انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی سایت مدارس در تهران

طراحی سایت مدارس در تهران

#1
طراحی سایت مدارس در تهران


طراحی سایت مدارس در تهران: ما در نسلی به دنیا آمده ایم که بیشترین پیشرفت ها در زمینه تکنولوژی و اینترنت در همین نسل حاصل شده اند. گسترش بدون وصف فضای اینترنت و طراحی سایت های بی شمار در تمامی زمینه ها در این پیشرفت نقش مهمی ایفا کردند. به گونه ای که شاهد هستیم بسیاری از کارهای مردم از طریق همین سایت ها در اینترنت به راحتی انجام می گیرد و انجام بسیاری از کارهای نسبتاً دشوار را به دست فراموشی سپرده اند. در این میان قصد داریم به بررسی نقش طراحی وب سایت برای مدارس در این پیشرفت بپردازیم و از مزیت های آن تا حدودی پرده برداریم. همچنین ضرورت طراحی سایت مدارس در تهران را بیان کنیم تا فرهنگ بسیاری از اموری که در مدارس انجام می گرفت تغییر کرده و حالتی مکانیزه به خود بگیرد. در واقع طراحی وب سایت مدارس در تهران می تواند تا حدود زیادی به کاهش ترافیک تهران کمک نماید. در این خصوص کمی بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.


امکانات طراحی سایت مدارس در تهران


اکنون به بیان برخی از امکاناتی که در طراحی سایت مدارس در تهران می پردازیم. این که تهران را به عنوان حالتی خاص در نظر می گیریم به این دلیل است که حس کردیم ضرورت طراحی سایت مدارس در تهران بسیار بیشتر از سایر شهر هاست. با این حال کتمان نمی کنیم که تمامی شهر های بزرگ و پر جمعیت همچون شیراز، اصفهان، کرج، مشهد و… نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیاز اساسی به طراحی سایت برای مدارس خود دارند. خب؛ بر میگردیم به شرح بعضی از ویژگی ها و امکانات طراحی سایت مدارس:


امکان درج نمرات و وضعیت دانش آموز در طراحی سایت مدارس در تهران


یکی از امکانات مهمی که می تواند طراحی سایت مدارس در تهران داشته باشد این است که والدین دانش آموز بدون مراجعه به مدرسه و از طریق اینترنت از وضعیت فرزند خود باخبر شده و نمرات احتمالی امتحانات او را ملاحظه نمایند. با راه اندازی این امکان والدین مجبور نخواهند بود برای اطلاع از وضعیت دانش آموز از کارهای دیگرشان گذشته و به مدرسه مراجعه نمایند.


امکان ثبت نام دانش آموزان و اولیا به صورت جداگانه


در طراحی سایت مدارس در تهران می توان این امکان را فراهم نمود تا دانش آموزان و اولیا به صورت جداگانه در سایت عضو شده و دسترسی های متفاوتی به بخش ها داشته باشند. مثلاً دانش آموزان و اولیا هر دو امکان مشاهده نمرات دانش آموز را  داشته باشد ولی برخی از اطلاع رسانی ها یا فرم های دریافت رضایت نامه برای برخی امور صرفاً برای اولیا قابل دسترس باشد.


امکان برگزاری آزمون های آنلاین


در بسیاری از مدارس شاهد برگزاری آزمون های دوره ای هستیم که به منظور سنجش دانشِ دانش آموزان خود صورت می پذیرد. این آزمون ها می توانند از طریق اینترنت انجام شود و دانش آموزان از طریق ورود به بخش کاربری خود نسبت به پاسخ به آزمون ها اقدام نمایند. این آزمون ها اگر تستی باشند امکان مشاهده نتیجه به صورت آنی نیز وجود خواهد داشت. همچنین این آزمون ها می توانند محدودیت زمانی داشته باشند و همان گونه که امتحانات حضوری برگزار می شود سر یک زمان مشخصی آزمون شروع شده و بعد از گذشت زمان مورد نظر آزمون به پایان رسد و امکان پاسخ به سوالات امتحان از دانش آموز گرفته شود.


امکان ارتباط اولیا با معلمین و مسئولین مدرسه


در این قسمت اولیا می توانند با معلمین و مسئولین مدرسه در ارتباط بوده و با هم به گفتگو بپردازند. همچنین معلمین یا مسئولین می توانند نکاتی را به صورت خصوصی از این طریق با والدین دانش آموز در میان بگذارند.


راه اندازی بخش اخبار و اطلاع رسانی ها


در این بخش می شود تمامی اخبار مربوط به مدرسه، اطلاع رسانی از تاریخ ثبت نام، تاریخ امتحانات، جشن ها و مراسم و… قرار گیرد. همچنین اگر یکی از معلمین مرخصی گرفته باشد و نتواند در کلاس شرکت نماید از این طریق به اطلاع دانش آموزان و اولیای آن ها می رساند.


امکان ثبت نام اینترنتی


در طراحی سایت مدارس در تهران یکی از کاربردی ترین امکانات قابل ارائه، امکان ثبت نام آنلاین خواهد بود. کافیست فرمی برای این منظور تدارک دیده شود تا اولیا آن را پر کرده و به ثبت نام فرزند خود در مدرسه اقدام نمایند. همچنین برای ارسال مدارک می توان بخشی را در نظر گرفت که تصاویر اسکن شده از مدارک را از آن طریق در سایت آپلود کنند.


امکان پرداخت شهریه و یا کمک به مدرسه به صورت آنلاین


در طراحی سایت مدارس در تهران به منظور سهولت کار اولیا و همچنین مسئولین مدارس باید امکان پرداخت وجه به صورت اینترنتی فراهم باشد تا مدارس غیرانتفاعی از این طریق شهریه های خود را دریافت نمایند و مدارس دولتی نیز از این طریق امکان کمک به مدرسه را به میزان دلخواه اولیا برای ایشان به ارمغان بیاورند.


راه اندازی بخش گالری تصاویر


در این بخش می تواند تصاویر مختلفی از مدرسه ، کلاس ها، جشن ها، همایش ها و… قرار گیرد تا اولیا و دانش آموزان بتوانند از آن ها بهره ببرند.


امکان قرار دادن سوابق درخشان و افتخارات مدارس


یکی از بخش های مهم در طراحی سایت مدارس در تهران می تواند ایجاد بخشی برای شرح افتخارات مدرسه و رزومه کادر مدرسه باشد تا از این طریق اولیا و سایر بازدید کنندگان را در جریان این افتخارات و سوابق قرار دهند. با این کار تبلیغاتی برای مدرسه انجام می شود و برخی بازدیدکنندگان را به ثبت نام دانش آموزان خود در این مدارس ترغیب می نماید.


مزایای دیگر طراحی سایت مدارس در تهران


بسیاری از مزایای طراحی سایت مدارس در تهران در امکانات یاد شده کاملاً مشهود بود و به بیان دوباره آن ها نمی پردازیم. برخی دیگر از این مزایا را می توان در تاثیر طراحی سایت در سهولت کار اولیا و مسئولین مدارس و همچنین معلمین به چشم دید. دیگر مزیتی که طراحی سایت مدارس در تهران خواهد داشت این است که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه اولیا برای مراجعه حضوری به مدارس، به کاهش چشم گیر ترافیک و رفت و آمد ها به خصوص در ایام ثبت نام و یا دریافت کارنامه اشاره کرد. با مکانیزه شدن زمینه های مختلف شغلی شاهد کاهش هر چه بیشتر این ترافیک و در نهایت کاهش آلودگی هوای تهران خواهیم بود. ضمن اینکه در مصرف انرژی و سوخت نیز صرفه جویی خواهد شد. از این ها که بگذریم طراحی سایت مدارس در تهران یک جنبه ویژه برای مدارس دارند که آن هم تبلیغات است. مدارس می توانند با بیان اهداف و همچنین افتخارات و سوابق خود به تبلیغ مدرسه خود بپردازند. دیگر مزیت این است که دانش آموزان مدرسه با درگیر شدن و کار با سایت طراحی شده به منظور انجام امور خود تا حدود زیادی با استفاده از کامپیوتر و اینترنت آشنا خواهند شد. طراحی سایت مدارس دارای مزیت های بی شمار دیگری است که شما می توانید بعد از طراحی سایت برای مدرسه خود آن ها را به چشم ببینید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان