انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل چگونه کار می کند؟

گوگل چگونه کار می کند؟

#1
سئو سایت: گوگل چگونه کار می کند؟ گوگل همانند دیگر موتورهای جستجو، دو عملکرد اصلی دارد. یکی از عملکردها از طریق خزنده (کرالر) و شاخص (ایندکس) انجام می گیرد و عملکرد بعدی ارائه اطلاعات به کاربران بر اساس لیست وبسایت های موجود در دایرکتوری هایش است.

بدین منظور گوگل، از میان وبسایت هایی که کرال می کند، بهترین آن ها را با توجه به معیارهایی که دارد، در دایرکتوری هایش فهرست می کند و پس از جستجوی کاربر، مرتبط ترین و معتبرترین پاسخ را باز میگرداند.

نحوه عملکرد گوگل در سئو
نحوه عملکرد گوگل در سئو با مثالی از دنیای اطراف امکان پذیر است. شبکه گسترده جهانی وب را همانند سیستم حمل و نقل عمومی در یک شهر تجسم کنید. هر ایستگاه برای توقف، همانند یک صفحه از سایت یا گاهی اوقات فایل هایی نظیر pdf است که خزنده های گوگل به آن ها می رسند. موتور جستجوی گوگل برای رسیدن به ر سایت یا فایلف احتیاج به طی مسیر و توقف در بین راه دارد. شرط لازم برای اینکار دسترسی آسان مسیرها از طریق یکدیگر به بهترین شکل ممکن است. ساختار لینک ها، این مسئولیت را بر عهده دارند. لینک ها، به ربات های اتوماتیک موتورهای جستجو (که کرالر یا اسپایدر یا عنکبوت نامیده می شوند) امکان دسترسی به میلیون ها صفحه و فایل در محیط وب را می دهند.
پس از آن که گوگل از طریق لینک ها، صفحات و فایل ها را کشف کرد، بهترین آن ها را در دایرکتور های بزرگ خود ذخیره می کند و هنگام سرچ کاربر، به آن ها مراجعه می کند. این ذخیره سازی و بازگرداندن در کسری از ثانیه انجام می شود. شرکت بزرگ گوگل، با پایگاه داده های عظیمی که در اختیار دارد، پس از سرچ کاربر نتیجه را به صورت آنی بازمیگرداند. تاخیر هرچند 1 تا 2 ثانیه، موجب نارضایتی کاربران خواهد شد. بنابراین گوگل برای ارائه پاسخ صحیح و سریع کار سختی را انجام می دهد.

[عکس: seo-how-google-works2.jpg]
گوگل، موتوری برای پاسخگویی سوالات در محیط وب است. وقتی فعالیت جستجوی آنلاین انجام می شود، گوگل از میان میلیون ها سند باید پاسخ صحیح را نشان دهد. در درجه اول، ارائه پاسخ مرتبز و مفید برای جستجوگران و در درجه دوم ترتیب نمایش آن ها بر اساس معیارهای خاص گوگل از جمله محبوبیت، محتوای غنی و اطلاع رسانی عمیق است. فرآیند سئو سایت برای هردو عامل "ارتباط" و "محبوبیت" در سایت ها انجام می شد تا سایت نزد گوگل ارزشمند شود.

گوگل چگونه ارتباط و محبوبیت سایت را تشخیص می دهد؟
برای گوگل، ارتباط مفهومی وسیع تر از پیدا کردن یک صفحه از سایت با کلمات کلیدی مرتبط با سرچ کاربر دارد. در روزهای آغازین فعالیت محیط وب، موتورهای جستجو از این روش استفاده می کرده اندو نتایج جستجو خیلی معتبر نبودند. اما امروزه با گذشت زمان، مهندسان روش های هوشمندانه تری را ابداع کردند و حال شاهد نتایج بهتر و ارزشمندتری در گوگل هستیم. عوامل و فاکتورهای زیادی در این پروسه تاثیر گذار هستند.
گوگل همچون دیگر موتورهای جستجو، محبوبیت یک سایت، صفحه یا سند را از روی میزان ارزشمندی مطالب آن تخمین می زنند و برای این کار رضایت کاربران را در نظر می گیرند. به همین علت است که همیشه نتایجی که به کاربر ارائه می شود نیز مورد رضایت وی واقع می شود. محبوبیت و ارتباط سایت ها با سرچ کاربران، به صورت چشمی قابل تخمین نیست. گوگل برای این کار از الگوریتم های پشرفته ای همچون الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن ، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر استفاده می کند. به کارگیری معادلات فشرده ریاضی در این الگوریتم ها، برای تشخیص محتوای سایت و وجود "ارتباط" میان سرچ کاربر و نتایج جستجو به کار می رود. همچنین این معادلات و دستورالعمل ها برای تعیین "محبوبیت" و رتبه وبسایت ها در نتایج جستجو به کار می رود. الگوریتم های گوگل شامل هزاران متغییر هستند و اینکه گوگل چگونه کار می کند تحت تاثیر آن ها و مباحث سئو سایت قرار دارد.
کانکس روان کننده بتن[url=http://maraltec.net/index.php/2016-08-15-10-57-23][/url]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان