انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

#1
طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

وردپرس WordPress

امروز در اسپیناس می خواهیم به طراحی سایت با مهمترین سیستم مدیریت محتوای وب بپردازیم:

در مقاله پیش در مورد سیستم های مدیریت محتوا توضیح داده شد. در ادامه به مهمترین سیستم مدیریت محتوای برای طراحی سایت اشاره می کنیم.



WordPress

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای وب است که در سایت ها و وبلاگ ها استفاده می شود. در ابتدا وردپرس یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که امکانات و ابزارهای پیشرفته ای را در اختیار کاربران و وبلاگ نویسان قرار می داد. پس از این به صورت سیستم مدیریت محتوا با کدهای باز به کاربران معرفی شد.



طراحی سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس انجام می شود. با استفاده از پلاگین های نوشته شده می توانند امکانات زیادی را به وردپرس اضافه کنند. مثلا برای طراحی وب سایت  یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر وردپرس باید یکی از پلاگین هایی که برای فروشگاهی نوشته شده را به هسته وردپرس نصب نمود. پلاگین هایی که برای فروشگاهی به کار برده می شود. پلاگین WooCommerce یا  Edd هستند که در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به کار برده می شود. که این فروشگاه های اینترنتی برای فروش فایل ها و یا کالای فیزیکی است.



 

همچنین با نصب پلاگین buddypress می توانید سایت را به شبکه های اجتماعی تبدیل کنید یا با نصب پلاگین bbpress یک انجمن یا تالار گفتگوی در وردپرس برای کاربران ایجاد کنید. با توجه به این که وردپرس امکانات و تنوع زیادی در پلاگین ها دارد  می توانید به راحتی هر پلاگینی که مورد نیاز است دانلود و در وردپرس نصب کنید.



وردپرس با زبان PHP نوشته شده است و توسط MySQL پشتیبانی می شود. سازنده وردپرس،  مت چارلز مولنوگ است در سال ۲۰۰۳ یکی از دوستان او نام وردپرس را به او پیشنهاد می دهد و تا به امروز وردپرس با سرعت فوق العاده به معروفترین و پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوای وب در دنیا شده است.

مشخصات وردپرس:

سطح دسترسی آسان
هسته مدیریتی
انواع پلاگین های قابل نصب رایگان
مشخصات کاربری
داینامیک و پویا
دارای انعطاف پذیری بالا
راه اندازی وبلاگ با وردپرس
کامنت گذاری
راه اندازی فروشگاهی
منوهای آبشاری و کرکره ای
اختصاصی سازی قالب
تالار گفتگو
انواع قالب های وردپرسی
قابلیت Gzip
پشتیبانی از ساعت های محلی


موارد مورد استفاده

پیاده سازی سایت های شخصی
پیاده سازی وبلاگ
پیاده سازی در طراحی وب سایت خبری
پیاده سازی در طراحی سایت عکاسی
پیاده سازی در فروشگاه های اینترنتی
پیاده سازی در انواع طراحی وب سایت ها
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان