انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از سیستمهای یو پی اس برای لوازم اداری

استفاده از سیستمهای یو پی اس برای لوازم اداری

#1
یو پی اس برای لوازم اداری : از سیستم های یو پی اس در بخش های اداری استفاده می شود که از جمله موارد آن بیشتر در سیستم های ذخیره انرژی بوده است .

می توانیم بگوییم بیشتر سیستم های یو پی اس برای مصرف کننده های برق تک فاز می باشند و عموما میزان بار مصرفی آنها کم می باشد و این امکان وجود داد که ۴ تا ۸ ساعت انرژی مورد احتیاج با استفاده نمودن از سیستم های یو پی اس کوچک و متوسط برای لوازم های برقی اداری تامین شود .

اغلب برخی از دستگاهها  مثل دستگاهای اسکنر یا فتوکپی نسبت به نوسانات برقی دارای حساسیت هستند و باید از یو پی اس های استفاده شود که مدار استابلایزر داشته باشند که برای این منظور تنها این نوع یو پی اس ها مفید می باشند .

این موضوع برای دستگاهای پلات دیجیتال یا دستگاههای کپی که از نظر قیمت گران می باشند بسیار حائز اهمیت می باشد . فراموش نکنیم که تفاوت بین برق متناوب شهری با جریان متناوب خروجی در یو پی اس ها در باطری از %3 کمتر می باشد و اختلاف که از این فاز حاصل می شود بسیار کم می باشد .
[عکس: FLEXAIR-SERIES-25-kW-150-kW.jpg]
یو پی اس برای لوازم اداری

یو پی اس ها از چه تجهیزاتی استفاده می نمایند :
امروزه در بسیاری از مراکز و دفترهای مختلف از لوازم اداری مثل پرینترها ، اسکنرها و … استفاده می گردد و داشتن برق به صورت دائم در مراکز اداری ، دفاتر گردشگری ، دفاتر تجاری ، آزمایشگاهها ، بیمارستان ها ، دفاتری نیروی نظامی و انتظامی بسیار مهم و ضروری می باشد .

قطع برق به صورت سراسری یا شبکه ی محلی می تواند در بدترین زمان ایجاد شود به همین دلیل استفاده از یو پی اس ها امری ضروری است و همچنین به عنوان یک عامل اقتصادی به شمار میرود .

برای همه انواع وسایل برقی اداری چه تولید داخلی و چه تولید خارجی می توان از یو پی اس های استفاده کرد که برق متناوب خروجی از نمونه های کوچک و متوسط آن در محدوده 200تا 240 ولت باشند .

معمولا این گونه دستگاهها بین 80 تا 90 درصد راندمان داشته اند ، راندمان دستگاه یو پی اس افزون بر اینکه  از طراحی تابیعت می کند ، تحت تاثیر نوع و الگوی استفاده شده و چیدمان ترکیبی در آن نیز می باشد . به همین دلیل برای رسیدن به راندمانی بالاتر و بالا بردن میزان عمر دستگاه و کم شدن مصرف برق به راحتی قابل اجرا می باشد .

در هر دستگاه یو پی اس استفاده از نشانگرهای متناسب و ایندیکیتورها امری بسیاری ضروری می باشد .

کاربر می تواند با استفاده از درجه حرارت، زمان شارژ باقی مانده، درصد باقی مانده شارژ، میزان ولتاژ، جریان، هشدار دهنده های اور لود و تخلیه شدن باتری ها نسبت به سلامت کار دستگاه و لوازم اداری اگاهی دقیقی داشته باشد .

ایده آل تر این است که بصورت موازی ، حداقل از 2 دستگاه UPS استفاده گردد تا حداکثر جریان را بتوان به شکل یک ولتاژ ثابت دریافت نمود . البته می توانیم بگوییم که همواره از میزان %80 درصد ظرفیت باتری نباید بیشتر استفاده گردد . باید با این حال میزان شارژ باتری ها تا 100% کامل باشند a
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان