انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا سایت ها به سئو نیاز دارند؟

چرا سایت ها به سئو نیاز دارند؟

#1
امروزه با توسعه روز افزون وب پارسی شاهد به وجود آمدن سایت های متعددی در موضوعات مختلف هستیم ، در این میان اکثریت ترافیک ورودی سایت ها از طریق موتورهای جستجو از جمله گوگل ، یاهو و بینگ صورت می گیرد ، در واقع سایت هایی موفق هستند که ترافیک قابل توجهی از گوگل دریافت مینمایند . آمارهای نشان می دهند که در ایران بخش عمده بازدید های اینترنتی از طریق گوگل صورت میگیرد که ما از این پس بر روی گوگل تمرکز داریم .

اما سوال اساسی در اینجاست که چه سایت هایی می توانند ترافیک و بازدید مناسبی از موتور جسنجو گوگل داشته باشند ؟


در این جاست که سئو (Seo) و بهینه سازی سایت مطرح میگردد ، موتور جستجو گوگل با توجه به فاکتور های خاصی که برخی مشخص و برخی محرمانه هستند به ایندکس کردن سایت ها می پردازند وب سایتی که رنک (Rank) و رتبه بهتری نسبت به دیگر رقبا داشته باشد در صفحه اول نمایش داده می شود . بدیهی است که سایت هایی که در صفحه اول جستجو گوگل هستند بیشترین بازدید را دارند . سئو سایت بر بهبود همین فاکتورها برای موتورهای جستجو ( گوگل ) و کاربران توجه دارد .

فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت عبازتند از :

[عکس: %D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1.png]

1 - تولید محتوای مفید برای کاربران
2 - فعالیت و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی ( از جمله : گوگل پلاس ، فیسبوک و ... )
3 - لینک بلدینگ و دریافت لینک یک طرفه از سایت های مرتبط با موضوع
و ... موارد نام برده اصول کلی سئو سایت می باشند و موارد و نکات ریز بسیاری وجود دارد که بعدا به آنها می پردازیم .
سئو اصولا به چه معناست؟
[عکس: %D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8...%DB%8C.png]
سئو به معنای بهینه سازی سایت از تمام جهات و آماده سازی آن برای موتور های جستجو است.اما چرا سایت ها به بهینه سازی نیاز دارند؟چرا گوگل به سایت های سئو شده اهمیت بیشتری میدهد؟
هدف گوگل در رتبه دادن به سایت ها همیشه ثابت بوده و است.گوگل به دنبال سایت هایی میگردد که مطالب مفیدی برای کاربران داشته باشند و یا خدمات مناسبی را ارائه کنند.حال گوگل برای تشخیص اینکه کدام سایت محتوای مناسب و یا خدمات مناسبی ارائه میدهند دست به دامن یک سری فاکتور ها شده که ما به تمامی این فاکتور ها میگوییم سئو.برای مثال یکی از نکات مهم در بهینه سازی سایت و سئو،بحث بهینه سازی محتوی است.حال ما باید در مورد محتوای بهینه به درک درستی برسیم.اینکه محتوای یک سایت نباید تکراری باشد یکی از نکاتی است که در سئو سایت همه به آن توجه میکنند.دلیل آن هم بسیار واضح است.گوگل به دنبال سایت هایی نمیگردد که محتوی کپی میکنند،پس قاعدتا رتبه ای هم به چنین سایت هایی نمیدهد.اما با این حال نمیتوان گفت هر محتوایی که کپی برداری نشده است و منحصر به فرد باشد از لحاظ سئو مناسب است.از نظر گوگل اگر یک سایت محتوای مناسبی داشته باشد پس قاعدتا آن محتوی توسط سایت های دیگر کپی برداری میشود و لینک به منبع داده میشود (که همان بک لینک نامیده میشود).پس باید دانست که تمام روش ها و اصول سئو نیاز به درکی عمیق از این موضوع دارد که گروه متخصص سون سئو با تجربه چندید ساله پی به تمامی این روش ها برده است.
سئو یک فرآیند کیفیست.یعنی صرفا رعایت کردن تمامی فاکتور های سئو کافی نیست.مهم ترین نکته چگونگی رعایت کردن این اصول و قواعد است.

منبع: http://7seo.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان