انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی شیک و زیبا

طراحی شیک و زیبا

#31
نورپردازی در دکوراسیون منزل و ایجاد فضای داخلی و طراحی داخلی منزل نقش مهمی را ایفا میکند. امروزه نور و نور پردازي نقش بسيار مهمي در زندگي انسانها ايفا مي کند. اصولا نور ريشه در نخستين روز خلقت دارد يعني زماني که واقعه نوراني Big Bang انفجار بزرگ زمين و کهکشان را بوجود آورد. تمدن و دانش بشري در زمينه نور مشعلها و شمعها و پديده هاي ابتدائي توليد نور و روشنائي رو به تکامل گذاشت و به مرحله اعجاب انگيز کنوني رسيد. اما در زندگي مدرن امروزي نور تنها وسيله اي در خدمت ساخت اجسام و اشياء ‌پيرامون ما نيست بلکه عاملي است که بهره گيري درست و عالمانه از آن مي تواند تاثير سازنده اي در روح و روان، شادابي، موفقيت و افزايش سطح بهره وري انسان در محيط کار و زندگي داشته باشد و درست به همين دليل است که امروزه علم و هنر نورپردازي به يکي از رشته هاي بسيار مهم در جهان تبديل شده و سرمايه گذاريهاي هنگفتي هم در زمينه توليد انواع و اقسام وسايل و تجهيزات نورپردازي در کشورهاي پيشرفته صنعتي صورت گرفته است.

نورپردازي عامل بر جسته نمودن افتخارات و لحظات خاطره انگيز انسانهاست و امروزه لامپهاي LED به دليل شدت نور خارق العاده و مصرف انرژي بسيار ناچيز و حرارت توليدي بسيار کم، جايگزين اصلي تمام لامپهاي موچود ديگر مي باشند و روز به روز با توجه به اهميت صرفه جويي انرژي، شاهد حضور بيشتر اين تکنولوژي هستيم.

برخلاف اين حالت، نورپردازي ناصحيح است که در فرد حسي آزاردهنده ايجاد مي کند. نورپردازي بد مي تواند محل را آکنده از جوّي ناراحت کنده يا ساکنان آن محل را عصبي، نگران و مضطرب سازد؛ فرد مدام اين حس را با خود دارد که گويي عاملي در ميانه، درست و به قاعده نيست. حتي ممکن است نور کم و حساب نشده باعث سردرد، خستگي چشم، اضطراب يا حتي تصادم به دليل ديد کم شود .

در نهايت کاربرد و طراحي دکوراسيون داخلي  يک اتاق و نيز خواست ها، نيازها و شخصيت فردي کاربران يک محيط است که تعيين کننده ي شدت و نحوه ي توزيع نور خواهد بود. خوشبختانه روش هاي بسياري براي بهبود کيفيت روشنايي اتاق وجود دارد، بي آن که سيم هاي کشيده شده در سقف ها و ديوارها آشفتگي به وجود آورند. دگرگون کردن حال و هواي يک اتاق به وسيله ي به کار گرفتن فوت و فن هاي ساده امکان پذير است. با توجه به تصاوير و توضيحات آن ها، با اصولي آشنا مي شويد که حرفه اي ها در هنگام نورپردازي در سراسر خانه، به عنوان ابزاري کليدي از اين عوامل استفاده کرده، به نتايج مطلوب دست مي يابند .

شما نيز به اين نکته توجه داشته باشيد که پس از خواندن اين گونه مقالات، به نور محيط منزل يا محل کارتان با دقت بيشتري نظر اندازيد. بررسي کنيد که آيا نور محيط شما براي مطالعه، خياطي، درس خواندن و ساير اموري که نياز به تمرکز دارند، مناسب و کافي است؟ اگر چنين نيست، حتماً از چراغ هاي مطالعه يا چراغ هاي ديواري استفاده کنيد. سؤال ديگر اين است که آيا انتظار داريد منبع نوري که در محيط زندگي شما نصب شده، تنها جنبه ي زيبايي و به روز بودن را داشته باشد، يا اين که کارکرد عملي و مفيد آن نيز براي تان با اهميت است؟ يافتن پاسخ چنين پرسش هايي، بي گمان راهنماي شما در تعيين نور، روشنايي محيط و نوع منبع نور (حباب، آباژور، لوستر، نور طبيعي) خواهد بود .

در آشپزخانه هاي امروزي با رديفي از کابينت ها، اجاق و يخچال جاسازي شده به موازات و در کنار ديوارها، قسمت اعظم کار در آشپزخانه روي سطح کابينت ها در کنار اجاق گاز يا شير آب و سينک ظرفشويي انجام مي شود که در اغلب آشپزخانه ها همگي در کنار ديوار قرار دارند اما هنوز چراغ هاي سقفي از وسط سقف آشپزخانه آويزان هستند؛ در نتيجه افراد اغلب پشت به منبع نور و در زير سايه خود مشغول به کار هستند و هنگام کار از نور کافي برخوردار نيستند. با توجه به تغييرات ساختار آشپزخانه هاي امروزي نسبت به گذشته، ما در بخش هايي از آشپزخانه که اغلب محل انجام کار محسوب مي شود به نور کافي نياز داريم.

مانند سطح روي اجاق گاز، سينک ظرفشويي و سطوح روي کابينت ها که براي آماده سازي وسايل آشپزي و مواد غذايي مورد استفاده قرار مي گيرند. علاوه بر نياز به روشنايي در اين اماکن، فضاي کلي آشپزخانه نيز بايد از نور کافي برخوردار باشد. همچنين در بسياري از آشپزخانه ها بعضي از کابينت ها با درهاي شيشه اي و به صورت ويترين ساخته شده اند تا از آنها براي به نمايش گذاشتن ظروف زيبا و تزييني استفاده شود. اين کابينت ها نيز نياز به نورپردازي داخلي دارند. به اين ترتيب ما نياز به يک مجموعه منابع نوري داريم که هريک به صورت جداگانه قابل کنترل باشند.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹, ۱۰:۵۴ ق.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹, ۰۱:۲۹ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط rasamweb - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶, ۰۳:۵۱ ب.ظ
نحوه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰, ۰۱:۳۶ ب.ظ
دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱, ۰۱:۴۷ ب.ظ
نورپردازی آشپزخانه و اتاق خواب - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵, ۱۲:۰۷ ب.ظ
دکوراسیون شیک آشپزخانه - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹, ۱۲:۴۵ ب.ظ
اصول تمیز کردن دیوارهای منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰, ۱۲:۱۳ ب.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳, ۱۲:۲۴ ب.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹, ۰۱:۰۱ ب.ظ
نقش نورپردازی در دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰, ۰۲:۰۵ ب.ظ
طراحی بسیار زیبای فضای حیاط - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱, ۱۱:۰۴ ق.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲, ۰۱:۲۸ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰, ۱۱:۵۹ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان