انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پروژکتور Benq MX806ST model

پروژکتور Benq MX806ST model

#1
در این رزولوشن به طور مثال اگر اندازه تصویر 50 اینچ یا حدود 1.25 متر باشد فاصله از پزده باید حدود 3-4 متر باشد. البته لازم به ذکر است که ایجاد چنین شرایطی در کلاس های درس و یا اتاق های کنفرانس چندان ساده نیست و ذکر این مطلب بیشتر جهت اطلاع خواننده است. 
هرچه رزولوشن بالاتر باشد فاصله ناظر تا پرده نمایش باید کمتر شود و بالعکس.
تکنولوژی تولید تصویر در این پروژکتور از نوع DLP می باشد. تکنولوژی های رایج تولید تصویر در پروژکتور ها DLP و LCD و LCos می باشند. شرح این 3 مورد خارج از حوصله این مقاله است. فقط ذکر این نکته لازم است که برای کاربری معمولی تفاوتی بین این تکنولوژی ها وجود ندارد.
شدت نورانیت و کنتراست تصویر 
شدت نورانیت پروژکتورها با واحدی به نام Lumens شناخته می شود. این پروژکتور دارای شدت نورانیت 3000 Lumens است. پروژکتورهای با Lumens کمتر از این مقدار در رده پروژکتورهای کم توان قرار می گیرند و پروژکتورهائی با شدت نورانیت بیشتر از 4000 Lumens  در رده پروژکتورهای پرتوان تقسیم بندی می شوند. شدت نورانیت این پروژکتور برای تشکیل تصویر در اتاتق های درس و اتاق های کنفرانس کوچک کافی است. 
هرچه شدت نورانیت تصویر بیشتر باشد تصویری بزرگ تر می توان تولید کرد. همچنین می توان در محیط های با نور محیطی زیاد نیز کار کرد. نور محیطی تاثیر بدی روی تصویر پروژکتورها دارد. هر چه بتوان محیط را تاریک تر کرد تصویر بهتر به نظر می آید. نور محیطی از کنتراست تصویر می کاهد. 
با این پروژکتور در محیط های تاریک می توان تصویری با قطر 7.5 متر نیز تولید کرد. 
کنتراست تصویر اختلاف بین تاریک ترین و پرنورترین بخش تصویر است. هر چه کم نور ترین بخش تصویر تاریک تر و پرنورترین بخش تصویر پرنورتر باشد کنتراست تصویر بیشتر است. 
توانائی پروژکتور در به تصویر کشیدن این سطوح مختلفی از شدت روشنائی در تصاویر را کنتراست تصویر می گویند. نسبت کنتراست تصویر در این پروژکتور 13000 به 1 است که برای موارد آموزشی کافی است. 
کنتراست های بهتر از این مقدار برای نمایش فیلم کاربرد دارد. 
تصویر زیر کنتراست تصویر را بهتر نمایش می دهد. 
[img=456x0]http://irajector.com/img/cms/Epson/Untitled-1.jpg[/img]
تصویر سمت راست کنتراست بهتری دارد و زیبا تر به نظر می آید.
همانطور که گفته شد نورهای محیطی تاثیر بدی روی کنتراست تصویر دارند. هر چه محیط نمایش تاریک تر باشد تصویر بهتر دیده می شود. 

نسبت بزرگنمائی و زوم اپتیکال
این پروژکتور دارای لنز با فاصله کانونی ثابت است و درنتیجه دارای زوم اپتیکال نمی باشد. که البته امری عادی در بین پروژکتورهای Short Throw است. نسبت بزرگنمائی یا Throw Ratio در این پروژکتور 0.61 است. اما نسبت بزرگنمائی چیست؟ نسبت بزرگنمائی حاصل تقسیم فاصله پروژکتور از پرده به طول تصویر ایجاد شده روی پرده است. شکل زیر را ملاحظه کنید.
[img=600x0]http://irajector.com/img/cms/throw.jpg[/img]

نسبت بزرگنمائی حاصل تقسیم d بر W است. 
هرچه نسبت بزرگنمائی کمتر باشد تصویر تولید شده بزرگتر است و بالعکس.
پروژکتورهائی که دارای نسبت بزرگنمائی کمتر از 1 هستند را عموما Short Throw می نامند. نسبت بزرگنمائی در این پروژکتور 0.61 است و این به این معنی است که این پروژکتور می توانید از فاصله 0.61 متری از پرده تصویری با طول 1 متر ایجاد کند. و یا مثلا از فاصله 1.2 متری تصویری با طول 2 متر ایجاد می شود. 
اما پروژکتورهای Short Throw چه حسنی دارند؟
در پروژکتورهای معمولی که در فاصله نسبتا زیادی از پرده قرار می گیرند اگر شخصی جلوی پرده نمایش قرار گیرد سایه او روی پرده دیده می شود که چندان دلچسب نیست اما در این پروژکتور ها این اتفاق کم تر می افتد. 

[img=858x0]http://irajector.com/img/cms/short-throw-vs-regular-projection.jpg[/img]

شکل فوق این موضوع را بهتر نمایش می دهد. 
این پروژکتورها همچنین در مواردی که فضای کافی برای فاصله دادن پروژکتورها از پرده وجود ندارد نیز مناسب است. مانند اتاق های کوچک و یا ویترین مغازه ها.
با دانستن نسبت بزرگنمائی و ضریب منظری پروژکتور به راحتی می توان ابعاد تصویر را برای فاصله مشخصی از پرده نمایش تعیین کرد. 
ضریب منظری در این پروژکتور همانطور که اشاره شد نسبت 4:3 است. این به این معنی است که مثلا اگر طول تصویر روی پرده 2 متر باشد عرض یا ارتفاع تصویر 1.5 متر خواهد بود. فاصله پروژکتور از پرده نیز 1.2 متر است.
 
قلبلیت تعاملی یا Interactive
این پروژکتور به شکل داخلی دارای قابلیت تعاملی نیست ولی می توان با اضافه کردن کیت Point Write این قابلیت را به دستگاه اضافه کرد. این کیت شامل دوربینی است که در جلوی دستگاه قرار می گیرد و کاربران می توانند بوسیله قلم های مخصوصی که به همراه کیت عرضه می شوند روی هر سطحی به شکل الکترونیکی بنویسند و قابلیت های آموزشی را چندین برابر کنند. 
[img=394x0]http://irajector.com/img/cms/benq_5j_j9a26_12e_pw02_pointwrite_pen_kit_1088860.jpg[/img]
تصویر فوق این کیت را نمایش می دهد.
علاوه بر اینکه از قلم های مخصوص می توانید برای نوشتن استفاده کنید از انگشت نیز مب توان برای این کار در این دستگاه استفاده کرد. همچنین همزمان 4 نفر می توانند روی تصویر بنویسند. 
[img=500x0]http://irajector.com/img/cms/287_2_resource_html.jpg[/img]

کیت تعاملی باید به کامپیوتر برای کالیبره شدن متصل باشد. این کار از طریق درگاه USB انجام می شود. 

عمر لامپ پروژکتور 
عمر لامپ این پروژکتور در حالت Normal  به 4500 ساعت میرسد. البته با تنظیم روی حالت Eco می توان عمر لامپ دستگاه را تا 10 هزار ساعت نیز افزایش داد. در حالت اقتصادی یا Eco عمر لامپ افزایش می یابد ولی از شدت نورانیت تصویر کم می شود. 

قابلیت پخش قیلم های 3 بعدی 
این دستگاه قابلیت پخش فیلم های 3 بعدی را دارد. برای تماشای این نوع فیلم ها احتیاج به عینک مخصوص دارید که باید به طور جداگانه خریداری شوند و جز متعلقات استاندارد این پروژکتور نیست.

درگاه های ارتباطی
این پروژکتور نیز دارای رنج وسیعی از درگاه های ارتباطی می باشد. HDMI که برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و دستگاه های پخش کاربرد .

ویدئو پروژکتور ایراجکتور - http://irajector.com
.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان