انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهترین افزونه کش برای وردپرس

بهترین افزونه کش برای وردپرس

#1
   


در این آموزش از سایت آموزش برنامه نویسی قصد داریم در بخش آموزش وردپرس به سراغ افزونه های کش برای وردپرس بریم، سه تا از بهترین افزونه های کش برای وردپرس (که رایگان هم هستند) رو بررسی و با هم مقایسه می کنیم. با ما همراه باشید.



تا به حال شده دکمه BACK یا برگشت مرورگرتان را فشار بدید چون بارگذاری صفحه بیش از ۵ ثانیه طول کشیده؟ ما همه این کار را انجام می دهیم.
اگر شما یک سایت وردپرس اجرا کنید، زمان بارگذاری بیش از حد، می تواند ترافیک سایت شما را کاهش دهد و به دنبال آن کاهش رتبه جستجو Google و کاهش پتانسیل کلی وب سایت شما. با این حال، یک پلاگین کش رایگان و یا کم هزینه به راحتی می تواند این تاخیر و مشکلاتی که به وجود می آورد را جلوگیری کند.
در این پست، ما از محبوب ترین پلاگین های کش در بازار، سه تا از اولین ها را انتخاب کرده ایم و آنها را در چهار دسته مهم بررسی کرده ایم.


Caching چیست؟


در زمینه محاسبات، حافظه نهان یا cache یک محل موقتی برای ذخیره اطلاعات است.
داده های فعال اغلب به منظور کاهش زمان بارگذاری ذخیره می شوند. هنگامی که شما ازیک وب سایت به طور مکرر بازدید می کنید، مرورگر شما بخش زیادی از فایل های سایت را کش خواهد کرد. به این معنی که مرورگر نیاز به دریافت اطلاعات ‘تازه’ کمتر از سایت خواهد داشت و در نتیجه زمان بارگذاری سریعتر خواهد شد.
برای کش می توان از پلاگین ها استفاده کرد. روش کار پلاگین ها برای کش به وسیله ذخیره سازی پویای فایل های HTML تولید شده و بکاربردن آنها از کش در زمان درخواست است. (به عنوان مثال استفاده مجدد از داده هایی که قبلا تولید شده است) پلاگین های کش به جای بارگذاری تمام اسکریپتهای PHP وردپرس زمانی که شما صفحه تان را بارگذاری مجدد (REFRESH) می کنید از نسخه کش شده استفاده می کنند.
نتیجه کش این است که سایت شما برای تمام بازدید کنندگان خیلی سریعتر بارگذاری می شود.


چگونه بهترین افزونه یا پلاگین کش را انتخاب کنیم


اولین قدم شناسایی چیزهایی است که از پلاگین ذخیره خود انتظار داریم و سپس ایجاد معیارهایی است که بر اساس آن بهترین پلاگین یا افزونه کش را انتخاب کنیم. معیارهای تواند شامل:

  • هزینه (Cost). مانند بسیاری از پلاگین ها، قیمت روش های کش هم از رایگان شروع شده تا چند صد دلار متغیر است، اما قیمت، منعکس کننده ویژگی های غنی و قابل اعتماد محصول نهایی خواهد بود.



  • پیچیدگی و میزان قابل درک بودن (Complexity and intuitiveness). این به تجربه شما از پلاگین ها بستگی دارد (اینکه شما دوست دارید در پلاگین غرق شوید و خوتان آن را یاد بگیرید و خودتان را با آن وفق دهید بدون اینکه کمک زیادی بخواهید یا از افرادی هستید که به پلاگین های ساده با روش های گام به گام نیاز دارید تا بتوانید پلاگین را راه اندازی و اجرا کنید)


  • قدرت و عملکرد (Power and functionality). برخی از پلاگین ها با ویژگی های اضافی مانند یکپارچه سازی با شبکه تحویل محتوا، فشرده سازی GZIP (فشرده سازی اساسی فایل)، و کوچک سازی (از بین بردن تمام کاراکترهای غیر ضروری از کد) همراه هستند. تمام اینها باعث می شوند سایت باز هم سریعتر اجرا شود. اما برای سایت های بزرگ واقعا نیاز است.


  • پشتیبانی (Support). برخی از پلاگین ها دارای خطوط پشتیبانی، انجمن، اسناد و مدارک و خلاصه پشتیبانی کامل هستند. اما برخی پلاگین ها ممکن است پشتیبانی کمی داشته باشند یا حتی نداشته باشند. شما با چقدر پشتیبانی احساس راحتی می کنید؟

بنابراین حالا که معیارهای اساسی را داریم آنها را بر اساس خواسته هایمان مرتب می کنیم. 

در زیر سه تا از محبوب ترین پلاگین های کش رو بررسی می کنیم :



۱- WP Super Cache


   



نکات مثبت

  • نصب و پیکربندی آسان

  • پشتیبانی از شبکه تحویل محتوا

  • رایگان
نکات منفی

  • مسائلی چند در رابطه با سازگاری (تم، پلاگین های دیگر و غیره) توسط برخی از کاربران گزارش شده است.


  • اگر یک کاربر log in شود، supercachingرا تجربه نمی کند.


این افزونه در بالای لیست قرار دارد: این پلاگین کش بیشترین دانلود را دارد. با توجه به صفحه رسمی WP Super Cache ، این پلاگین بیش از یک میلیون بار نصب شده است. همچنین، این برنامه رایگان است، استفاده از آن آسان است و نیاز خیلی کمی به پیکربندی دارد.


WP Super Cache بسته به اولویت شما می تواند صفحات استاتیک را با mod_rewrite (که سریع تر از PHP معمول کش HTML تولید میکند) یا با PHP ذخیره کند. به این معنی که هر بازدید کننده نیاز ندارد تمام فایل های PHP وردپرس را بارگذاری کند – آنها به سادگی صفحه HTML استاتیک را دریافت می کنند. با این حال، ‘legacy caching mode’ نیز وجود دارد، به این معنی که اگر شما وارد سایت شوید، شما سوپرکش فایل های HTML را تجربه نخواهید کرد.


برای راحتی در تعمیر و نگهداری، WP Super Cacheبا یک زمانبندی که می توانید از پیش تعیین کنید صفحات کش شده را پاک می کند. همچنین WP Super Cache از شبکه های تحویل محتوا (CDN ها) پشتیبانی می کند و می توانید تنظیمات سفارشی خودتان را استخراج و ذخیره کنید تا آنها را در سایتهای بعدی خود وارد کنید.


اگر شما به هر گونه موانع برخورد کنید، WP Super Cache انجمن پشتیبانی و همچنین یک بخش پرسش و پاسخ منطقی دقیق دارد – هر چند ممکن است برای دریافت پاسخ مقدار عادلانه از زمان منتظر بمانید.


نتیجه


اگر سرور شما قدرتمند نیست و یا اگر شما در حال تجربه ترافیک غیر منتظره زیادی هستید، WP Super Cache برای شما خیلی مفید خواهد بود.


۲- W3 Total Cache


   




نکات مثبت



  1. پشتیبانی از CDN ها، کوچک سازی و GZIP.

  2. گزینه های سفارشی سازی گسترده – ۱۶ صفحه ی با ارزش!


نکات منفی


بنابراین بسیاری از گزینه های سفارشی سازی می تواند برخی از کاربران را بترساند.


با بیش از ۹۰۰٫۰۰۰ دانلود، W3 Total Cache از نظر دانلود دوم پلاگین کش در بازار است که بیشترین دانلود را دارد. اگر شما به دنبال یک پلاگین کش رایگان که گزینه های سفارشی سازی زیادی را ارائه می دهد، هستید شما آن را پیدا کرده اید.


با ۱۶ صفحه از گزینه های پیکربندی، شما قادر خواهید بود یک روش کش با مشخصات دقیقی که می خواستید برای خود درست کنید. اگر سفارشی سازی کامل برای شما سخت است – W3 Total Cache با یک نصب ساده تنها با یک کلیک نیز می آید. (دستورالعملهای زیر را ببینید).


برای کاهش مقدار بسیار زیادی از زمان بارگذاری، W3 Total Cache ، کوچک سازی فایل و فشرده سازی Gzip را مورد استفاده قرار می دهد. مانند WP Super Cache ، W3 Total Cache نیز از شبکه های تحویل محتوا پشتیبانی می کند و اجازه می دهد تا تنظیمات خود را برای استفاده در آینده استخراج (export) کنید.


چهار دستورالعمل اضافی برای گسترش بیشتر قابلیت پلاگین همراه با میزبان کامل از گزینه های پشتیبانی موجود است. نه تنها بخش پرسش و پاسخ و انجمن در صفحه پلاگین وجود دارد ، w3-edge نیز خود انجمن های پشتیبانی ، مقالات و اطلاعات تماس را دارد.


نتیجه


W3 Total Cacheبا مجموعه ی گزینه های سفارشی سازی، واقعا به نیازهای همه پاسخگو است. با این حال، اگر شما با پلاگین کش آشنایی زیادی ندارید، استفاده از W3 Total Cache ممکن است برای شما کمی سخت و ترسناک باشد.





۳- WP Rocket

   




نکات مثبت

  • سریع ترین در بازار است.

  • پشتیبانی فنی بسیار عالی در دسترس.


نکات منفی

  • هزینه نصب بین $۳۹- $ ۱۹۹ دارد.

  • تعداد گزینه های پیشرفته محدود دارد.


بر خلاف دو پلاگین قبلی که ذکر شد، WP Rocket نیاز به خرید مجوز دارد. هزینه $ ۳۹- $ ۱۹۹، بسته به این که آن را بر روی چند سایت می خواهید نصب کنید. در حالی که شما ممکن است به جایگزین های رایگان فکر کنید، اما باید بدانید که WP Rocketممکن است سرمایه گذاری عاقلانه ای باشد.


اول از همه، آزمون تعیین معیار توسط کارشناس بازاریابی سوئدی Blomsterberg Philip انجام شده که نشان می داد که WP Rocket سریع ترین گزینه در بازار است. در حالی که WP Rocket دارای چند گزینه ی پیشرفته ، رابط کاربری فوق العاده کاربر پسند و طراحی کارآمد کش عالی با حداقل تلاش نیز است. علاوه بر این، WP Rocket دارای پشتیبانی فنی برای پاسخ سریع و مشتاق به شما است تا کیفیت محصول خود رابه کاربر نشان دهد.


ویژگی های WP Rocket بارگذاری کند تصویر، پیش بارگذاری کش و فشرده سازی GZIPاست. در تنظیمات این افزونه، یک تب جداگانه برای کوچک سازی و مانع شدن صفحه ها از کش شدن وجود دارد. شبکه های تحویل محتوا پشتیبانی می شوند و تنظیمات سفارشی را می توان export کرده و بعدا مورد استفاده قرار داد.


با توجه به این که یک پلاگین پولی است، انجمن متداولی در سایت WP Rocket وجود ندارد ، اما شما پشتیبانی فنی را یکبار از طریق سیستم برچسب هنگام خرید مجوز دریافت می کنید. همچنین FAQدر وب سایت WP Rocket وجود دارد.


نتیجه


در حالی که این تنها پلاگین پولی است، سادگی و سرعت WP Rocket ، آن را یک انتخاب خوب برای تقریبا هر سایتی ساخته است.




کدام پلاگین یا افزونه کش برای شما مناسب است؟




هنوز مطمئن نیستید که کدام یکی از پلاگین های کش را ترجیح می دهید؟


در حالی که پلاگین های کش در بالا براساس تعداد دانلود رتبه بندی شده اند، بررسی اینکه چه چیزی برای شما به عنوان کاربر مهم است ، خوب است:

  • اگر شما به دنبال رایگان بودن، آسان بودن نصب گزینه کش هستید، WP Super Cache یکی از بهترین گزینه است. با این حال، برخی از کاربران مسائل مربوط به سازگاری با تم ها و پلاگین های دیگر را تجربه کرده اند.


  • اگر شما می خواهید کنترل کامل بر پلاگین خود داشته باشید، W3 Total Cache با کوهی از گزینه های سفارشی سازی، برای شما انتخاب خوبی است. اگر شما کار با پلاگین ها را تازه شروع کرده اید، این گزینه

  • ممکن است کمی بیش از حد برای شما عمیق باشد.


  • اگر چیز ساده اما موثر می خواهید ، WP Rocket گزینه خوبی است، تا زمانی که برای شما هزینه برای یک راه حل کش سریع و کارآمد مهم نیست.

هر کدام را انتخاب کنید، مطمئن شوید که هر تنظیمات پیشرفته ای که شما قصد اجرای آن را دارید توسط میزبان وب شما پشتیبانی می شود و همچنین هیچ کاری را بدون پشتیبان گیری از سایتتان انجام ندهید!


امیدوارم از این آموزش استفاده لازم روبرده باشید.


موفق باشید.

منبع : آموزش وردپرس

[url=http://www.samdhprint.com/][/url]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
بهترین افزونه کش برای وردپرس - توسط developzoom - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳, ۱۲:۲۴ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان