انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه مشتری را به سایت جذب کنیم؟

چگونه مشتری را به سایت جذب کنیم؟

#1
چگونه مشتری را به سایت جذب کنیم؟
طراحی یک فروشگاه اینترنتی و راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین روز به روز بیشتر مورد توجه صاحبان سرمایه قرار می‌گیرد. خوشبختانه تعداد گزینه‌های و بسترهای آماده راه‌اندازی فروشگاه آنلاین هم در حال افزایش است و نگرانی‌های فنی مدیران فروشگاه‌های اینترنتی کمتر شده است.
اما مسأله‌ای که بیش از همه چیز اهمیت دارد اینست که بدانیم چگونه مشتری را جذب کنیم؟ افزایش مشتری دو مرحله است: اول افزایش بازدیدکنندگان و دوم تبدیل بازدیدکننده به خریدار.
انجام صحیح این دو مرحله در موفقیت فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی دارد. مرحله دوم، یعنی تبدیل بازدیدکننده به خریدار، بسیار مشکل‌تر است و هنوز بسیاری از محققان و دست اندرکاران در حال مطالعه بر روی کشف راه‌های بالا بردن نرخ تبدیل هستند.
مرحله اول ساده‌تر است و از آن با نام افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی نام می‌برند. یعنی کاری کنیم که مشتری به سایت رجوع کند و از آن بازدید نماید. در این مقاله پیشنهاداتی برای جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی ارائه شده است.

پیوستن به گروه مشتریان
در دنیای اینترنت و فناوری اطلاعات، یافتن گروه‌هایی که به کالا و خدمت شما علاقه‌مند هستند کار دشواری نیست. سایت‌ها، بلاگ‌ها، گروه‌های اجتماعی و فروم‌ها از مکان‌هایی هستند که شما می‌توانید در آنها حضور پیدا کرده و فروشگاه خود را تبلیغ کنید.
در بحث‌هایی که در این مکان‌ها مطرح می‌شود به صورت فعالانه شرکت کنید ولی حواستان باشد که تبدیل به اسپمر نشوید. اسپمر یعنی کسی که مقدار زیادی محتوای نامربوط ارسال می‌کند و موجبات ناراحتی سایر کاربران را فراهم می‌آورد.

توجه به سئو
با وجود همه پیشرفت‌های اخیر فناوری‌های وب، از محبوبیت جستجو و موتورهای جستجو کاسته نشده است. هنوز هم روزانه حجم زیادی جستجو در گوگل انجام می‌شود. فروشگاه شما حتما باید بخشی از این جستجوها را به خود اختصاص دهد. این کار به جز با اجرای یک استراتژی سئوی خوب میسر نیست و .


سئو خود بحث مفصلی است. هم دارای بخش مدیریت و طراحی استراتژی است و هم بخش فنی و در بخش قیمت طراحی سایت نیز تاثیر گذار است. ابزارها و متدهای زیادی هم برای دستیابی به یک سئو خوب وجود دارد. ابتدا باید در طراحی استراتژی سئو، مشخص کنید که چه می‌خواهید و چه کلیدواژه‌هایی باید مد نظر شما باشد. در مرحله پیاده‌سازی ممکن است از روش‌های مختلفی استفاده کنید. قطعا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما باید تغییراتی بکند تا برای سئو بهینه شود. تولید محتوای مفید هم یکی از عناصر جدایی ناپذیر سئو است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر وب شده‌اند. حضور فروشگاه اینترنتی شما در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. در این راستا، حتما باید در طراحی سایت فروشگاهی خود، قابلیت ارتباط با شبکه‌های اجتماعی را بگنجانید.
علاوه بر این، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هم خود نیازمند یک استراتژی جداگانه است. ابتدا باید مشخص کنید که در کدام شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید. این انتخاب باید با توجه به مخاطب هدف شما باشد. سپس باید مشخص کنید که چه نوع محتوایی باید برای شبکه اجتماعی تولید شود. چگونه آن محتوا را با سایت و برند فروشگاه اینترنتی مرتبط سازید. در نهایت هم نوبت به پیاده‌سازی می‌رسد.

ایجاد مشوق‌های مناسب
ایجاد مشوق‌های مناسب راهکار بسیار خوبی برای جذب مشتری به وبسایت است. پیام‌هایی که در کمپین ایمیل و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید باید حاوی این مشوق‌ها باشد. برگزاری مسابقه، پیشنهادی شگفت‌انگیز، تخفیف‌های مناسب و فروش‌های فوری از جمله این پیشنهادات هستند که می‌توانند به جذب مشتری کمک فراوانی کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان