انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس و رنکینگ طراحی سایت

نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس و رنکینگ طراحی سایت

#1
پیش نیازهای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس

هر کدام از ابزار هایی که در آنالیز سئو سایت و طراحی سایت از آن استفاده می کنید نیاز دارند که چند پیش نیاز را رعایت کنید. گوگل آنالیتیک نیز از این قائده استثنا نیست و برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید نیاز است مقدماتی را رعایت کنید. این مقدمات شامل داشتن یک حساب کاربری در گوگل یا همان حساب Gmail و همچنین دارا بودن دسترسی مدیریتی به سایتی که قصد تحلیل آن را دارید می شود. دسترسی مدیریتی برای این است که بتوانید کد گوگل آنالیتیک را به آن بیافزایید. با داشتن این دو شرط می توانید مراحل دیگر را طی کرده و گوگل آنالیتیک را در طراحی سایت خود داشته باشید. امروزه در طراحی سایت از نرم افزارهای مدیریت محتوا استفاده می شود که مشهور ترین آنها جوملا و وردپرس می باشد. در ادامه به نصب نرم افزار گوگل آنالیتیک در وردپرس می پردازیم.


آموزش نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس
نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس را می توان از طریق دو روش انجام داد. روش اول به این صورت است که از افزونه استفاده کنید به این صورت که افزونه Insert Header and Footer را استفاده کنید و سپس کدی را که به شما ارائه می دهد برای تنظیمات افزونه در طراحی وب سایت استفاده نمایید. اما روش دومی نیز وجود دارد که استفاده کردن از کد به صورت مستقیم در هاست می باشد. این کار نیز به این صورت است که باید در تم اصلی سایت به دنبال فایلی به نام header.php بگردید و سپس در تگ <body> کد را کپی نمایید. اینکه کدام روش بهتر است را خود شما باید قضاوت کنید. بعد از اینکه کد را اضافه کردید در حساب کاربری خود در گوگل آنالیتیک وضعیت کد مورد اشاره را به چند صورت مشاهده می نمایید که یا نصب شده و یا نشده و یا اینکه هنوز وضعیت مشخصی ندارد و منتظر است تا اطلاعات را دریافت نماید. در صورت نصب شدن که کار تمام شده است ولی اگر نصب نشده بود احتمالاً یکی از مراحل را به صورت صحیح انجام نداده اید و باید دوباره از اول با دقت مراحل فوق را انجام دهید. مرحله تعیین وصضعیت هم که نیازی به توضیح ندارد.
کلمات کلیدی در دامنه یا دامین
استفاده از مهم ترین کلمه کلیدی در طراحی سایت و نام دامنه یک روش بسیار مناسب برای بهینه سازی سایت است که البته با توجه به محدودیت هایی که دارد و بسیاری از نام دامنه ها از قبل گرفته شده اند ممکن است شما را مجبور به پرداخت هزینه بیشتری کند، این روش در سئو سایت تأثیر مثبتی دارد و می تواند توجه ربات های گوگل و سایر موتورهای جستجو را به موضوع کُلی سایت شما جلب کند. اگر بخواهیم با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم می توانیم از سایتی که به یک شرکت سئو سایت تعلق دارد نام ببریم. نام دامنه یا آدرس را بهتر است با استفاده از کلمات seo تهیه کنیم. مثلاً seonpco.com و یا  seononegar.irدامنه های مناسبی هستند.

مطابقت دامین در طراحی سایت
دومین کاری که در انتخاب نام دامنه مناسب برای طراحی وب سایت شما باید به آن دقت کنید تا در بهینه سازی سایت شما تأثیر مثبت داشته باشد منطبق بودن نام دامنه با عنوان فعالیت شما می باشد. یعنی اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنید نباید از یک نام بی ارتباز به این حوزه و به محتوای سایت و کُل فعالیت های آتی خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه انتخاب نام دامنه سایت از مقدمات طراحی سایت می باشد و در مراحل اولیه انجام می پذیرد ولی تمامی مراحل کار شما و بهینه سازی سایت شما در آینده نیز تحت تأثیر آن قرار می گیرد به همین دلیل باید هم دامنه مناسب و هم کلمات کلیدی مناسب و مرتبطی را انتخاب کنید که در آینده بتواند باعث ارتقاء و دید بلند پروازانه شما شود.

سابقه تاریخی دامنه در سئو سایت
در این دو مقاله مؤلفه هایی را برای انتخاب یک دامنه تأثیر گذار بر سئو سایت بیان کردیم و اشاره کردیم که این مؤلفه ها در رنک بندی گوگل تأثیر گذار بوده و به سئو سایت شما کمک می کنند. آخرین موضوع نیز تاریخ ثبت دامنه می باشد و همچنین مدت زمان رزرو دامنه. دامنه هایی که سال های بیشتری از عمر آنها می گذرد نسبت به دامنه هایی که به تازگی ثبت شده اند برای گوگل از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و نیز بهتر است در صورت رزرو دامنه آن را برای بلند مدت تمدید کنید تا گوگل به طراحی سایت شما به چشم یک سایت موقت و کوتاه مدت نگاه نکند. سعی کنید وب سایت خود را به نحوی طراحی نمایید که در آن چیزی را پنهان نکنید و اطلاعات به اصطلاح خصوصی و مخفی از دیگر کاربران در آن قرار ندهید زیرا از عواملی است که باعث می شود گوگل و دیگر موتور های جستجو امتیاز منفی را برای شما در نظر بگیرند. توجه به این عوامل در طراحی سایت و سئو سایت و انتخاب نام  دامنه به شما کمک خواهد نمود تا بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان