انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هفت نکته اساسی سازگاری طراحی سایت با موبایل

هفت نکته اساسی سازگاری طراحی سایت با موبایل

#1
هفت نکته اساسی سازگاری طراحی سایت با موبایل


متخصصین بازاریابی می گویند نزدیک به نیمی از کسب و کار ها فاقد یک وب سایت بهینه سازی شده برای تلفن همراه هستند. با توجه به رقابت شدید آنلاین اگر وب سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد بازار را از دست خواهید داد. در ادامه 7 نکته کلیدی سایت سازگار با موبایل را ذکر می کنیم:


1-اهمیت محتوا برای داشتن یک طراحی موبایل خوب
اکثر بازدید کنندگان وب سایت شما انتظار دارند با وب سایتی با محتوای ایده آل روبرو شوند. در طراحی سایت برای موبایل محتوا باید در مرکزیت جلوه نماید. پس با توجه به اهمیت آن در طراحی موبایل محتوا باید فاقد شاخ و برگ اضافی باشد و مستقیم بازدیدکننده را با بخش مفید روبرو نماید.

2- همه چیز باید در دسترس باشد
همه صفحات وب سایت باید قابل دسترس باشد. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که کاربران موبایل دسترسی به اکثر محتوای سایت شما را داشته باشد. این نا امید کننده است که اطلاعات و محتوای سایت به سادگی در دسترس بازدیدکنندگان نباشد .طراحی سایت برای موبایل باید به گونه ای بهینه شده باشد که تمام محتوای دسکتاپ در موبایل نیز قابل مشاهده باشد.

3- محدودیت منوی سایت
همانطور که در بالا اشاره شد، شما نیاز به رویکردی دارید که تمام محتوا قابل دسترس باشد. اما لایه های بیش از حد منو سایت به هیچ عنوان مناسب نیست، توصیه می شود حداکثر سه لایه منو و حداکثر پنج یا شش آیتم برای هر منو در طراحی سایت بگنجانید.

4- انتخاب اندازه مناسب برای دکمه ها
اجازه دهید با یک اشتباه در طراحی سایت واکنشگرا شروع کنیم فرض کنید در نسخه دسکتاپ چند دکمه کنار هم داریم در طراحی موبایل نیز بصورت مشابه دکمه ها با همان ترتیب در کنار دیکدیگر هستند اما در مقیاس کوچک، حالا تصور کنید در دستگاه های موبایل که لمسی هستند کاربر بخواهد با انگشت دکمه های ریز و ناخوانای کنار یکدیگر را لمس کند؟ به چنین رویدادی می گوییم "طراحی تجربه کاربری" ناموفق. انتخاب سایز و نوع فونت و دکمه ها دقت نمایید.

5-سازمان دهی فایل های چند رسانه ای
طراحی زیبای وب سایت بسیار مهم است و نمایش صحیح عناصر چند رسانه ای در مرورگرهای موبایل بر زیبایی طراحی می افزاید. از افزودن فایل های تصویری بیش از حد بزرگ، فونت پف کرده ، عناصر غیر ضروری و فیلم در فرمت هایی مانند فلش که در برخی از سیستم عامل های موبایل قابل اجرا نیست اجتناب کنید.

6- پاپ آپ ها مشکل ساز هستند
بیش از حد از نظرسنجی ها و فرم های پاپ آپ استفاده نکنید. باور کنید خیلی خسته کننده است که در یک صفحه کوچک از دست این پاپ آپ ها خلاص شد . مگر اینکه واقعا استفاده از آن ها ضروری باشد.

7- درخواست های پر نمودن اطلاعات
باور کنید پر کردن فرم های ورود اطلاعات غیر ضروری در دستگاه موبایل و تایپ نمودن اصلا جالب نیست
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
هفت نکته اساسی سازگاری طراحی سایت با موبایل - توسط sitecode - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴, ۰۵:۵۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان