انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکات اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو (قسمت اول)

نکات اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو (قسمت اول)

#2
نکات اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو (قسمت دوم)


6 - نویسنده گوگل (Google Author)


بعد از آخرین به‌روزرسانی‌های گوگل و اضافه شدن Google Authorship ، این قابلیت در حال به دست آوردن اهمیت زیادی در فرآیندهای سئو می‌شود. برای کسب رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو شما می‌بایست مقالات وب‌سایت خودتان را در صفحه پروفایل گوگل پلاس خود منتشر کنید یا به‌اصطلاح آن‌ها را به هم متصل کنید. برای این کار باید از Authorship Markup و تگ rel=author استفاده کنید.

   


7 – استفاده از URL های استاندارد (Canonical URL)

آدرس های استاندارد با کمک تگ rel="canonical"  ترافیک آدرس های مختلف را به آدرس مورد نظر شما انتقال می دهند. دقت داشته باشید که از rel=”canonical” فقط وقتی استفاده کنید که صفحات دارای مطالب یکسان باشند. شما فرض کنید دو صفحه با محتوای یکسان دارید. مثلاً دو صفحه دارید که در هر دو صفحه محصولات یک شرکت رو نمایش میدید ولی هر صفحه چیدمان متفاوتی دارد. اولی بر اساس نام و دومی بر اساس تاریخ انتشار. اگر گوگل این دو صفحه رو ببیند ، پی به مشابه بودن اون می برد و اون صفحه ای رو از بین اون دوتا انتخاب می کند که بیشتر به خواسته کاربر (جستجو کننده) نزدیک است . ولی شاید اون صفحه ای که انتخاب میکند صفحه اصلی و استاندارد نباشه یعنی همان صفحه دقیق و بهتر و مورد نظر شما.
برای صفحات مشابه ، canonical را برای صفحه ای که از نظر شما بهتر است استفاده کنید.
بهترین راه برای استفاده از canonical در بخش  یک تگ مثل زیر اضافه کنید.
 
   

8 - گزینه بدون ایندکس (Noindex option)
اگر شما از مقاله‌ها و اطلاعات موجود در سایت‌های دیگر استفاده کرده‌اید، پس باید مطمئن شوید که گزینه noindex در صفحه سورس کد شما وجود نداشته باشد. در این صورت گوگل این صفحات را ایندکس نخواهد کرد و درنتیجه، آن‌ها رتبه‌بندی نمی‌شوند. این یعنی شما به رقبایتان کمک نمی‌کنید!


9 – Redirect (تغییر مسیر سایت)
حالت های مختلف تغییر مسیر:
تغییر مسیر 301 ، تغییر مسیر 302 ، تغییر مسیر اچ تی ام ال (mefarefresh) ، تغییر مسیر با کد های iframe
- ریدایرکت چیست؟
از لحاظ علمی ریدایرکت راهی است برای انتقال مهم کاربران هم موتورهای جست و جو از آدرس اصلی که در خواست داده اند به یک آدرس دیگر.
انواع ریدایرکت های معروف :
- تغییر مسیر 301 (انتقال دائمی)
برای مثال شما صاحب 2 دامنه example.com و example.ir  هستید بهترین نوع تغییر مسیر و انتقال 301 است زیرا در این نوع انتقال (که بهترین سئو را دارد) 90 الی 99 درصد ربات ها منتقل می شوند و 90 الی 95 درصد قدرت دامنه و عصاره قدرت و اعتبار دامنه در این روند به دامنه دوم انتقال می یابد.
پس اگر دنبال بهترین تغییر مسیر از دیدگاه سئو هستید ، انتقال 301 سئو دوستانه ترین نوع انتقال است.
- تغییر مسیر 302(یا انتقال موقت)
این تغییر مسیر تفاوتش با قبلی در این است که 0 درصد اعتبار قدرت و عصاره قدرت را انتقال می دهد به همین خاطر به آن انتقال موقت می گویند.این انتقال دو نسخه جدید تر استانداردهای پروتکل http (version 1/1) از انتقال موقت به پیدا شده تغیییر نام داده است.
Meta refresh - 
متا رفرش ها نوعی از انتقال هستند که در سطح صفحه پردازش میشوند و نه در سطح سرور.به همین خاطر آنها معمولاً کند تر هستند و برای تکنیک های سئو پیشنهاد نمی شوند زمان استاندارد این نوع تغییر مسیر ها 5 ثانیه است که در بسیاری از وب سایت ها مشاهده کردید که این نوع انتقال به همراه متن : "اگر تا 5 ثانیه دیگر منتقل نشوید لینک زیر را کلیک کنید" 
در این نوع تغییر مسیر میزان متوسطی از عصاره قدرت و اعتبار دامنه انتقال می یابد اما بر سئو خیلی پیشنهاد نمی شود.

   

10 – آدرس های واضح (Clean URLs)
 شما باید از ساختار آدرس لینک هایتان مطمئن شوید. آدرس ها (URLs) می بایست همراه کلمات کلیدی باشند که برای سئو بسیار حائز اهمیت است.
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
RE: نکات اساسی برای بررسی سریع وضعیت سئو (قسمت اول) - توسط academyit - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰, ۰۱:۴۵ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان