انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
با گرایش های جدید طراحی سایت آشنا شوید

با گرایش های جدید طراحی سایت آشنا شوید

#1
[عکس: new-trends-web-design6.jpg]
در سال 2015، ترند گذاشتن اطلاعات و مطالب زیاد در طراحی سایت جای خود را به سادگی و زیبایی دیداری همراه با فضای خالی بسیاری داد. طراحی سایت ها با الهام گیری از نشریه ها چاپی، تلاش می کنند نخست کاربر سایت را به نمای دیداری خود جذب نمایند و بعد مطلب هایی را در اختیارشان قرار دهند.
با گرایش های جدید طراحی سایت آشنا شوید
[عکس: new_trends_web_design3.jpg]
این روزها، طراحی سایت ها به سبک ساده و مینیمالیستی روی آورده اند و برای مخاطبان سایت موبایل نیز بهینه سازی شده اند. در این نوشته 14 ترند را که از 2015 تاکنون در طراحی سایت ها به کار می رود را به شما ارائه می داریم.
1.طراحی سایت ساده گرایانه
از ساده سازی طراحی لوگوها و فونت ها تا مرتب سازی صفحه های طراحی سایت، طراحی مینیمالیستی یک ترند اثرگذار برای همگی سایت ها است. طراحی سایت ها در این ترند بایست روی مطلبها خود فوکوس کرده و به هم ریختگی ها را کم کنند. پاورقی ها، نوار کناری و حاشیه ها در طراحی وب سایت به طور کلی بایست حذف شوند و حتی رنگ ها بایست ساده گزینش شوند (می توانید در این ترند تنها از یک رنگ برای نمای دیداری سایت استفاده نمایید). تغییرات طراحی لوگو STUBHUB مثال عالی از این ترند است.
2. طراحی سایت با منوهای ساده و پنهان
طراحی سایت ها برای موبایل های علاوه در زمینه زیبایی، بایست تغییرات دیگری نیز در خود اعمال کند. این مورد روی روند کار طراحان برای آماده سازی کردن مطلب های طراحی سایت اثر می گذارد. منوهای آشکار و نوار کناری طراحی سایت، دیگر در طراحی سایت ها استفاده نمی شوند و این مورد تنها به این دلیل است که فضای بیشتری برای مخاطبان سایت فراهم کنیم. این روزها، منوها در بالای صفحه نمایش قرار می گیرند و در بیشتر مواقع پنهان می شوند و تنها به وسیله یک آیکون در طراحی سایت نمایان می شوند. هنگامی که روی آیکون های این منوها کلیک می کنیم، منو به از بالا به پایین و یا از راست به چپ نمایان می شود. شرکت تجزیه و تحلیلگر رسانه اجتماعی UNMETRIC مثال خوبی برای استفاده از این سبک منوها در طراحی سایت خویش است.
[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/new_trends_web_design.jpg[/img]
3. طراحی سایت با دکمه ها با پس زمینه خالی
طراحی سایت ها از دوران استفاده از دکمه های شلوغ و فلشی گذر کرده اند و به دکمه های ساده که پیش زمینه خالی دارند روی آورده اند. به این خاطر که مزاحمت بسیاری برای مخاطبان سایت فراهم نمی کند. این دکمه ها به طراحی سایت ها کمک می نمایند تا مطالب بیشتری را برای جلب توجه مخاطبان سایت قرار دهند. این دکمه ها بدون پس زمینه و همراه یک یا دو کلمه با تایپوگرافی ساده در مرکز خود هستند. BIGDROP یک شرکت طراحی سایت است که این دکمه های ساده را در طراحی سایت خود قرار داده است.
4. استفاده از یک عکس عمده در طراحی سایت
در سال 2014 استفاده از عکس عمده و برجسته در طراحی سایت ها خیل فراگیر نبود. سال گذشته، همگی طراحی سایت ها در طراحی خود، این عکس عمده را گذاشتند: یک عکس عالی مفهومی در بالای صفحه سایت قرار می گیرد که همه صفحه نمایش و مرورگر کاربر را اشغال می کند و یک یا چند کلمه ای را با خود به همراه دارد.
امسال، استفاده از چنین عکسهایی به طور چشمگیری تحول یافته است. برخی طراحی سایت ها از عکس های اچ دی و حتی ویدئوهای اچ دی برای صفحه اصلی طراحی سایت فروشگاهی شان کمک می گیرند. برخی طراحی سایت ها دقیقا عکس این قضیه عمل می نمایند: محو کردن عکس بنر و یا حذف آن برای دارا بودن پس زمینه رنگی ساده که مخاطبان بیشتر به متن موجود در سایت توجه نمایند. طراحی سایت SPOTIFY مجموعه ای از این ترندهای را نشان می دهد. یک عکس بزرگ و برجسته که بیشتر صفحه سایت را در بر دارد را در طراحی سایت خود قرار می دهد ولی در مقابل، فضای خالی زیاد و دکمه های ساده را نیز در سایت خود نمایان می کند.
[عکس: new_trends_web_design5.jpg]
5. تایپوگرافی جذاب در طراحی سایت
هنگامی که عکس برجسته و بزرگ سایت محبوب می شود، طراحان سایت شروع به فوکوس روی تاپیوگرافی می نمایند. گزینش یک فونت جذاب برای جلب توجه بازدیدنمایندگان طراحی سایت خیلی ضروری است، مخصوصا هنگامی که طراحی سایت به حالت مینیمالیستی و ساده است. شرکت تبلیغاتی RSQ از تایپوگرافی ساده و جملات قویی در سایت خود استفاده می نماید تا به آسانی پیام خود را به مخاطبان طراحی سایت انتقال دهند.
6. استفاده از عکسهای استوک مهیج در طراحی سایت
این روزها، استفاده از عکسهای استوک قادر است جذابیت نمای دیداری سایت را افزایش دهد. با وجود طراحی سایت هایی نظیر 500PX و UNSPLASH، یافتن عکسهای استوک با کیفیت، راحت تر از گذشته شده است. به منزله نتیجه، طراحی سایت هایی که از این عکسهای استوک کمک می گیرند، دیگر ناسازگار و تکراری به نظر نمی رسند.
7. طراحی تک صفحه ای طراحی سایت
هیچ کاربری دوست ندارد که میان صفحه های مختلف کلیک کند. در عوض، مخاطبان طراحی سایت ترجیح می دهند در صفحه های دراز سایت اسکرول نمایند. این ترند هم نیز از جستجوهای طراحی سایت در موبایل های نشأت گرفته است، به این خاطر که با یک انگشت در این ابزارها، امکان جستجوهای بیشتر هست. امسال این ترند قوت گرفته است و از جایی که معدود طراحی سایت های تک صفحه ای وجود دارند، طراحی سایت های بسیاری در حال کاهش تعداد صفحه خود هستند و به استفاده از اسکرول ها روی آورده اند. طراحی سایت SMARTWATER از اسکرول ها برای اثرگذاری بیشتر بر بازدیدکننده های سایت خود برای جستجوهای بیشتر استفاده نمود.
[عکس: new_trends_web_design2.jpg]
8. اسکرول پارالکس در طراحی سایت
یک راه برای جذاب ایجادن طراحی سایت، اسکرول پارالکس است که با فضای سه بعدی که دارد قادر است نظر مخاطبان را به مطالب سایت بیشتر جلب کند. امروزه خیلی از برندها از اسکرول های پارالکس در طراحی سایت خود برای اثرگذاری بیشتر بر بازدیدنمایندگان کمک می گیرند. در سایت DANGERS OF FRACKING، هنگامی که اسکرول حرکت داده می شود، قطره ای از ابر به زمین می چکد.
9. مقیاس طراحی سایت
شبکه ها، تیترها و یا کادر ها هر یک اثرات مشابه ای روی طراحی سایت می گذارند: مرتب سازی مطلب به صورت موثر و ایجاد نمای دیداری جذاب. یک ستون از مطلب در طراحی سایت قادر نیست اثر عالی بر مخاطبان سایت بگذارد. طراحی سایت هایی که از شبکه و تیتر و کادر استفاده می نماید، مطالب بیشتری را با سرعت بیشتری در اختیار مخاطبان قرار می دهد. این در حالی است که از نظر دیداری نمای خیلی زیبایی نیز دارد. در این صفحه عمده سایت THE NEXT WEB می توانید به وضوح اثرگذاری این موردهای را ببینید.
10. سیرتکاملی طراحی سایت تک بعدی و مسطح
طراحی تک بعدی اثر بسیاری روی گرافیک ها داشته است، طوری که GOOGLE نیز از این نوع طراحی در قالب MATERIAL DESIGN استفاده کرده است. MATERIAL DESIGN جلوه های دیداری و زیبایی نظیر طراحی تک بعدی سایت به همراه دارد و روی سادگی و مینیمالیست بودن مولفه های طراحی سایت فوکوس دارد، اما طراحی گوگل موردهای و جزئیات بیشتری را در این زمینه به کار برده است. در حالی که طراحی سایت تک بعدی از طرح های ساده برای قابل درک و معین ایجادن مطالب طراحی سایت به کار می برد، MATERIAL DESIGN از گرادینت ها، انیمیشن های ساده و سایه هایی برای مفهوم سازی عکسهای به کار می برد. در ادامه صفحه عمده وبلاگ یک طراحی سایت MATERIAL DESIGN را مشاهده می کنیم که مثال خوبی برای نحوه کارکرد این شیوه برای طراحی لوگو ها است.
[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/new_trends_web_design4.jpg[/img]
11. آیکون ها در طراحی سایت
در کنار طراحی متریال یا MATERIAL DESIGN، استفاده از آیکون ها، فعالیت دیگری برای کاهش اسکیومورفیسم است. آیکون ها دقیقا شبیه موردهایی که در بر دارند، هستند. به عبارت دیگر، آیکون ها با خطوط و اشکال ساده ای ایجاده شده اند که خیلی با مطالب درون خود مطابقت دارند. خیلی از آیکون ها در طراحی سایت ها فراگیر شده اند. در ادامه مثال خوبی از این موردهای را در طراحی سایت OTHERICONS مشاهده می نمایید.
12. استفاده از گوگل مپ در طراحی سایت
گوگل مپ برای همه اشخاص سرویس دهی می کند و هر روز مناسب از دیروز می شود. با گزینه های قابل شناختی که دارد، برند های بیشتری از این سرویس در طراحی سایت خود کمک می گیرند. شرکت ها و کسب و کار ها می توانند این مورد را به طراحی سایت خود بیافزایند و آدرس خود را در این نقشه با رنگ معینی وارد نمایند. برای مثال، طراحی سایت AIRBNB از گوگل مپ استفاده کرده است تا به مخاطبان خود کمک کند تا دریابند که چه مکان هایی با بودجه و امکانات آن ها هم خوانی دارد.
[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/new_trends_web_design1.jpg[/img]
13. گرافیک های وکتوری قابل سنجش (SVG) در طراحی سایت
هنگامی که APPLE صفحه نمایش RETINA خود را منتشر نمود، طراحان خیلی از آن استقبال کردند. هنگامی که وضوح عکس RETINA بالا می رفت، عکسهای و گرافیک ها به صورت شطرنجی ظاهر می شدند و از این رو بود که طراحان سایت مجبور شدند شیوه دیگری را به کار ببرند که وضوح عکس و گرافیک ها را بهبود دهند. خوشبختانه، گرافیک های وکتوری قابل سنجش (SVG) خیلی مورد استقبال و استفاده قرار گرفت. SVG گرافیک ها را به صورت برداری نمایان کرد که به آن ها اجازه می داد تا عکسهای و گرافیک ها را با وضوح مختلف به نمایش بگذارند. با این SVG، عکسهای شفافیت و وضوح خود را در همگی ابزارها دارا است. SNAP.SVG یک آرشیو جاوا اسکریپت SVG است که مثال های بسیاری در این زمینه ارائه می دهد.
14. طرح بندی های مولفه های طراحی سایت به صورت اسپیلیت
طرح بندی های صفحه نمایش به صورت اسپیلیت در سال جاری در اکثر طراحی سایت ها دیده می شود. با طرح بندی به این شیوه، طراحان می توانند مطالب طراحی سایت را به مخاطبان به صورت ساده و واضح معین سازند. در این طرح بندی، صفحه طراحی سایت به دو قسمت تقسیم می شود تا دو مورد هم تراز و هم معنی با هم نمایان شود، به این خاطر که این گونه طرح بندی طراحی سایت، موردهایی که خیلی اهمیت دارد را در نخست صفحه نمایش خود قرار می دهند. طراحی سایت ماشین PEUGEOT از طرح بندی عمودی اسپیلیت در صفحه عمده طراحی سایت خود استفاده می کند تا مولفه های انسانی و ماشینی را در سایت خود به نمایش بگذارد و ارتباط لذت قسمتی را بین راننده و ماشین معین می سازد. با وب کندو به روز باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
با گرایش های جدید طراحی سایت آشنا شوید - توسط گلی 70 - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴, ۰۳:۱۰ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان