انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش گام به گام طراحی سایت با PHP

آموزش گام به گام طراحی سایت با PHP

#1
آموزش گام به گام طراحی سایت با PHP

آموزش گام به گام طراحی سایت با PHP: یکی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور برای طراحی سایت PHP است. سمت سرور به این معنا که محاسباتی که برای یک وب سایت نیاز است خارج از دید کاربر انجام می شود. و محاسبات به صورت آتیم های Html سمت کاربر نمایش داده می شود. این زبان برنامه نویسی بسیار کارآمد است و بهترین و کارآمدترین سایت ها را برای ما به ارمغان می آورد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا تاریخچه و معرفی ای از این زبان برنامه نویسی ارائه دهیم. و مقدمه ای بر نحوه ی برنامه نویسی با این زبان داشته باشیم.

[عکس: attachment.php?attachmentid=175&stc=1]

استفاده از زبان PHP در طراحی سایت

با توجه به روند رو به رشد طراحی سایت و آپ دیت های هر روزه، باید توجه بسیاری به کارآیی وب سایت هایمان داشته باشیم. بسیاری افراد بر این اعتقادند که دیگر داشتن وب سایت های اولیه و سایت هایی که فقط برای معرفی خود و حرفه ی خود به اینترنت و جهان است کافی نیست. وب سایت ها باید توانایی هایی داشته باشند  یا حتی بخشی از خدماتی که شرکت ها و صاحبین مشاغل به مشتریان خود ارائه می دهند را به صورت مجازی برای آن ها انجام دهد. یکی از راه هایی که به این مهم می توان دست پیدا کرد استفاده از زبان برنامه نویسی PHP است. برای لذت قرار دادن فایل*های ویدیویی در طراحی وب سایت با تگ video به این مطلب مراجعه فرمایید.

زبان برنامه نویسی PHP چیست؟

PHP مخفف Hypertext PreProcessor به معنای پیش پردازنده ی فرا متن است. این زبان برنامه نویسی در سال ۱۹۹۴ توسط آقای رسموس لردورف ایجاد شد. اولین نسخه ی عمومی آن یک سال بعد با نامی دیگر به بازار ارائه شد. ساختار این زبان بسیار شبیه به زبان برنامه نویسی C است و در نسخه های جدیدتر سعی بر آن شده تا بیشتر سبیه به زبان برنامه نویسی Java شود تا محبوبیت بیشتری پیدا کند. CMS ها و سیستم های مدیریت محتوایی همچون جوملا و وردپرس با این زبان نوشته شده اند. برای طراحی سایت با قالب وردپرس به کمک اینتن به این مطلب مراجعه فرمایید. بر طبق آمارهایی که منتشر شده ۶۰٪ از سایت های موجود در اینترنت با PHP نوشته شده اند و این دلیل محکمی بر محبوبیت این زبان است.

[عکس: attachment.php?attachmentid=176&stc=1]

نصب و اجرای زبان برنامه نویسی PHP

برای برنامه نویسی با زبان PHP ابزاری که نیاز است تا با آن برنامه نویسی انجام پذیرد. می تواند یک Notepad ساده باشد یا نرم افزارهایی همچون Dreamweaver یا NetBeans تا در این محیط ها به برنامه نویسی بپردازید. برای اجرای نتیجه ی برنامه نویسی خود نیز به یک سرور احتیاج پیدا خواهید نمود که می توانید روی لوکال یا سرور اصلی این تغییرات را مشاهده نمایید. روند نصب سرور لوکال روی کامپیوتر شخصیتان در مطلب آموزش تصویری راه اندازی سایت توضیح داده شده است که می توانید مطالعه بفرمایید.

قیمت طراحی سایت شرکتی چقدر است ؟

دستورات Print و Echo : هر دو دستور برای چاپ کردن در خروجی است با این تفاوت که دستور Print بعد از چاپ عدد ۱ را برمی گرداند، که البته این مورد اختیاری است و حتما نیاز نیست خروچی دستور Print را در متغییر خاصی بریزید. به مثال زیر توجه نمایید بیشتر متوجه تفاوت Print و Echo خواهید شد.


[عکس: attachment.php?attachmentid=177&stc=1]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان