انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

#1
ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، در دندان پزشکی برای مرتب و صاف کردن دندان به کار می‌رود. البته این ارتودنسی‌ها همیشه به همین شکل نبوده‌اند. تقریباً هزاران سال زمان صرف شده است تا به ارتودنسی‌های شفاف امروزی دست یابیم. در ارتودنسی نامرئی از قالب‌های پلاستیکی برای جایابی و حرکت دندان با قابلیت تعویض هر دو هفته یکبار استفاده می‌شود. این قالب‌ها نازک، سبک و شفاف هستند. 
ویژگی های ارتودنسی نامرئی
در ارتودنسی نامرئیاز سیم ارتودنسی استفاده نمی‌شود اما از براکت‌های بی‌رنگ و شفاف مبتنی بر شرایط دهان بیمار استفاده می‌شود. این روش بدون درد بوده و به سهولت می‌توان پلاک‌ها را درون دندان‌های بیمار جایگذاری نمود. 

ارتودنسی نامرئی متحرک می‌باشد. به عبارت دیگر زمان خوردن، نوشیدن یا تمیز کردن دندان‌ها، می‌توانید آنها را از دهان خود خارج کنید و مجدد بر روی دندان‌هایتان جایگذاری نمایید. 

در این نوع از ارتودنسی، در آزمایشگاه‌های ویژه پلاک‌های نامرئی توسط کامپیوتر برای هر فرد ساخته می‌شوند اما کاربرد ارتودنسی نامرئی را باید در موارد کاربردی خاص و در شرایط مشخص در نظر گرفت. در واقع[/url] ارتودنسی نامرئی شیوه نوینی از ارتودنسی متحرک دندان است که از تهیه قالب برای دندان‌ها شروع شده و در نهایت روی دندان‌ها پیاده‌سازی می‌شود. 

بنابراین، اگر دندان‌ها مرتبی ندارید، باید به دندان پزشک مراجعه کرده و آن‌ها را بررسی کنید. در این فرایند، با اشعه اکس از دهان شما تصویربرداری می‌شود و ساختار صورت شما نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر ترتیب دندان‌های شما به گونه‌ای است که شدت آن باید تا حد متوسط باشد، می‌توانید ارتودنسی شفاف پلاستیکی استفاده کنید که امکان جا به جا کردن آن نیز وجود دارد. 

کودکان نمی‌توانند از این نوع ارتودنسی استفاده کنند زیرا ممکن است خطر خفگی داشته باشد و به دلیل رشد سریع کودک، ساختن ارتودنسی که متناسب دندان آن‌ها باشد، دشوار است. با این حال، جوانان و بزرگسالان، کاندیداهای مناسبی برای ارتودنسی نامرئی هستند که برای دندان آن‌ها سفارشی سازی شده و می‌توانند برای دندان‌های بالایی و پائینی خود مورد استفاده قرار دهند.

مهمترین متقاضیان ارتودنسی نامرئی[url=http://www.drghadirian.clinic/fa/Content/32/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A6%DB%8C]
افرادی هستند که می‌خواهند طول درمان خود را طوری سپری کنند که با حفظ زیبایی دندان و اعتماد به نفس‌شان وضعیت دندان خود را از توجه و نگاه اطرافیان محفوظ نگه دارند. امروزه بسیاری از سلبریتی‌‌ها و افراد مشهود در سراسر دنیا و به ویژه هالیوود به انجام این روش درمانی روی آورده‌اند. 

مراحل انجام ارتودنسی نامرئی به طور خلاصه عبارتند از: 
  • مراجعه به متخصص ارتودنسی دندان از تهیه قالب، معاینه و اسکن کردن درون دهان
  • فراهم‌سازی تصاویر سه بعدی از دندان و داخلی دهان
  • بررسی اندازه پلاک‌ها، ساخت سفارشی پلاک‌ها در آزمایشگاه تخصصی ارتودنسی دندان، تست کردن پلاک روی دندان‌های بیمار
  • نظارت بر مراحل درمان ارتودنسی نامرئی و پیشرفت جایابی و حرکت دندان 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان