انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ونکوور

ونکوور

#1
ونکوور (Vancouver) شهری واقع در استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا و بخشی از ونکوور بزرگ است که در منطقه لوئر مین‌لند واقع شده است.جمعیت ونکوور در سال ۲۰۱۱ میلادی ۶۰۳٬۵۰۲ نفر بوده که هشتمین شهر پرجمعیت کانادا و نخستین در بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود و جمعیت کلان‌شهر ونکوور بزرگ (ونکوور و حومه) در همین سال ۲٬۴۷۶٬۱۴۵ نفر بوده‌است که سومین کلانشهر پرجمعیت کشور است.
جغرافیا
ونکوور بین خلیج برووارد در شمال و دلتای رودخانه فریزر در جنوب قرار گرفته‌است.
آب و هوای ونکوور معتدل است. میانگین حداکثر دما در گرم‌ترین ماه (اوت) به ۲۲ و میانگین حداقل هوا در سردترین ماه (ژانویه) به ۰/۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.
ونکوور استنلی پارک را با مساحت ۴۰۴/۹ هکتار (۱۰۰۱ جریب) در بردارد که یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در آمریکای شمالی است.
پیشینه
اسناد باستان‌شناسان حاکی از حضور اقوام بومی در ونکوور در حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سال پیش‌اند. در ۱۷۹۱ دریانوردان اسپانیایی، و در ۱۷۹۲ جورج ونکوور انگلیسی اولین کاشفان غربی بودند که آب‌های اطراف را درنوردیدند. حضور اروپاییان بر خشکی تا ۱۸۰۸، که سایمون فریزر و همراهانش در سواحل منطقه پیاده شدند، ثبت نشده‌است. هر چند یک نویسنده ادعا کرده فرانسیس دریک در سال ۱۵۷۹ در آن منطقه بوده. جویندگان طلا در ۱۸۶۱ به نواحی دهانه رودخانه فریزر وارد شدند. کارخانه الوارسازی که در ۱۸۶۳ ساخته شد آغاز نقش بنیادین صنعت چوب‌بری در شکل‌گیری شهر را رقم زد. شهرکی اطراف این کارخانه گسترش یافت که مشهور به گزتان بود (نام رسمی گرنویل در ۱۸۷۰ به آن اطلاق شد) به زودی راه آهن سراسری کانادا به گرنویل رسید.نام گرنویل در ۶ آوریل ۱۸۸۶ تغییر داده شد و شهر ونکوور (به افتخار ناخدا جورج ونکوور) رسماً تأسیس شد.
شما میتوانید برای ارسال بار به ونکوور و تحویل آن در ونکوور() با شرکت های مشاور در این امر در ارتباط باشید
پاسخ


پیام‌های این موضوع
ونکوور - توسط hamidweb - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹, ۰۴:۵۹ ب.ظ
RE: ونکوور - توسط msvancouver - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱, ۰۲:۴۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان