انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نخستین طراحی سایت موبایل: چه برتری ها و چه زیان هایی دارد

نخستین طراحی سایت موبایل: چه برتری ها و چه زیان هایی دارد

#1
[عکس: 434.jpg]
بسیاری از طراحان طراحی سایت و مشتری های سایت نخست به کار های طراحی سایت در دسک تاپ روی می آوردند، این در حالتی است که در حال حاضر طراحی سایت در موبایل به منزله هدف دوم طراحان سایت شناخته می شود. حتی با بالا رفتن میزان طراحی سایت ریسپانسیو در موبایل، خیلی از ما باز هم طراحی سایت تمام صفحه ای را در طول روز به منظور اجرا کارهای خود استفاده می کنیم.
 

طراحی سایت موبایل


 


[عکس: Mobile%20Web%20Design%20(1).jpg]


 


 
طراحی سایت های موبایل، بدون مصرف نمی باشند
اگر هنوز در ذهن تان طراحی سایت موبایل را یک مکان بی مصرف و بیهوده می دانید، بایست این طرز فکرتان را تغییر دهید. به این آمارها نگاه کنید:
2/1 بیلیون مخاطب طراحی سایت موبایل در سراسر جهان هست
در US، 25 درصد از مخاطبان طراحی سایت فقط به وسیله موبایل طراحی سایت ها را بازدید می نمایند
نرم افزار های موبایل 9/10 بیلیون بار دانلود می شوند
فروش وسایل موبایل به طور روز افزون افزایش می یابد
 
بیشتر از گذشته، ما طراحی سایت ها را به وسیله موبایل ها در جیب مان به همراه داریم، نه اینکه در کامپیوترهای روی میز و یا مکان های اداری  فقط به آن دسترسی داشته باشیم. این مورد یک ترند جهانی است که به طور روز افزون هم رشد می یابد.
چرا طراحی سایت موبایل خیلی محبوب است؟
وجود موبایل 200$+ در جیب هر کسی که می شناسید، نشانه ای است تا بدانید که طراحی سایت ها از قالب دسک تاپ ها خارج شده اند.
در هر صورت، این دسترسی به طراحی سایت ها از طریق موبایل من را متقاعد می کند که ابتدا از استراتژی طراحی سایت در موبایل استفاده کنم. البته لازم به ذکر است که محبوبیت دسک تاپ ها هنوز هم از بین نرفته است، اگر 25% از مخاطبان سایت از طریق موبایل طراحی سایت ها را بازدید می نمایند، 85% آن ها هنوز هم به طراحی سایت های موجود در دسک تاپ ها روی می آورند. طراحی سایت دسک تاپ هنوز هم محبوبیت خود را دارد و به طور کامل کنار گذاشته نشده است. چرا با این وجود باز هم ابتدا به طراحی سایت های موبایل فکر می کنیم؟
افت شدید در مقابل بالا رفتن روز افزون طراحی سایت موبایل
در طی سال ها و همینطور امروزه، تفکرات و بینش های بیشتری هست که مشخص می کند چرا طراحی سایت بایست در وهله اول مد نظر قرار بگیرد.
افت شدید از نیازی به وجود آمد که طراحی این طراحی سایت ها بایست در مرورگرها و سیستم عامل های بیشتری اجرا می شد. برنامه نویسان و طراحان طراحی سایت، می خواستند که از این فناوری بدون مشخص نمودن محدودیت هایی به منظور مخاطبان سایت موبایل، بهره ببرند. نتیجه این است که درحالی که می خواهیم تجربه کاربری سایت عالی را مهیا کنیم، بایست به افت های شدید این مورد هم بنگریم و اطمینان حاصل کنیم که علی رغم کاستی ها، طراحی سایت هنوز هم در موبایل کاربردی است.
این مورد در طراحی سایت های موبایل به معنی طراحی سایت تمام صفحه ای است که برخی محتوای آن به منظور مخاطبان سایت قابل دسترسی ناست، این در حالی است که نمایشگر این وسیلهها کوچک تر است و دارای سیستم سهل تری هم است.
البته در این ترند هم یک ایده قوی جدید هم هست: افزایش روزافزون. شما در این حالت بایست در نظر بگیرید که به منظور مخاطبان سایت، نمایشگر مینیمالیست و کاربردی و دارای قدرت تعامل با طراحی سایت مهیا نمودید و پلاگین های موجود در این سیستم عامل هم دارای تجربه حیرت انگیزی به منظور مخاطبان سایت است که از نظر عملی و کاربردی هم خیلی عالی عمل می کند. در صورتی که نیاز به موبایل به طور روز افزون است، ارتقای موبایل و استفاده آن ها به منظور سیستم عامل های بزرگ تر با محدودیت های کمتر هم بسط خواهد یافت.
چرا بالا رفتن روز افزون طراحی سایت موبایل بر کمبود های آن می چربد
هنگامی که شما با طراحی سایت های دسک تاپ شروع نمودید، می خواستید که از هر موردی که سیستم عامل های دسک تاپ ارائه می دارند، بهره بگیرید. شما در این طراحی سایت ها به کالاات شگفت انگیزی دست می یابید که از فناوری بالایی برخوردار است، بایست بدانید که هیچ کدام از این برتری ها در طراحی سایت های موبایل وجود ندارد.
اگر ما تمام کمبود های موجود در طراحی سایت ها موبایل را رفع  کنیم، همه محتوای سایت اعم از متن، عکس ویدئو، صدا و غیره، هم زمان و به سایز دسک تاپ ها به منظور مخاطبان سایت نمایان می شود. اما در حال حاضر این امر اجرا نشده است و طراحی سایت های موبایل تنها قسمتی از مطالب سایت را به مخاطبان طراحی سایت نشان می دهند. این مورد مسئلهی را به وجود می آورد که آیا محتوای نمایش داده شده در طراحی سایت موبایل به منظور مخاطبان سایت کاربرد دارد یا خیر.
البته در این طراحی سایت های موبایل، مخاطبان سایت به همین قسمت راضی هستند و نیازی به موردهای اضافه و غیر لازم ندارند. منابع اضافی در سیستم عامل طراحی سایت هایی نمایان می شود که به خوبی می توانند آن ها را ادراه کنند و نمایش دهند.

[عکس: Mobile%20Web%20Design%20(2).jpg]

طراحی سایت ریسپانسیو در موبایل
بایست بگویم که طراحی وبسایت ریسپانسیو با دیگر ترندهایی که گفتیم، در رقابت نمی باشند و در کنار همدیگر به خوبی عمل می نمایند.
طراحی سایت ریسپانسیو نزدیک به مفهوم MEDIA QUERIES است که وسیله ها و نمایشگر های خاصی را مد نظر دارد. شما قادرید سی اس اس نخستین خود را در این طراحی سایت های موبایل برنامه نویسی نمایید و همینطور که نمایشگر طراحی سایت های موبایل در حال فزونی است، قادرید از MEDIA QUERIES به منظور اضافه کردن سبک های اضافی به طراحی سایت بهره بگیرید.
بزرگترین نقطه ضعف طراحی سایت موبایل
علی رغم همه محدودیت هایی که در طراحی سایت های موبایل دارید، بایست بدانید که آن ها می توانند کالا کاربردی و موثری هم به منظور شما باشند. در کنار این این موردهای شما در طراحی سایت های موبایل با محتوای طراحی سایتی مواجه می شوید که خلاصه است و تنها مولفه های لازم را نشان داده است. اما این امر در طراحی سایت دسک تاپ ها کاملا بر عکس است، به این خاطر که شما با داده هایی مواجه هستید که کمی و کاستی ندارد و قادرید تصمیم گیری و بازدید تان را در طراحی سایت کامل نمایید.
مطالب طراحی سایت: مناسب ترین گزینش
طراحی سایت های موبایل احتمال دارد به منظور استفاده جالب نباشند. مطمئن باشید که طراحی سایت ریسپانسیو یک راهکار است، اما به من مجال می دهد تا طرح بندی ها را به صورت انعطاف پذیر در هر حالتی ببینم و کارایی های بیشتری را در این سیستم عامل به سراجرا برسانم.
هنگامی که با طراحی سایت های موبایل برخورد نمودم، ابتدا به محدودیت های آن فکر کردم. در صورتی که با نمایشگر کوچک، منابع کم و مسئلهات بیشتری در این راه مواجه هستم، ترجیح می دهم که از طراحی سایت های دسک تاپ استفاده نمایم که با کلیک و ماوس می تواند تجربه های شگرفی را پدید آورد.
اگر در طراحی سایت موبایل توجه کنیم، متوجه می شویم که به آسانی قادر نیستید در طراحی سایت فوکوس نمایید.
بالا رفتن چالش در این زمینه
در این نوشته به عیب ها و مزیت های طراحی سایت موبایل پرداختیم، شما کدام مورد را بیشتر قبول می کنید؟
طراحی سایت موبایل در حال حاضر خیلی رونق یافته است و محبوب است.
در این حالت شاید در ابتدا با طراحی سایت در موبایل راحت نباشم، اما می توانم روش های چگونه عمل نمودن آن را فرا گرفته و به مرور به کار ببندم.
شاید نظرات و مباحث من در این نوشته مخالف و مغایر نظرات سایر مخاطبان سایت باشد، اما در هر صورت این نظر شخصی من است و به منظور یک طراح سایت خوب شدن حتما بایست در این زمینه خود را ارتقاء دهم.
شما در حال حاضر همه چیز را راجع به طراحی سایت های موبایل می دانید. می دانید که شرکت های بزرگی نظیر گوگل از این مورد به نفع خود و به منظور جذب مخاطبان زیاد استفاده نمودند.
آیا با نظر من موافق هستید که طراحی سایت های موبایل به منظور اجرا شدن دشوار هستند؟ یا نقطه نظرات برجسته تری در ذهن تان هست که شما را به محکم بودن تصمیم تان در سودمند بودن طراحی سایت ریسپانسیو ثابت قدم می کند؟ با پرتال ساز همراه باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
نخستین طراحی سایت موبایل: چه برتری ها و چه زیان هایی دارد - توسط گلی 70 - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷, ۰۱:۱۷ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان