انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساخت و تولید استخرهای شنا

ساخت و تولید استخرهای شنا

#1
در اینجا به تشریح مواد اولیه استفاده شده در استخر ها و طراحی و فرآیندهای ساخت و تولید یک استخر پیش ساخته برای شما می پردازیم.

[عکس: %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1-%D9%BE%DB...%D9%87.jpg]

مواد اولیه
مواد خام اولیه جهت ساخت استخر شامل: پلاستیک PVC، فلز یا فولاد گالوانیزه، فایبر گلاس، بتن، کف پلی اورتان و میلگردهای کافی برای شبکه بندی و مسلح سازی کف بتنی استخرها از قطر 0.38 اینچ تا 0.75 اینچ بسته به نیازهای طراحی و سازه ای، می¬باشد.
تمام لوله های مورد استفاده برای استخرها باید حداقل سایز 40PVC یا معادل آن بوده و دارای مهر و نشان تائید انجمن آزمایش مصالح آمریکا (ASTM) باشند. کفپوش ها هم معمولا پلاستیکی یا مصالحی مشابه آن می باشند.

طراحی
طراحی های مختلف استخر پیش ساخته نشانگر محدودیت های فضایی یا مالی فرد سازنده می باشد. استخرهای بتنی به لحاظ طرح و اندازه انعطاف پذیرترین نوع استخر پیش ساخته می باشند.
استخرهای کفپوش دار نیز در حال گسترش و پیشرفت به منظور ایجاد گزینه های طراحی مختلف برای مشتریان می باشند و این در حالی است که استخر پیش ساخته فایبرگلاس بیشترین المان محدود کننده برای طراحی را دارند. (که به صورت یک تکه در کارخانه تولید و عرضه می شود) پس از مشاهده طرح کشیده به راحتی مسائل زیادی در مورد آن را متوجه خواهید شد که شامل: ارتفاع، اندازه و ساختار و شکل آن می باشد.
یک مهندس با انجام تحلیل هایی بر روی سازه و خاک محل یک طراحی بهینه برای استخر پیش ساخته شما به همراه توصیه هایی برای نصب را می تواند ارائه دهد. تحلیل های خاک قبل از عملیات نصب انجام می شود که پایداری سازه ای استخر شما تضمین شده باشد.
همچنین استخر پیش ساخته شما باید دارای یک سیستم گردش آب از سطوح پایین به بالا باشد که موجب حفظ کیفیت آب مورد استفاده برای شنا می شود. تمامی استخرهای عمومی باید دارای سیستم هشدار دهنده و مرز بندی کننده و لامپ های نصب شده در کف استخر باشند که مناطق کم عمق و عمیق را از هم جدا کند.

فرآیندها ساخت و تولید استخرهای شنا
در زیر فرآیندهای ساخت و تولید یک استخر پیش ساخته بتنی کفپوش دار برای شما تشریح شده است: 1- اولین قدم برای ساخت استخر تهیه و اتمام نقشه استخر می باشد. پس از تصمیم گیری در خصوص عمق استخر، محل مورد نظر حفاری می شود.

2- حفاری به اندازه 3 فوت از هر طرف بیشتر از ابعاد استخر انجام می شود که فضای لازم کاری به کارگران و نصابان استخر داده شود. در ابتدا، چهار میخ در چهار گوشه استخر کوبیده می شود که ابعاد این میخ ها 3*2 اینچ بوده و یک سر آن تیز شده است. در گام بعدی، سری دوم از میخ ها که به اندازه 6 فوت هر ضلع را بزرگتر می کنند در چهار گوشه جدید نصب می شوند که طبیعتا فضای محصور در بین چهار میخ دوم بزرگتر از فضای اولیه خواهد بود.

3- یک کارگز حرفه ای توسط بولدوزر زمین را حفاری می کند. به منظور دستیابی به عمق دقیق این حفاری به صورت لایه لایه انجام می شود و میزان خطای 2 اینچی مجاز می باشد. سپس کف گودال با مصالحی از قبیل ماسه، ورمیکولیت معدنی، سیمان، گروت (ترکیب ماسه و سیمان) یا پودر سنگ تسطیح می شود. کف استخر نباید زیر و خشن باشد. اندازه لوله های استفاده شده با توجه به حجم آب موجود در استخر و بسته به ظرفیت نگه داری استخر تعیین می شود.

4- دیواره زیر زمینی استخر پیش ساخته از صفحات پیوسته فایبرگلاس تولید شده در کارخانه می باشد. این دیواره به صورت دستی با شروع از المان های گوشه ای دیوار به درون زمین فرو برده می شود. قطعات بعدی پانل دیوار با افزودن قطعات جدید به صورت خود ایستا در جای خود قرار می گیرند و نیاز به تکیه گاه خارجی ندارند. اجرای این دیوار در دو جهت مختلف توسط ماشین با نصب لامپ و جداکننده در مکان مورد نظر خود قرار می گیرند.

5- یک میله فولادی در زیر هر پانل دیوار موجب تثبیت آن بر روی زمین می شود. 

6- نصب سیستم چرخاننده آب در پایین دیوار و در قسمت مکنده پمپ و موتور قرار داده می شود. 2 دریچه 1.5 اینچی در رشته های پایینی بدنه اصلی این سیستم قرار داده می شوند. یک در پوش توری نیز به منظور فیلتر کردن زباله ها و ممانعت از ورود آنها به سیستم گردش آب بر روی این دریچه ها نصب می شود.

7- لوله ها به زیر سطح حفاری و زیر پانل های دیوار فرو برده می شوند و یک قطعه مربعی شکل بتنی در وسط به منظور حفاظت از سیستم زهکشی ریخته می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان