انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هاست در طراحی سایت چیست ؟

هاست در طراحی سایت چیست ؟

#1
هاست در طراحی سایت چیست ؟


هر طراحی سایت قبل از این که سایت خود را طراحی کند باید به فکر یک هاست خوب و معتبر باشد. به طور کلی به فضای اختصاص داده شده به یک وب سایت هاست یا فضای میزبانی گفته می شود.از هاست برای نگه داری اطلاعات بر روی سرور استفاده می شود. به طور کلی یک هاست مانند هارد یک کامپیوتر است با این تفاوت که اطلاعات هاست بر روی بستر اینترنت و بر روی هارد سرور نگه داری می شود. در طراحی وب سایت باید دقت داشته باشید که از هاست خوب و معتبر استفاده کنید که در مطالب بعدی به نحوه انتخاب هاست هم می پردازیم.


دسته بندی هاستینگ:


هاست وب اشتراکی (shared web hosting):


در این نوع هاست چندین وب سایت میتوانند بر روی یک سرور مستقر شوند که تعداد آن ها ممکن است به صدها وب سایت نیز برسد. این روش هاستینگ یکی از کم هزینه ترین و اقتصادی ترین روش نیز می باشد. بیشتر وب سایت ها از این نوع سرویس استفاده می کنند که این روش را روش میزبان مجازی می نامند

نمایندگی وب هاستینگ (reseller web hosting):


در این روش شما می توانید میزان مشخصی از پهنای باند سرور میزبانی که وب سایتتان روی آن قرار دارد را از شخص دیگری دریافت و استفاده کنید و همچنین خودتان هم می توانید در قبال مبلغی یا به صورت رایگان فضای مشخصی را به شخص دیگری واگذار کنید.


هاستینگ وب رایگان (free web hosting):


این هاستینگ برای افراد مبتدی و کسانی که برای خرید هاست پول کافی ندارند استفاده می شود. این نوع هاست بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و با محدودیت هایی از قبیل پهنای باند، فضای دیسک و… همراه است.


هاستیننگ سرور مجازی (VPS):


در این روش از نرم افزار های مجازی سازی سرور برای چند سرور مجازی که همگی با یک سرور واحد متصل هستند استفاده می شود که از دید کاربر به صورت یک سرور اختصاصی است. به طور کلی یک سرور واحد و جود دارد که برای مشتریان به چند تکه تقسیم شده است و هر تکه برای یک مشتری خاص می باشد.


هاستینگ سرور اختصاصی (dedicated web hosting):


این هاستینگ یک حالت آزادانه دارد، یعنی به مشتری یک سرور اختصاصی داده شده است تا مشتری هر کاری که می خواهد روی آن انجام دهد و عملا در سرور تنها می باشد. بیشتر وب سایت های بزرگ از این روش استفاده می کنند.


میزبانی وب ابری (Cloud Web Hosting):


یکی از معروف ترین روش های هاستینگ که در طراحی سایت استفاده می شود همین روش است که در آن همیشه وب سایت مشتری در اوج می باشد و چندین سرور همواره در حال کار بوده اما بیشتر کار و تحمل بار اطلاعات بر روی یک سرور در دسترس می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان