انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی:

تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی:

#1
تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی:

شرایط تحصیل در اسلواکی چیست؟ هزینه تحصیل در اسلواکی چقدر است؟ چطور می توان از دانشگاه های اسلواکی پذیرش گرفت؟ راه مهاجرت تحصیلی به اسلواکی چگونه است؟ آیا می توان از طریق مهاجرت تحصیلی اقامت دائم اسلواکی را به دست آورد؟

در بین تماسهای متعدد تلفنی با مشاورین زبده موسسه حقوقی ملک پور مشخص گردید عده زیادی از متقاضیان تمایل دارند اطلاعات بیشتری راجع به نحصیل در اسلواکی کسب کنند و کشور اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی است که متقاضیان زیادی جهت مهاجرت تحصیلی دارد و تحصیل در اسلواکی به دلایل متعدد و مبسوطی دارای طرفداران پر شماری است.

لذا مشاورین موسسه مهاجرتی   ملک پور  تلاش دارند تا با نگارش این مقاله پاسخ مختصری به سوالات متقاضیان تحصیل و  اعزام دانشجو به اسلواکی ارائه نمایند.

دلایل مختلفی وجود دارند که کشور اسلواکی را به عنوان کشوری مناسب و مطلوب جهت مهاجرت تحصیلی مطرح می نماید که مختصری از آن به شرح ذیل ارائه می گردد.

امکان تحصیل ارزان قیمت:

همانطور که می دانیم کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را داشته باشند باید هزینه های زیادی برای این موضوع بپردازند و فقط چند کشور محدود هستند که هزینه های تحصیل در آنها  متناسب است.

هزینه تحصیل در کشور اسلواکی به صورت سالانه بین 2 تا 5 هزار یورو است که این هزینه بسته به رشته و دانشگاه می تواند متغیر باشد.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی می توان دریافت که هزینه تحصیل در اسلواکی بسیار پایین و ارزان قیمت است و این یکی از دلایلی است که تحصیل در اسلواکی را ممتاز می کند.

عضویت اسلواکی در حوضه شنگن:

یکی دیگر از مزیتهای تحصیل در اسلواکی عضویت این کشور در حوضه شنگن است که این موضوع باعث می شود کسانی که به هر دلیلی اجازه حضور و اقامت موقت این کشور را به دست می آورند بتوانند در سایر کشورهای حوضه شنگن تردد و زندگی نمایند و از این نظر برای آنها محدودیتی وجود نخواهد داشت.

گاها ملاحظه می شود که افراد کشوری را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند که در محدوده شنگن عضویت ندارد و این مساله باعث می گردد نتوانند به سهولت وارد کشورهای معتبر اروپایی بشوند و ممکن است این مساله برای آنها خوشایند نباشد.

زندگی ارزان قیمت:

هزینه های تحصیل در  اسلواکی به نسبت سایر کشورهای اروپایی پایین تر است و این نکته می تواند از دیگر مزیت های تحصیل در اسلواکی  به شمار آید. چنانچه هزینه زندگی برای یک شخص در یک ماه مبلغی  بین 600 تا 800 یورو  در ماه می باشد.

و کسانی که بخواهند زندگی مقتصد و ارزان قیمتی را داشته باشند می توانند با مبلغی حدود 600 یورو این امر را محقق نمایند.

جاذبه های گردشگری اسلواکی:

کشور اسلواکی از جمله کشورهای بسیار زیبای اروپایی است و این کشور با داشتن مناظر بسیار چشم نواز و جاذبه های توریستی از جمله اماکن تاریخی و هنری  همه ساله تعداد کثیری از گردشگران خارجی را به خود جذب می نماید و عده زیادی تمایل دارند از این کشور تاریخی بازدید نمایند.

همین مساله مزید بر علل دیگر باعث این امر  می گردد که متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا بخواهند اسلواکی را به عنوان کشور مقصد انتخاب نمایند تا هم زمان با تحصیل در اسلواکی بتوانند از جذابیتهای تارخی و توریستی این کشور هم بازدید به عمل بیاورند.

[عکس: ad197b41a9cc289be78ab5facfc95eadd8b87ef7.jpg]

زبان تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی عمدتا به زبان بومی و اسلواکیایی است ولی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اسلواکی هم در بعضی از رشته ها وجود دارد و افراد می توانند با داشتن یک مدرک زبان آیلتس از دانشگاه های اسلواکی پذیرش بگیرند.

نمره مدرک زبان آیلتس بسته به هر مقطع تعیین می گردد و بر این اساس کسانی که می خواهند در مقطع لیسانس در کشور اسلواکی ادامه تحصیل دهند باید مدرک زبان آیلتس 5.5 داشته باشند و متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نمره 6.5 احتیاج خواهند داشت.

همچنین متقاضیانی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در اسلواکی را دارند می بایستی تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشند و حداقل نمره مدرک زبان آیلتس برای آنها 7 می باشد.

طول مدت زمان مدت تحصیل در اسلواکی در مقطع لیسانس بین 3 تا 4 سال و در مقطع فوق لیسانس 1 تا 2 سال می باشد و  طول مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری هم 3 تا 4 سال است.

یکی از نکاتی که متقاضیان تحصیل در اسلواکی باید مد نظر قرار بدهند شرط سنی برای ورود به دانشگاه های این کشور است.

بر این اساس متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس تا 25 و متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید زیر سن 35 سالگی اقدام کنند تا از شانس بیشتری برای پذیرش تحصیلی گرفتن از دانشگاه های کشور اسلواکی برخوردار باشند.

اما می توان گفت برای مقطع دکتری محدودیت سنی وجود ندارد و افراد در صورت داشتن مابقی شرایط خواهند توانست بدون محدودیت سنی در مقطع دکتری از دانشگاه های اسلواکی بدپذیرش بگیرند.

کسانی که متقاضیان تحصیل در رشته های خاصی ماتند پزشکی هستند می بایست ابتدای امر در دوره های کالج وارد شوند و پس از گذراندن این دوره و در صورت قبولی در آزمونهای ورودی این رشته مشغول به ادامه تحصیل شوند.

چنانچه متقاضیان تحصیل در اسلواکی تمایل داشته باشند در دانشگاه های اسلواکی به زبان اسلواکیایی تحصیل نمایند می توانند در کالج های این کشور که مختص آموزش زبان می باشد پذیرش بگیرند.

البته شایان ذکر است که این دوره ها رایگان نمی باشد و برای متقاضیان هزینه ای بین 6 تا 7 هزار یورو سالیانه دارد.

همانگونه که ملاحظه گردید اسلواکی از جمله کشورهایی است که شرایط نسبتا مناسب و مطلوبی را جهت ادامه تحصیل دارا است و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اسلواکی می توانند به این کشور به عنوان مقصدی بی نظیر جهت ادامه تحصیل نگاه کنند.

همچنین شما می توانید در تماس تلفنی با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور  از آنها مشاوره در زمینه انتخای بهترین کشور برای ادامه تحصیل دریافت کنید و همچنین پاسخ سایر سوالات خود را در زمینه تحصیل در اسلواکی و اعزام دانشجو به اسلواکی در یافت نمایید. و مشاورین زبده موسسه حقوقی  ملک پور با داشتن تیمی حاذق از وکلای مشرف به قوانین داخلی و بین المللی جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی در خدمت شما عزیزان خواهند بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
تحصیل و اعزام دانشجو به اسلواکی: - توسط azibaji - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷, ۱۲:۱۶ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان