انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تیم پشتیبانی سایت چگونه باید باشد .

تیم پشتیبانی سایت چگونه باید باشد .

#1
[عکس: Drive.jpg]
تیم پشتیبانی سایت
یک تیم پشتیبانی سایت،  مسئول تسریع بخشیدن به وظایف حفاظت از سایت بر اساس اصول و ضوابط  از پیش تعیین شده ی پشتیبانی سایت و نگهداری سایت می باشد. انواع نقش ها در چنین تیم های پشتیبانی سایت، معمولا بسیار وسیع بوده و شامل موارد زیر است:
  • رهبر تیم پشتیبانی سایتنماینده انتشارات (ویراستار و تدوین گر) پشتیبانی سایتنماینده تضمین کیفیت پشتیبانی سایتنماینده نظارت بر بازخورد ها و فیدبک پشتیبانی سایتنماینده عملکرد وب سایتنماینده نظارت بر زیر ساخت های سایتنماینده کنترل تغییرات پشتیبانی سایت
در نظر گرفتن و به یاد داشتن این موضوع بسیار مهم و ضروری می باشد که در صورتی که سایت شما کوچک باشد، احتمالا شما نباید یک شخصی را برای هر یک از این فعالیت ها اختصاص دهید. در عوض، شما می توانید در پشتیبانی سایت چندین نقش را با یکدیگر ترکیب و ادغام کنید.
برای مثال، در پشتیبانی سایت یک ویراستار و تدوین گر همچنین می تواند به عنوان یک رهبر تیم پشتیبانی سایت عمل کند، و هم چنین می تواند به تضمین کیفیت و یا نظارت بر فیدبک ها و بازخورد ها رسیدگی کند.
با این حال، حتی چنین تیم های کوچک پشتیبانی سایت باید تمامی مهارت های لازم و ضروری را داشته باشند. به این دلیل که هر یک از آن ها، برای حفظ کیفیت وب سایت حاضر بسیار ضروری و حیاتی می باشند.
برای پشتیبانی سایت شما به چه تعداد نیروی کاری نیاز دارید؟
یک روش مفید برای تصمیم گیری در مورد تعداد افرادی که شما برای تیم پشتیبانی سایت نیاز دارید، مقیاس و اندازه وب سایت می باشد. مقیاس وب سایت، به معنی دسته بندی کردن یک سایت بر حسب سه پارامتر می باشد:
اندازه سایت
پیچیدگی پیچیدگی سایت
میزان فعالیت وب سایت
هر سایت، می تواند در این روش مقایسه با یک وب سایتی با متن ساده و کوچک برای یک اینترانت گسترده مشترک نشان داده شود.
اندازه وب سایت
اندازه وب سایت، یک تخمین و ارزیابی از تعداد نفر- ساعت مورد نیاز برای تولید و حفظ تمامی محتوای سایت می باشد. این امر می تواند برای محاسبه تعداد نفرات مورد نیاز برای حمایت و پشتیبانی سایت مورد استفاده قرار گیرد، مخصوصا فعالیت های انتشارات وب سایت و تضمین کیفیت آن.
پیچیدگی وب سایت
پیچیدگی وب سایت، یک تابعی از درهم بافتگی و پیچیدگی فنی مورد استفاده برای توسعه یک سایت  در طراحی سایت می باشد. سه سطح از پیچیدگی برای وب سایت به شرح زیر وجود دارد:
وب سایت عمومی
سایت های عمومی مربوط به وب سایت های بازاریابی و تبلیغاتی،خبری و.. گفته می شود که شامل متن ها و محتوای ساده ای می باشند، که احتمالا دارای تعدادی از تصاویر و فایل های دانلودی مانند pdf ها و... می باشند.
وب سایت پویا
در یک سایت پویا، محتوا در یک پایگاه داده ذخیره شده، و با توجه به الزامات بازدید کنندگان سایت منتشر می شود. برخی از آن ها هم چنین سرویس های تعاملی عمومی و اساسی را ارائه می دهند، به عنوان مثال فروم ها و انجمن های بحث و گفتگو.
وب سایت معاملاتی و تراکنشی
یک سایت معاملاتی و تراکنشی، وب سایتی است که از اینترنت برای تسهیل بخشیدن عملیات و کسب و کارهای بیزینسی و یا ایجاد درآمد استفاده می کند. سایت های این نوع، به پایگاه داده ها و سایر تکنولوژی ها و فناوری های پیشرفته برای جمع آوری و پردازش سفارشات بستگی دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان