انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکل در تغییر تب (tab) در تب بندی، با کلیک از اکتیویتی دیگر (برنامه نویسی اندروید)

مشکل در تغییر تب (tab) در تب بندی، با کلیک از اکتیویتی دیگر (برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
ما چند مدل کد برای نمایش تب بندی داریم، شما باید ابتدا کد مربوط به اینکه کدام تب (Tab) به صورت پیش فرض نمایش داده شود را در بین کدها بیابید (بر اساس کدهایی که به کار رفته). یعنی اگر 6 تب داریم، بخشی از کدها، می تواند تب پیش فرض (default) را تعیین کند که مثلا تب پنجم باشد (ابتدا محتوای تب پنجم دیده می شود). این کد، یا در میان کدهای تب بندی وجود دارد و یا باید در اینترنت جستجو کنید و آن را برای کدهای استفاده شده، بیابید.
بنابراین فرض بر این است که تا اینجا می دانید که با چه کدی، تب پیش فرض را تغییر بدهید. اکنون مشکل اینجاست که ما در یک Activity دیگر هستیم و مثلا چند دکمه (Button) داریم که با اشاره بر روی هر کدام، باید به Activity حاوی تب ها برویم و متناسب با دکمه اشاره شده، یک تب نمایش داده شود (تب پیش فرض در Activity دوم برابر آن باشد).
برای اینکه تشخیص دهیم که کاربر بر روی کدام دکمه در Activity اول اشاره کردهف باید به هر دکمه، یک عدد (یا رشته) را اختصاص دهیم و هنگام رفتن به Activity دوم، آن مقدار را به Activity دوم بفرستیم (آن مقدار می تواند شماره تب باشد) :

کلید شماره 236

بعد در Activity دوم، مقدار را دریافت می کنیم و بر اساس آن، حالت بندی می کنیم که کدام تب باید به عنوان تب پیش فرض (تب انتخاب شده - تب نمایش داده شده) نمایش داده شود (با اجرای همان کد انتخاب تب پیش فرض).

---------------------------------------
به عنوان مثال، اگر تب بندی با استفاده از ViewPager و TabLayout ساخته شده باشد (یک روش استاندارد)، کد مشابه کد زیر برای تغییر تب پیش فرض (انتخاب یک تب) به کار می رود :

کد پی‌اچ‌پی:
TabLayout tabLayout = (TabLayoutfindViewById(R.id.tab_layout);
TabLayout.Tab tab tabLayout.getTabAt(4);
tab.select(); 


Flower
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mostafa-ne


پیام‌های این موضوع
RE: مشکل در تغییر تب با کلیک از اکتیویتی دیگر (برنامه نویسی اندروید) - توسط admin - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴, ۰۲:۰۵ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان