انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یو پی اس چینی

یو پی اس چینی

#1
یو پی اس چینی: یکی از معروف ترین یو پی اس های چینی را می توانیم KSTAR بدانیم . بیشتر این یو پی اس برای موارد ذخیره و هم مصرف بهینه برق مناسب می باشند ، اما این یو پی اس ها دارای کیفیت برق خروجی خوبی هستند که بیشتر برای مصرف های خانگی کوچک و متمرکز و مراکز اداری  مورد استفاده قرار گرفته می شوند .

یو پی اس kstar
[عکس: kstar.gif]

در بازار ایران بیشتر یو پی اس های که از نظر قیمتی ارزان هستند و یا قیمتی مناسب دارند از این نوع یو پی اس می باشند که هم ماندگاری قابل قبول و هم بازدهی عالی و داوم خوبی برای مصارف عادی داشته اند . برخی دیگر از این یو پی اس ها دارای توان بالایی می باشند و همچنین کیفیت خوب جریان متناوب خروجی داشته اند که از آن ها برای استفاده نمودن در شبکه های گسترده مصرف کننده ، پردازشگر ها و مرکزهای داده و مانیتورها بکار گرفته می شود.

در این گونه یو پی اس ها عموما باتری ها به شکل عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته می شوند ؛ یکی از مزایای که این یو پی اس ها دارند ابعاد به نسبت کوچک آنها می باشد که به صورت تقریبی 1.5 در 0.7 متر هستند . راندمان برقی این یو پی اس ها در حدود 94% می باشد که فقط 1 درصد از رقیبان و همتایان اروپایی خود کمتر می باشد این یو پی اس ها برای مصرف های بیمارستانی نیز مورد استفاده قرار گرفته می شوند .

در همه ی موارد می توان از نوع  یو پی اس های چینی استفاده کرد که توان بالای و کیفیت برق خروجی خوبی داشته اند. در یو پی اس ها با توجه به نوع مصرفی که داشته اند میزان قدرت ذخیره برق آنها بین 1تا20 ساعت می باشد که نباید فراموش کرد در جهت مصرف های با بار الکترونیکی مداوم و گسترده مثل مصرف های بیمارستانی بهتر می باشد از نمونه های استفاده کرد که زیادتر از 10هزار ولت آمپر دارند که هم کارکرد بالاتری داشته و هم از راندمان بهتری برخوردارند. در نهایت باید بدانیم که باتری های چینی در جهت مصرف های تک فاز از کارکرد بهتری برخوردار می باشند .

 

یو پی اس چینی

طراحی مدار های هوشمند در یو پی اس چینی

در یو پی اس های چینی از مدارهای هوشمندی استفاده می شود که برای کنترل پیشرفته میکرو پروسسوری و اصلاح ضریب توان ورودی دارای تکنولوژی DSP و PFCمی باشند . باید بدانیم که ضریب قدرت خروجی آنها %90 می باشد به بیانی دیگر یعنی فقط %10 در باتری ها از توان الکترونیکی ذخیره شده در پایان دوره مصرف باتری از دسترس  خارج می باشد و باتری ها پس از اینکه %90 خالی شوند باید شارژ گردند .

به صورت کلی باید بدانیم که این باتری ها دارای کارکرد مناسبی می باشند و توصیه می شود برای اینکه عملکرد بهتری از استفاده این نوع باتری ها داشته باشید بهتر است از باتری های استفاده کنید که توان بالاتری دارند بجای اینکه بخواهید از باتری کم توان به تعداد زیاد استفاده نمایید .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان