انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(سفر زیارتی به مکه (بخش دوم

(سفر زیارتی به مکه (بخش دوم

#1
بر اساس آداب و رسوم زائران درون دایره هایی، 7 بار به دور کعبه می گردند و سعی می کنند به هنگام عبور از کنار این سنگ مشهور، آن را لمس کنند. در قسمت بیرونی دایره های ایجاد شده توسط مردم برخی افراد به کسانی که به لحاظ جسمی مشکلاتی دارند کمک می کنند تا اعمال حج را انجام دهند.
از زیر خانه کعبه منبع اصلی چشمه زمزم سرچشمه می گیرد. در تاریخ صدر اسلام، هاجر، مادر اسماعیل و همسر حضرت ابراهیم به همراه فرزندش اسماعیل در صحرا رها شد و در جستجوی آب بین دو تپه واقع در نزدیکی یکدیگر می دوید تا این که به طرز معجزه آسایی یک چشمه آب پدیدار شد.

در روز دوم حج، حدود 2 میلیون مسلمان زائر با اتوبوس، ماشین، یا پای پیاده فاصله 10 مایلی تا دشت منا را طی می کنند. در این سفر زائران با توجه به کشورهایی که از آن آمده اند تقسیم می شوند و مردان و زنان از یکدیگر جدا شده و در چادر هایی مستقرر می شوند.

[عکس: %D8%B3%D9%81%D8%B1%20%D8%B2%DB%8C%D8%A7%...9%87-1.jpg]

 

برخی چادر ها سیستم سرمایشی دارند اما زائرانی که وضع مالی خوبی ندارند یا تمایل دارند مشابه حضرت محمد این سفر حج را انجام دهند در دمای بالای این منطقه بدون کولر شب را زیر سقف آسمان سر می کنند. هدف از این کار ایجاد روحیه برادری و ایجاد مذاکراتی بین مسلمانان از جوامع مختلف می باشد و نتیجه آن دستیابی به دستاوردهای عظیم در الهیات اسلامی می باشد.

در روز سوم، تمام زائران به سمت شرق و دشت عرفات برای انجام مهمترین عمل حج راهی می شوند.در طول این عمل که از ظهر تا غروب آفتاب به طول می انجامد تمامی زائران، پیر وجوان، غنی و فقیر در دشت پهناور عرفات مشغول عبادت، خواندن قرآن و مناجات می شوند. میلیون ها گالون آب که بر سر این زائران ریخته می شود قبل از رسیدن به زمین بخار می شود و بسیاری از زائران حس تولد دوباره را تجربه می کنند.

پس از غروب خورشید، زائران راه خود به سمت مکه را پیش می گیرند. در راه برگشت در دشت مزدلیفه توقف می کنند. در زیر هلال ماه، زائران 49 سنگ با اندازه ای بزرگتر از نخود یا فندق جمع می کنند. در زمان سحر و طلوع خورشید، یک صحنه از زمان حضرت ابراهیم را با پرتاب سنگ شبیه سازی خواهند کرد. این قسمت یکی از خطرناک ترین بخش های حج می باشدکه به سمت یک منطقه سنگ پرتاب می کنند و بیشتر صدمات و مرگ و میر مربوط به حج در این مرحله معمولا اتفاق افتاده است.

بازگشت به دشت منا شروع جشن سه روزه تحت عنوان عید الادها که بزرگترین جشن سال است، می باشد. سنت اسلامی به زمانی بر می گردد که حضرت ابراهیم باید فرمان خدا برای قربانی کردن پسر خود را اطاعت می کرد .

خداوند یک گوسفند را در لحظه آخر جایگزین پسرش کرد. امروزه یک بز، گوسفند، گاو، شتر به یادبود فداکاری حضرت ابراهیم قربانی می شود. امسال حدود یک میلیون حیوان در این جشن قربانی شدند.

در این مرحله، حج به پایان می رسد و زائران با موجی از رضایت و خستگی به سمت مکه بازمی گردند. در آنجا بسیاری از مردان موهای سرشان را می تراشند و زنان نیز ناخن های خود را چیده و موهای خود را کوتاه می کنند.

.برای خرید فیش حج روی کلمه کلیک کنید
پاسخ

(سفر زیارتی به مکه (بخش دوم

#2
فیش حج لازمه ی سفر به حج می باشد
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان