انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا توسعه دهندگان طراحی سایت باید گرافیست نیز باشند

چرا توسعه دهندگان طراحی سایت باید گرافیست نیز باشند

#1
در دنیای آی تی که مشاغل بسیار زیاد و گسترده ای را شامل می شود و مخصوصا در بحث گسترده طراحی سایت ، همواره این سوال مطرح بوده که یک طراح سایت چه چیزی هست و چه چیزی نیست.به عبارت دیگر کدام دسته از توانایی ها ملازمه کار وی بوده و میبایست در آن ها تسلط کافی داشته باشد و همچنین درخواست کدام دسته از تکنیک ها از وی بی مورد است.البته این عنوان شغلی تنها موردی نیست که بر سر آن ، یعنی توانایی های اصلی ، بحث و جدل وجود دارد.
 
توسعه دهنده یا طراح سایت؟ مسئله این است…
 
همانطور که می دانید طرف دیگر توسعه وب سایت ، بحث مهم گرافیک و طراحی آن است ، بطوریکه در طراحی سایت حرفه ای تا طراح کار خود را شروع نکرده و طرح را تحویل توسعه دهنده ندهد، هیچ چیز پیش نخواهد رفت.این سوال همواره در مورد یک طراح سایت نیز این سوال مطرح است که آیا چنین فردی با این موقعیت شغلی، باید کدزنی تحت وب را نیز فرا بگیرد یا خیر
هرچند موارد ذکر شده موقعیت های شغلی جداگانه بوده و بهتر است که هرکدام به حوزه دیگری وارد نشود، با این وجود در ادامه مزایای توسعه دهنده ای که چم و خم کارهای گرافیکی را نیز می دانید را بررسی خواهیم کرد.
اما پیش از آن، منظور کلی از یک طراح سایت چیست؟
۵ مهارت که طراحان سایت می‌بایست داشته باشند
 
طراح سایت و توسعه دهنده و حوزه‌های فعالیت‌ آن‌ها
 
منظور از توسعه‌دهنده فردی است با توانایی های برنامه نویسی به منظور ” توسعه ” وب سایت ، بدین معنی که قادر است تا اپلیکیشن هایی را تحت وب ایجاد کرده و آن را به امکانات حال حاضر وب سایت کنونی اضافه کند.
 
web designer versus web developer
اما یک طراح باید بر مباحث گرافیکی، طراحی اینترفیس وب سایت (ایجاد اولیه وب سایت) ، مبحث سئو و کدزنی مقدماتی صفحات وب آشنا باشد.
 
طراحی سایت را نیز فرا بگیرید
 
بسیاری از توسعه دهندگان علاقه‌ای به طراحی نشان نداده و سرگرم شدن در کدزنی برای آن‌ها تا جایی پیش می رود که تحمل هیچ نکته ظاهری و مرتبط با شکل و شمایل وب سایت را ندارند.باید در نظر داشته باشید که به عنوان شخصی که ممکن است دیر یا زود مسئولیت نگهداری از یک وب سایت به‌شما سپرده شود،  میباییست به این حد از توانایی برسید تا وب سایت یاد شده را در فضای رقابتی موجود که روز به روز نیز افزایش می‌یابد چابک و سرحال پیش ببرید.
کدام زبان‌های برنامه نویسی را برای توسعه طراحی سایت باید فرا بگیریم؟
 
فراموش نکنید هرچند وب سایت با تکیه بر دانش برنامه نویسی تحت وب شما امانات زیاد و منحصربفردی را ارائه کند، بخاطر نداشتن ظاهر مناسب و گاهی ظاهر زشت و زننده، کاربران خود را به سرعت از دست خواهید داد، چون از طریق اینترفیس و شمایل وب سایت است که کاربر تصمیم دارد تا به امکانات وب سایت دسترسی داشته باشد.
 
درآمدزایی بیشتری داشته باشی
 
هرچد بسیاری بر این عقیده‌اند که یک فرد تنها باید بر یک شاخه متمرکز بوده و از چندشاخگی تکنیک های خود جلوگیری کند، با این وجود زمانی که پس از سال های متمادی فعالیت در زمینه شغلی خود، در اینا منظور برنامه نویسی تحت وب، خبره شده اید، دلیلی برای درجا زدن وجود دارد.شما به عنوان یک انسان توانایی های یادگیری نامحدودی داشته و باید از آن به نحو احسن بهره ببرید.
 
make more money through programming همچنین هم از لحاظ صرفه اقتصادی و مخصوصا زمانی، برای مشتریان امروزی به صرفه است که با استخدام یک نفر، تمامی نیازهای خود اعم از گرافیکی، طراحی اینترفیس و توسعه وب سایت را رفع و رجوع کنند.همچنین از لحاظ زمانی نیز مقرون به صرفه تر است تا با درمیان گذاشتن نیازهای خود تنها با یک نفر به جای نفر، به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
 
تلفیق استعدادها و توانایی‌های درونی
 
به عنوان یک توسعه دهنده زمان‌هایی را به یاد بیاورید که با هیچ زور و اصراری نتوانسته‌اید منظورتان را به همکار طراح منتقل کنید.ممکن است عکس این قضیه نیز پیش آمده باشد و شما توان درک مفهوم ذهنی وی را نداشته اید! علت هرچه که باشد به عدم هماهنگی اینترفیس و امکانات وب سایت منجر خواهد شد، بدین گونه که اپلیکیشن های تحت وب با ظاهری غیر از آن چه که مد نظر شماست به مشتری تحویل داده می شود.
 
web designer versus web developerاما با فراگیری ملزومات طراحی این امکان برایتان فراهم خواهد شد تا با تلفیق ایده‌های ظاهری و همچنین درونی (الگوریتم‌های برنامه نویسی اپلیکیشن) یک وب سایت همه چیز تمام به مشتری تحویل بدهید.
فراموش نکنید که در چنین حالتی علاوه بر افزایش کیفیت پروژه تکمیل شده، هزینه راحی نیز همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم به جیب شما خواهد رفت.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان