انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش طراحی اینفوگرافیک در طراحی سایت

آموزش طراحی اینفوگرافیک در طراحی سایت

#1
آموزش طراحی اینفوگرافیک در طراحی سایت


آموزش طراحی اینفوگرافیک: شاید در زمینه ی طراحی سایت نام اینفوگرافیک به گوشتان خورده باشد. اطلاعات گرافیکی یا به اصطلاح رایج تر اینفوگرافیک، نمایش بصری از اطلاعات، داده ها یا نمایش سریعتر و واضح تر علوم هدفمند است. اینفوگرافیک را می توانند روش گرافیکی برای بالابردن قابلیت نمایش سیستم برای دیده شدن الگوها و روند کاری توسط کاربران دانست. همینطور اینفوگرافیک تاثیر بسزایی در روند سئو ی سایت دارد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا لاصه ای از دریای انبوه علم اطلاعات یا اینفوگرافیک در اختیار شما قرار دهیم.


اینفوگرافیک چیست؟اینفوگرافیک چیست؟


کلمه infographic از ترکیب دو لغت Info و Graphic ساخته شده است. معنای لغوی این کلمه ترکیبی از دو لغت اطلاعات و تصویر است. که معنا و مفهوم نمایش تصویری اطلاعات را می رساند. اینفوگرافیک را شاید با لغات مشابه دیگری دیده باشید:  اطلاعات تصویری، داده ی تصویری، گرافیک آماری، طراحی اطلاعات یا معماری اطلاعات. اینفوگرافیک در سال های اخیر رشد روز افزونی داشته و با دید کلی به هدف طراحی می شوند، به طوری که برای اکثریت جامعه با هر سطح فکر و علمی گویا باشد. بهترین اینفوگرافیک ها شاید خیلی ساده با طرح های آماده ی فتوشاپ ساخته شوند، اما با همان تصاویر ساده و کمی خلاقیت می توان بهترین مفاهیم را در قالب داده ی تصویری به کاربران رساند.لذت قرار دادن فایل‌های ویدیویی در طراحی وب سایت با تگ video را در مطلب فوق مطالعه بفرمایید.


اینفوگرافیک چیست؟

خصوصیات طراحی اینفوگرافیک


یک اینفوگرافیک خوب باید داده ها را به خوبی نمایش دهد.
بینندگان را به فکرکردن درباره مفهوم ترغیب کند، تا متدولوژی طراحی گرافیکی یا دیگر مفاهیم
از تحریف اطلاعاتی که داده برای بیان دارد، اجتناب ورزد.
لازم است یک اینفوگرافیک اطلاعات زیادی در فضایی محدود ارائه دهد.
مجموعه داده ی بزرگ ولی منسجم ایجاد نماید.
نگاه بیننده را برای سنجش و دنبال کردن بخش های مختلف داده تشویق کند.
برای داشتن ساختاری مناسب داده ها را از کل به جزء نمایش دهد.
مقصود خود را در قالب متن، جدول، تصاویر و نمادها و به گونه ای که نگاه بیننده خسته نشود نشان دهد.
ساختار داده ها باید یکپارچه و منسجم باشد.
اینفوگرافیک چیست؟فواید طراحی اینفوگرافیک در طراحی سایت و سئو


تصویر زبان مشترک مردم جهان است. هر فردی با هر سطح دانشی می تواند بیننده ی رسانه های تصویری باشد. این مجموعه از رسانه ها ترکیبی از تصویر و حرکت هستند. در اینفوگرافیک می توان ازمفهوم حرکت به گونه ای دیگر استفاده نماییم. این حرکت را می توانیم در نگاه بیننده و تنها در یک تصویر صامت ایجاد نماییم. گرافیک، داده را مفهوم تر می سازد. به راستی گرافیک می تواند دقیق تر و مشخص تر از محاسبات آماری یا توضیحات طولانی و مرسوم باشد.
 
تاثیر اینفوگرافیک بر سئو سایت


یکی دیگر از موارد موثر بر بهبود جایگاه یک سایت در میان موتورهای جستجو اینفوگرافیک است. به غیر از نمایش کلی اهداف کاری و هدف سایت ما اینفوگرافیک بر بهبود سئوی سایت نیز موثر است. داشتن یک اینفوگرافیک برای طراحی سایتمان یا در کل روند کاریمان تاثیر زیادی بر روند معرفی یک کسب و کار در میان کاربران دارد. امروزه برخی افراد زمان کافی برای مطالعه ی متون بلند بالا را ندارند که این نکته اهمیت بالای طراحی و ساخت اینفوگرافیک را خاطر نشان می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان