انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونگی اجاره ماشین های لوکس در ایران

چگونگی اجاره ماشین های لوکس در ایران

#1
پرطرفدارترین ماشین های لوکس کرایه ای در ایران، آنهایی هستند که اصلا امکان پلاک شدن در داخل را ندارند! لامبورگینی و پورشه، هر چند ماشین های بسیار لوکسی هستند اما به هر حال کسانی هستند که پولش را داشته باشند تا از کشور مبدأ آنها را وارد کنند و برای شان پلاک ایرانی بگیرند. 

به عبارت دیگر ماشین های آمریکایی (ساخت کمپانی های فورد، شورلت، اینفینیتی و جنرال موتورز) که در ایران پلاک نمی شوند، خاص تر و توی چشم تر هستند. کادیلاک از جنرال موتورز، موستانگ از فورد و کامارو و کوروت از شورولت ماشین هایی هستند که تهرانی ها بیشتر برایشان سر و دست میشکنند. 

این جور ماشین ها را معمولا یک شب برای عروسی می گیرند اما ماشین های شاسی بلند به خصوص هامر را چند روزه و برای سفر و به خصوص اسکی کرایه می کنند. قیمت اجاره این ماشین ها متفاوت است و برخی از آنها تا سقف یک میلیون تومان هم می رود. افرادی که به دنبال اجاره خودرو هستند، اقشار متفاوتی هستند و همچنین انگیزه های متفاوتی هم دارند. این افراد گاهی دامادهایی هستند که برای مراسم عروسی شان  می کنند، گاهی دیگر نیز خواننده ها و یا کارگردانانی هستند که برای تهیه کلیپ ها و فیلم هایشان اتومبیلی را اجاره می کنند و برخی دیگر هستند که برای گشت و گذار و مسافرت یا رفتن به یک جلسه مهم و ... اجاره ماشین می کنند که اصطلاحا به آن اجاره دربستی می گویند.

[عکس: 90319_390.jpg]


هیجان ماشین های شیک

در میان اتومبیل های گذر موقت وارد شده به ایران، خودروهای آمریکایی بیشترین سهم واردات را به خود اختصاص داده اند زیرا ویژگی هایی چون سرعت، قدرت، هیجان رانندگی و زیبایی ظاهری را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار می دهند و نمونه کار کرده آنها نیز به وفور در کشورهای حاشیه خلیج فارس یافت می شود. 

در این میان، دوج چارجر و فوردت موستانگ به عنوان ارزان ترین و محبوب ترین عضو گروه اتومبیل های آمریکایی گذر موقت شناخته می شوند و پس از آنها نیز شورولت کامارو، کرایسلر 300، هامر و کوروت بیشترین میزان واردات را به نام خود ثبت کرده اند. آنهایی که از کیفیت مونتاژ و سطح امکانات رفاهی این خودروهای نسبتا ارزان قیمت راضی نبودند سراغ مدل های مختلف کادیلاک رفتند.

کادیلاک به عنوان یک اتومبیل لوکس آمریکایی، کیفیت مطلوب وو آپشن های زیادی را به شما هدیه می دهد. تا سال گذشته نیسان 350Z هم در میان واردکنندگان اتومبیل های گذر موقت محبوبیت خاصی داشت چون مانند فورد دموستانگ، یک اتومبیل کوپه اسپورت و ارزان قیمت بوده و توانایی فنی قابل توجهی دارد اما کم کم چهره اش تکراری شد و با ورود مدل 370Z محبوبیتش کاهش پیدا کرد. 

از بحث اتومبیل های پرطرفدار و ارزان قیمت گذر موقت که بگذریم، نوبت می رسد به خاص ترین و گران ترین گذر موقت های وارداتی که قاعدتا شامل اتومبیل های لوکس یا سوپر اسپورت های اروپایی بوده اند.

قرارداد رسمی برای این دسته از اجاره ماشین ها بسته نمی شود و اگر وجود هم داشته باشد، کسی حوصله ثبت و محضر و این کارها را ندارد. طرفین ترجیح می دهند با گرفتن چک و سفته و مدارک سر و ته ماجرا را هم بیاورند. 

قرارداد برای تعداد ساعات معین بسته می شود که معمولا کمتر از 10 ساعت اجاره داده نمی شود یا اگر هم پایین تر از 10 ساعت اجاره داده شود پول همان 10 ساعت گرفته می شود. همچنین اجاره کننده معلوم می کند که می خواهد چند ساعت ماشین را داشته باشد. 

[عکس: 90322_958.jpg]

برای ماشین های ارزان تر مثل کرایسلر که ساعتی 30 تا 40 هزار تومان کرایه می شوند، یک چک معتبر همراه با یک سند ملکی به عنوان گرو گرفته می شود اما برای ماشین های گران تر مثل کامارو، صاحب ماشین باید اجاره کننده را بشناسد و به هر کسی اجاره اش نمی دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان