انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مفهوم های عمیق در طراحی وب سایت

مفهوم های عمیق در طراحی وب سایت

#1
مفهوم های عمیق در طراحی وب سایت


مفهوم های عمیق در طراحی وب سایت : روال برنامه ریزی و تمام عملیات مورد نیاز برای ساخت یک سایت در فضای مجازی اینترنت طراحی سایت می باشد . این طراحی با ساختار کلی و جزئی روی تمام متن ها ، تصاویر ، ویدئو ها ؛ فایل های صوتی و … که توسط طراح وب سایت اعمال می شود در فرمت بندی خاصی بر روی صفحه مرورگر قابل رویت می باشد .


بخش های مهم در طراحی وب سایت


۵ بخش اصلی در طراحی وب وجود دارد :
۱٫ دید بصری
۲٫ محتوا
۳٫ هدف
۴٫ جابجایی اطلاعات
۵٫ فناوری


هدف وجود یک وب سایت اغلب از جهت اقتصادی می باشد و از مهم ترین عناصر در طراحی می باشد . در این راستا زبان های مختلف و راهکارهای گوناگون می تواننند طراح وب را در جهت ساخت یک سایت با سرعت بالا و قابل اطمینان کمک کنند .
زبان های مختلفی برای ساخت وب سایت موجود می باشد که بنابر نیاز کاربر و همچنین نشانه های مورد استفاده ، طراح به زبان مناسب مراجعه و کار خود را شروع می کند . زبان های برنامی نویسی شامل : HTML ، CSS ، JAVA ، PHD ، SP.NET ، پرل و … می باشد .
با استفاده از HTML ها طراح مشخص می کند که مرورگر محتوای سایت را چگونه نمایش دهد . HTML زبان نشانه گذاری پایه برای ارائه اطلاعات به مرورگر می باشد . قسمت ظاهری و تصویری وب به وسیله CSS انجام می شود .
همچنین طراح وب می بایست برای طراحی یک سایت سایز های مختلف مانیتور و تنظیمات گوناگون مرورگرها را در نظر داشته باشد و ساختار سایت را به گونه ای طراحی کند که همه افراد بتوانند با هر وسیله ای به آن دسترسی پیدا کنند . برای افزایش جذابیت و قابلیت تعامل سایت نیز می توان از زبان های مدیریت پایگاه داده استفاده کرد که شامل زبان های : PHP ، ASP ، ColdFusion ، Flash می باشد .


طراحی وب سایت کاری مشکل و پیچیده می باشد و نیاز به یک تیم طراحی از انواع متخصصان نیاز دارد تا تمام ریزه کاری ها و نکات یک سایت خوب را در آن رعایت کنند و به بهترین شکل سایت مورد نظر ساخته و در اختیار کاربران قرار دهند . وب سایت ها امروزه به صورت دو طرفه سرویس دهنده و سرویس گیرنده ایجاد می شوند .
سمت سرویس دهنده ( server side ) آن سخت افزار و نرم افزار های وب و عناصر برنامه نویسی را شامل می شود که می تواند بک برنامه پیچیده مانند جاوا و یا یک برنامه ساده مانند CGI باشد .
سمت سرویس گیرنده ( Client Side ) آن مرورگر وب است در واقع نرم افزاری است که برای نمایش اطلاعات سرور به کاربران می باشد مانند Gooogle Chrome .
وب سایت های مختلفی برای کارایی های گوناگون وجود دارد و می توان ساخت و در اختیار کاربر قرار داد به طوری که کاملا نشان دهنده ی محتوا و کاربرد آن باشد . 

نمونه هایی از سایت ها را مثال می زنیم :


سایت های آموزشی
سایت های اطلاعاتی
سایت های تجاری
سایت های خدماتی
سایت های سرگرمی
سایت های اجتماعی
و…
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان