انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع ریدایرکت ها

انواع ریدایرکت ها

#1
انواع ریدایرکت ها به شما کمک می کند بتوانید در سئو سایت موفق تر عمل کنید. با ما همراه شوید تا اصول ریدایرکت و مدل های آن را برایتان تشریح کنیم.

ریدایرکت چیست؟


معنای ریدایرکت یعنی هدایت کردن به یک مکان جدید و مترادف آن، انتقال فرد بازدیدکننده از یک مکان به مکان جدید می باشد. در کلامی ساده تر یعنی هرگاه نمی خواهیم فرد یا نرم افزاری به آدرسی وارد شوند، آنها را به یک آدرس جدیدی منتقل کنیم. مدیران حرفه ای سئو سایت معمولاً با ریدایرکت کردن آدرس صفحه های مختلف سایت تحت هدایت خود سرو کار دارد که در اینجا برای آشنایی و یادگیری بیشتر شما با مبحث ریدایرکت، مراحل انجام آن را به صورت خلاصه و مفید از زبان سرکار خانم مهندس عاطفه ابوالفضلی یکی از برترین مدیران حرفه ای سئو در ایران ، برایتان آموزش می دهیم.

کاربردهای ریدایرکت و اصول استفاده از آن


یکی از رایج ترین مواردی که از ریدایرکت استفاده می کنیم، زمانی می باشد که آدرس برخی یا تمامی صفحات سایت تحت هدایت ما تغییر یافته است و بررسی کننده های موتورهای جستجو و کلیه کاربرانی که به سایت رجوع کرده اند، به آدرس قدیمی وارد می شوند و ما قصد داریم تا آنها را به یک آدرس جدیدی راهنمایی و منتقل کنیم. مورد دیگر برای استفاده از ریدایرکت در سایت به ازای یک صفحه از سایت ما، آدرس هایی متفاوت وجود داشته باشد و به علت وجود مشکلی مانند محتوای چندکانه در سئو سایت، بالاجبار باید تمامی آدرس هایی را که اضافه هستند بر روی آدرس اصلی صفحه مورد نظر ریدایرکت کنیم.


دستورات ریدایرکت در صفحات به دو صورت زیر طبقه بندی می شوند:


1- زمانی که تمامی صفحات یک سایت به آدرس هایی جدید منتقل شده باشند. به طور مثال این حالت در زمانی اتفاق می افتد که سایت را به یک دامنه ای جدید منتقل کرده باشیم و یا اینکه ساختار URL های سایت را دستخوش تغییرات کرده ایم. در چنین حالتی با استفاده از دایرکت، صفحات سایت را به آدرس های جدیدی هدایت می کنیم. 
2- دومین حالت زمانیست که یک یا تمام آدرس های پیج های سایت تغییر داده شده اند، که در این حالت می بایست برای آدرس هر پیج، یک ریدایرکت جداگانه تعریف نمود.

اگر از cmsهای آماده استفاده می کنید، معمولا برای راحتی کار تنظیمات یا افزونه هایی برای بعضی از حالت ریدایکت وجود دارد. پیشنهاد می کنیم دو مقاله سئو وردپرس و تنظیمات سئو جوملا را بخوانید.


مهمترین ریدایرکت ها و تفاوت های آنها


ریدایرکت ها بنابر هدف خاصی که از آنها انتظار می رود، انواع متفاوتی دارند. در این قسمت به بررسی دو نوع از کاربردی ترین و مهمترین ریدایرکت های موجود یعنی ریدایرکت 301 و 302 می پردازیم. ریدایرکت های 301 و 302 عملیاتی شبیه به هم داشته و در هر دو نوع آنها، تمامی بازدیدکنندگان از صفحه قدیم سایت به آدرس جدیدی هدایت می شوند.
تنها تفاوت دو ریدایرکت در اینجا این است که ریدایرکت 301 یعنی آدرس صفحه به طور همیشگی و دائم به آدرس جدید منتقل شده است ولی در ریدایرکت 302 بدین صورت است که آدرس قدیم صفحه سایت به صورت موقت به آدرسی جدید منتقل شده است. به زبان صاده تر ریدایرکت 301 یعنی انتقال قطعی و ریدایرکت 302 یعنی انتقال موقت.
مثال 1 : در نظر بگیرید که آدرس یکی از پیج های سایت شما که عموماً دارای بازدید خیلی زیادی در موتور های جستجو و مخصوصاً گوگل می باشد را تغییر دهید. در این صورت است که با استفاده از دستور ریدایرکت 301 آدرس جدید را جایگزین آدرس قدیم می کنیم تا بازدید کنندگان به آدرس جدید منتقل شده و موتورهای جستجو متوجه این امر شوند که آدرس قدیم به صورت دائم به آدرس جدید منتقل شده و این آدرس جدید نیز دارای ارزش و اعتباری به مانند آدرس قدیم می باشد.
مثال 2 : گاهی مدیران سایت ها بنابر دلایلی مجبور میشوند که یکی از پربازدیدترین و مهمترین صفحات سایت خود را برای مدت زمانی کوتاه از دسترس عموم خارج نمایند. یعنی در این زمان تمامی ورودی های گوگل و سایر موتورهای جستجو با ارور 404 روبرو شده و این موضوع باعث می شود که پس از مدتی موتورهای جستجوگر لینک پیج مربوطه را از دیتابیس خود به صورت خودکار حذف کنند و بعد از مدتی که آن صفحه را مجدداً فعال میکنند دیگر آن صفحه دارای ارزش و اعتبار گذشته نخواهد بود. 
لذا برای اینکه با چنین اتفاقی روبرو نشویم، می بایست هنگامی که یکی از صفحات سایت را به صورت موقت از دسترس موتورهای جستجو خارج می کنیم، با اجرای دستور ریدایرکت 302 آدرس آنرا به یک آدرس جدید منتقل کنیم. با انجام این کار تمامی ورودی ها به صفحه مورد نظر، به آدرسی که شما مشخص کرده اید هدایت می شوند. 
در این حالت با استفاده از ریدایرکت 302 موتورهای جستجو را متوجه این موضوع می کنیم آدرس قدیم صفحه با یک آدرس جدید جایگزین شده و این انتقال به صورت موقتی می باشد. با انجام ریدایرکت 302 تمامی ارزش آدرس صفحه قدیم به آدرس جدید منتقل نمیگردد و در همان آدرس باقی می ماند و در هر زمانی که آن صفحه مجدداً به آدرس قدیم منتقل شود، باز ارزش سابق خود را دارا خواهد بود.

ریدایرکت های 301 و 302 ریدایرکت های مهمی هستند که در سئو سایت به کار می روند.

نکات مهم و کلیدی درمورد ریدایرکت های 301 و 302


تحت هیچ شرایطی از این دو ریدایرکت به جای هم استفاده نکنید. به طور مثال اگر در نظر دارید صفحه ای از سایت خود را برای همیشه حذف کنید، نباید از ریدایرکت 302 استفاده نمایید. زیرا این موضوع باعث می شود اعتبار آدرس صفحه حدف شده از سایت به آدرس جدید ریدایرکت نمی شود و سپس موتورهای جستجو بعد از مدتی که آن صفحه دیگر آنلاین نشده و ورودی خاصی ندارد، به تدریج آنرا از دیتابیس خود حذف میکنند و ارزش واقعی آن صفحه از بین می رود. در صورتی که با استفاده از اعمال دستور ریدایرکت 301 میشود قسمتی از اعتبار صفحه را به ادرس جدید منتقل نمود.

لازم به ذکر است که تحت هیچ شرایطی نباید پیچ خطای 404 را ریدایرکت کرد.
منبع: انواع ریدایرکت
کانکس روان کننده بتن[url=http://maraltec.net/index.php/2016-08-15-10-57-23][/url]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان