انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هوشمند نمودن ساختمان و راهکارهای متفاوت سازی در مصرف نمودن انرژی

هوشمند نمودن ساختمان و راهکارهای متفاوت سازی در مصرف نمودن انرژی

#1
هوشمند نمودن ساختمان و راهکارهای متفاوت سازی در مصرف نمودن انرژی به واسطه کمپانی هوندا


بکار گرفتن تجهیزاتی که در لغت خانه را به خانه ی "هوشمند" (Smart)  تغییر می دهند ، همیشه يكي از گزینه های بشمار رفته است كه انسان به آن توجه ویژه ی کرده است  و در طول دوران های متفاوت گسترش فناوري راهکارهای زیادی براي اين امر آفریده است . 

هوشمند نمودن ساختمان و راهکارهای متفاوت سازی  در مصرف نمودن انرژی به واسطه کمپانی هوندا

به خانه‌اي خانه هوشمند می گویند كه افرادی که درآن سکونت داشته اند از راه دور و نزديك امكان تنظيم  نمودن وهمچنین  كنترل نمودن ابزارهای الكترونيكي خانه خود را در اختیار گرفته باشند و همچنین این امکان را داشته باشند که برنامه‌هاي متفاوت و سناريو‌هاي پر تنوعی را براي آن ابزارها تعريف کنند وهمچنین اقدام به اجرا نمایند. خلاصه اینکه  لوازم و امکانات ساختمان به گسترده ی تجهيزاتي كه در جهت بالابردن کارکرد و بهره گیری و ايجاد نمودن  مکانی مطبوع برای افراد ساکن در آن طراحي و اجرا شده است ، هوشمند سازي ساختمان گفته می شود . ميتواند هدف از اجراي نمودن پروژه هاي هوشمند سازي تبديل نمودن فضا به يك فضاي جدید و لوكس، تبديل ساختمان به يك ساختمان با مصرف بهينه انرژي و يا تبديل نمودن ساختمان به يك ساختمان مدرن و پیشرفته و همچنین دارای امنیت با مديريت هوشمند باشد. هم اکنون تکنیک‌های متفاوتی به منظور اتوماسیون نمودن ساختمان های بزرگ استفاده می شود از جمله ابزارهای کنترل نمودن نور ،کنترل نمودن دما، کنترل  نمودن درها و  همچنین پنجره‌ها و پرده‌ها و یا سیستم‌های امنیتی و مدار بسته و دیگر موارد . افزون بر مواردی که بیان شد ، در خانه‌های هوشمند، کارکردهای دیگری هم از جمله کنترل Multimedia، آبیاری نمودن گیاهان و غذا دادن به حیوانات خانگی هم قابل تعریف خواهند بود. 
صاحب خانه راهکارهای زیادی یا به عبارت دیگر روش های زیادی به منظور  بهبود سیستم روشنائی خانه در یک خانه هوشمند دارا است  . برخی از این راهکارها موجب می گردد که در خانه  زندگی برای ساکنین خانه متناسب تر و راحت تر باشد .
[عکس: 1-900x350w.jpg]
در این قسمت به شما اطمینان کافی را می دهم که همه ی موردهای امنیتی و مجوزهای که به در خواست های شما مربوط است رعایت شده است پس اصلا" مهم نمیباشد شما درحال انجام دادن چه  کاری می باشد؟ چه در منزل باشید، یا  در مکان کاریتان ویا حتی خارج از کشور خانه هوشمندتان باشید  .خانه هوشمند ویژگی متمایزی داشته است که فعال نمودن آنان موجب افزایش دادن پوشش امنیتی و قدرت دادن مالکیت خانواده شما خواهد شد.
  کمپانی هوندا در مکانی که محصولات خودش را در شهر سایتاما در کشور ژاپن نمایش گذاشت از سیستم   (HSHS)که  در واقعه مخفف سیستم های هوشمند خانه هوندا است  رونمایی نمود.
بر پایه تولید و طراحی شدن محصولات این پروژه در میزان مصرف انرژی و مدیریت نمودن منابع مورد مصرف گسترش یافته است و کمپانی هوندا همچنان امیدوار است تا بتوانند به کمک مالکین خانه ها از این سیستم در روند توسعه دادن و حفاظت محیط زیست و کم کردن آلایند های مونو اکسید کربن و فرهنگ سازی در جامعه موثر واقع شود.
همه ی این مراحل در جهت پیوند اتومبیل های الکتریکی و خانه های هوشمند به منظور دستیابی به موارد بیان شده می باشد.
با استفاده نمودن از سلول های ظریف خورشیدی و  همچنین موتورهای اصلی گاز سوز و گرم کننده آب سیستم در درون ساختمان و ادغام نمودن باطری های هوشمند با قابلیت شارژ در درون خودروهای الکتریکی به همراه استفاده نمودن از سیستم های هوشمند موجود در درون اتومبیل و درون ساختمان های طراحی و با بکارگرفتن صفحه های نسل جدید خورشیدی یا GIGS از جنس(مس-ایندیوم-گالیوم-سلنیم)  این طرح  اجرا شده است .
این پروژه در آینده نزدیک مطابق بررسی ها و همچنین پیش بینی های هوندا  با پیاده سازی شدن در بیشتر خانه ها خواهد توانست  تا مقدار  60 درصد میزان صرفه جویی مصرف انرژی را با درنظر داشتن استفاده از وسایل  هوشمند مثل : پخت و پز- برودتی و حرارتی- روشنایی و ...... در کشور ژاپن را کم کند و نسبت به منابع انرژی و کاهش دادن تلفات انرژی با استفاده کردن از موتورهای تولید همزمان انرژی این میزان به 92 درصد افزایش پیدا کند.
سیستم زمانی که قصد دارد مقدار سطح روشنایی  محیط را کنترل نماید  پیغامی را به کاربر می دهد که درواقع به منظور خاموش کردن تجهیزات غیر ضروری ارسال  خواهد شد و به این ترتیب کاربر خواهد توانست افزون  بر اینکه هم می تواند از کنترل کننده هوشمند مرکزی موجود در خانه استفاده کند  ، هم در درون اتومبیل هوشمند از امکان سیستم تشخیص صوت استفاده نماید و در این بین اگر جریان باطری های منزل قطع شد بتوان اقدام به ذخیره موجود در اتومبیل کند.
این پروژه را هوندا قصد داشته است تا سال 2018 میلادی تست و توسعه بدهد و البته تا الان از سوی هوندا قیمتی اعلام نشده است  در صورتی که آن گونه به نظر می آید  بابت اجرای پروژه هزینه پرداختی به نسبت رقم صرفه جویی شده ممکن است ناچیز جلوه دهد.
پاسخ

هوشمند نمودن ساختمان و راهکارهای متفاوت سازی در مصرف نمودن انرژی

#2
شاید یکی از دغدغه های همه ما این روزها کمبود زمان و مشغله زیاد است . انقدر این روزها در انبوهی از کار غرق شده ایم که دیگر کمتر برای خودمان و حتی نزدیکان و خانواده مان وقت داریم . شاید بتوانیم بگوییم یکی از راه های مبارزه با این کمبود وقت و زمان و داشتن مشغله های زیاد ، استفاده از تکنولوژی های هوشمندی مانند هوشمند سازی ساختمان BMS  و تغییر در سبک زندگی و حرکت به سوی مدرن شدن است . یکی از این فناوری های هوشمند پرطرفدار این سال ها خانه هوشمند BMS است . در سبک زندگی مدرن خانه هوشمند BMS و تجهیزات هوشمند و به نوعی ربات ها می توانند بار زیادی از روی دوش ما بردارند. تجهیزات خانه هوشمند و لوازم هوشمند به ما کمک می کنند بسیاری از کارهای روزمره را با سرعت بیشتری و بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام دهیم . خانه هوشمند BMS به شما این فرصت را می دهد که به جای انجام کارهای خسته کننده و روزمره فرصت بیشتری را با خانواده و دوستان خودتان بگذرانید و همین طور وقت بیشتری داشته باشید تا به کارهای مورد علاقه و شخصی خود برسید
تکنولوژی ساختمان هوشمند
امکانات متنوع وگسترده ای در اختیار می گذارد که هر شخص نسبت به علاقه و سلیقه خود می تواند از تمامی یا تنها بخشی از آن بهره مند گردد . با کمک این تکنولوژی تمامی وسایل و تجهیزلات داخل ساختمان ، بر حسب خصوصیات محل و نیاز استفاده کننده گان ، توسط صفحه ای نمایش داده میشوند و از همانجا قابل کنترل و مدیریت هستند . فلسفه اصلی تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان بر اساس محوریت بخشیدن به شخص استفاده کننده و نیازهای او پایه ریزی شده ، به درخواست های امروز و آینده پاسخی ساده مناسب میدهد و قابلیت هماهنگ شدن با تکنولوژی های بعدی را داراست
مزایای سیستم روشنایی هوشمند
انعطاف پذیری: در سیستم روشنایی هوشمند، به راحتی میتوانید سرخط یک روشنایی جدید را وارد مجموعه خانه هوشمندتان کنید و کنترل آن را از طریق تمامی درگاه های ارتباطی و کنترلی هوشمند به دست بگیرید.
اجرای انواع طرح های صرفه جویی در مصرف انرژی: شما به راحتی میتوانید با ساخت سناریوهای هوشمند گوناگون، مصرف برق خود را در زمینه روشنایی کاهش دهید و مدیریت های یکپارچه ای به روی تک تک سرخط های روشنایی یا مدیریت کلی بر روی تمامی آن ها داشته باشید.
تغییر اصولی شدت نور یا دیم کردن روشنایی: در سیستم هوشمند میتوانید چراغ های مصرفی خود را دیم کرده و شدت نور آن را به دلخواه و یا در قالب سناریوهای گوناگون تغییر داده تا فضای شما دارای سطوح روشنایی گوناگون شود. همچنین به راحتی میتوانید یک سرخط را که پیش از این به عنوان سرخطON/OFF بوده، بدون هیچگونه تغییر در زیر ساخت، به حالت DIMMER تبدیل کرده و از آن بهره مند شوید.
سناریو پذیری: سیستم روشنایی شما هوشمند میباشد و میتوانید سناریو های مختلف روشنایی در فضا های مختلف ساختمانتان را از قبیل سناریوهای ورود، مهمان، مطالعه، خواب، تماشای تلویزیون، خروج از خانه، مسافرت، امنیتی و … داشته باشید و مهمتر از آن میتوانید سیستم روشنایی خود را با سیستم های صوتی، گرمایش و سرمایش، پرده برقی و … در سناریوهای تخصصی و کارآمد یکپارچه نمایید.
کنترل روشنایی از طریق درگاه های ارتباطی هوشمند از راه دور و نزدیک: با هوشمند سازی روشنایی ساختمان خود، میتوانید از درگاه های های مختلف و جذاب ارتباطی جهت کنترل و مدیریت روشنایی استفاده کنید. درگاه های ارتباطی هوشمند از قبیل کلیدهای هوشمند دیواری، ریموت کنترل، کنترل از طریق انواع موبایل و تبلت، کنترل خارج از خانه از طریق اینترنت و پیام کوتاه و همچنین کنترل و مدیریت با انواع سنسورها در لایه های منطق مختلف.
شکیل بودن و راحتی مدیریت و کنترل هوشمند: کلید های دیواری اولین درگاه ارتباطی در سیستم هوشمند هستند که مسلما نسبت به کلیدهای تک پل، دو پل و تبدیل سنتی، زیبایی بیشتری داشته و به خاطر داشتن LCD، چراغ های نمایشگر، ریموت پذیرب، ترموستات داخلی، سناریو پذیری و … راحتی استفاده از آن در کنترل تجهیزات را برای شما ایجاد میکند.

[عکس: %D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8...00x300.jpg]

پرده برقی
با استفاده از سیستم خانه هوشمند می توان براحتی انواع مدل های پرده برقی، کرکره و سایبان را براحتی و با روش های مختلف کنترل نمود. شما با این سیستم می توانید با بهره گیری از کلیدهای هوشمند و صفحه نمایش لمسی در قالب های دستوری مختلف همچون دستور مستقیم، سناریو و یا حتی با گوشی هوشمند و وب از راه دور نیز آنها را کنترل نمایید. در سیستم هوشمند پرده برقی می تواند در صورت نیاز کاربر بصورت اتوماتیک در زمان های مختلف و یا تحت عواملی همچون تمایز شدت نور داخل و خارج ساختمان و یا شدت گرمای محیط باز و بسته شوند بدون آنکه نیاز به صرف وقت و انرژی خاصی جهت مدیریت وضعیت پرده ها باشد.

پرده های برقی قابل استفاده در خانه هوشمند شامل:
پرده های رول
پرده های از کنار جمع شو
پرده های سایه روشن
آموزش هوشمند سازی ساختمان نحوه استفاده از هریک از تکنولوژی های خانه هوشمند را برای به کارگیری هر یک پروتکل ها و تجهیزات آموزش می دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان