انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نمودار در متلب (تغییر اعداد روی محورهای مختصات و دقت نمودار)

نمودار در متلب (تغییر اعداد روی محورهای مختصات و دقت نمودار)

#1
با سلام خدمت دوستان عزیز.من دوتا ماتریس دارم یکی A با  116 سطر و 11 ستون دارد و دیگریB با 116 سطر و 5 ستون . برای اینکه بتوانم اعداد این دوتا ماتریس را با یکدیگر مقایسه کنم از دستور plot در نرم افزار متلب استفاده کردم .A را با رنگ ابی و b را با قرمز کشیدم.
اما مشکلم این است که پس از کشیدن نمودار در محور x به جای اینکه اعداد 1 2 3... 116 را نشان دهد. اعداد 1 20 ... را نشان میدهد یعنی 20 تا 20 تا از روی اعداد میپرد.کسی میدونه چطوری میشه این مشکل و حل کرد؟
یک سوال دیگه هم دارم و اینه که اختلاف دو نمودار در محور y خیلی کمه و اختلافات واضح نیست. راهی هست که اختلاف را بهتر بتوانم نشان دهم؟


فایل‌های پیوست

عکس(ها)
   
پاسخ

نمودار در متلب (تغییر اعداد روی محورهای مختصات و دقت نمودار)

#2
سلام.
(۱۳۹۴/۰۹/۰۴, ۰۵:۳۸ ب.ظ)'shiva' نوشته: اما مشکلم این است که پس از کشیدن نمودار در محور x به جای اینکه اعداد 1 2 3... 116 را نشان دهد. اعداد 1 20 ... را نشان میدهد یعنی 20 تا 20 تا از روی اعداد میپرد.کسی میدونه چطوری میشه این مشکل و حل کرد؟
 

برای نمایش یک سری اعداد مشخص بر روی محورهای مختصات، به مثال زیر توجه کنید :

کد پی‌اچ‌پی:
clear all
close all
clc

x
=0:0.1:2*pi;
y=sin(x);
plot(x,y)
set(gca'XTick', [0 0.5 2 4 7]); % Change x-axis ticks
set
(gca'YTick', [--0.5 0 0.25 0.8 1]); % Change y-axis ticks 

نتیجه اجرای کد متلب (MATLAB) بالا :

   
 

(۱۳۹۴/۰۹/۰۴, ۰۵:۳۸ ب.ظ)'shiva' نوشته: یک سوال دیگه هم دارم و اینه که اختلاف دو نمودار در محور y خیلی کمه و اختلافات واضح نیست. راهی هست که اختلاف را بهتر بتوانم نشان دهم؟
 

شاید بتوان با تغییر برخی ویژگی های رسم دو نمودار، تفاوت آنها را بهتر نمایش داد (مثلا ضخامت خط های هر دو نمودار را زیادتر کنید، بعد ضخامت خط های نموداری که در زیر قرار می گیرد را برابر مقدار بیشتری انتخاب نمایید. یا هر روش دلخواه دیگر)، اما بهتر است که یا پنجره شکل را بزرگتر کنید، یا در آن zoom نموده و جزئیات بخش ها را بررسی نمایید و یا اینکه از اول، یک بازه کوچکتر از شکل را رسم کنید.

 
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان