انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مزایا و معایب طراحی سایت پارالاکس

مزایا و معایب طراحی سایت پارالاکس

#1
در نوشته پیشین که در بخش مقالات آموزش طراحی سایت در قرار دادیم به تعریف و چگونگی طراحی سایت پارالاکس پرداختیم که می توانید با کلیک بر روی «طراحی سایت پارالاکس چگونه است» به مقاله قبلی مراجعه کنید. در این بخش نیز در ادامه همان مطلب به موارد مهمی در طراحی سایت پارالاکس که از مزایا و معایب آن به شمار می روند اشاره می کنیم و نیز به نکاتی که به سئو سایت این گونه وب سایت ها مربوط می شود خواهیم پرداخت.

نکته منفی دیگر طراحی سایت پارالاکس
اما مشکل فقط در تعدد و یا محدودیت صفحات در طراحی سایت پارالاکس نیست و مورد دیگری که می توان از آن نام برد بزرگ بودن و حجیم بودن صفحه نیز هست. گوگل و دیگر موتور های جستجو علاقه ای به صفحات حجیم و بزرگ ندارند زیرا لود شدن آنها طول می کشد و زمان بر است و کاربران ممکن است عکس العمل منفی نشان دهند و هر موردی که سبب شود کاربران از سایت شما خارج شوند برای گوگل نیز چندان جذابیتی ندارد. مشکل دیگری نیز که در طراحی وب سایت پارالاکس وجود دارد این است که آنالیزورهای ترافیک در حال حاضر ارتباط خوبی با طراحی سایت تک صفحه ای ندارند و اطلاعاتی دقیقی نمی توانند از آن ارائه دهند. همچنین مبحث طراحی سایت ریسپانسیو نیز در این بخش قابل تأمل است زیرا طراحی سایت های پارالاکس آنچنان که باید نمی توانند در تلفن های هوشمند به نمایش در بیاید و با توجه به اهمیتی که وب گردی با تلفن های هوشمند در دنیای امروز دارد و ترافیک قابل ملاحظه ای که از این طریق به سایت وارد می شود نمی توان به سادگی آن را نادیده گرفت.

بهینه سازی سایت پارالاکس
یکی از مشکلاتی که در طراحی سایت پارالاکس وجود دارد و می تواند تأثیر منفی بر بهینه سازی سایت شما داشته باشد این است که این نوع سایت ها در واقع از سایت های تک صفحه ای به شمار می روند و به همین دلیل نمی تواند تعداد زیادی کلمه کلیدی را در طراحی سایت خود سئو کرد و یا اگر بتوان هم کاری بسیار مشکل است. از دیگر مشکلاتی که وجود دارد این است که این نوع سایت ها محدودیتی دیگر نیز پیش پای شما می گذارد و آن این است که فقط یک مجموعه متا دیتا می توانید داشته باشید. در طراحی سایت های چند صفحه ای شما می توانید بی نهایت صفحه داشته و در کلمات کلیدی مختلف بتوانید خودی نشان دهید و راه ها و صفحات مختلفی را برای جلب نمودن مشتریان داشته باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان