انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی شیک و زیبا

طراحی شیک و زیبا

#15
استفاده از برچسب شیشه مات کن بسیار زیبا در طراحی داخلی علاوه بر حفظ حریم خصوصی منزل تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد.
نمي دانم آيا شما هم به استفاده از برچسب هاي شيشه مات کن فکر کرده ايد يا نه. راستش را بخواهيد کمي تصميم گيري در رابطه با آن ها سخت است. اين که نمي دانيد بعد از نصب آن ها آيا باز هم پنجره ها برايتان کارايي خواهند داشت يا نه. راستش را بخواهيد شيشه مات کن ها نوعي از پرده ها هستند که حس خصوص بودن بيشتري را به فضاي داخلي خانه تان مي دهد و در عين حال که از حريم خصوصي شما را حفظ مي کند باعث مي شود تا بتوانيد به ميزان کافي از نور طبيعي روز هم بهره مند شويد. در ضمن آن ها مانند پرده هاي پارچه اي جلوي سيرکولاسيون هوا را نمي گيرند و از اين نظر نسبت به پرده هاي معمولي برتري دارند.

شيشه ماده اي است که از اثرگذاري مواد شيميايي وطبيعي در امان است يعني آنکه هم در مقابل بيشتر مواد تأثير پذيري ندارد وهم براکثر مواد اثر گذار نيست .اما با اينکه ظاهراً در مقابل موادشيميايي داراي مقاومت خوبي است .برخي از مواد شيميايي نيز قابليت اثرگذاري برروي آن رادارند .به همين جهت گروهي از هنرمندان با ذوق از اين خاصيت استفاده بهينه کرده وبا بهره گيري از برخي از موادشيميايي به مات کردن وغيرشفاف ساختن ظاهرفرآورده هاي شيشه اي خود مي پردازند.براي کار مات کردن شيشه حتماً بايد از ماده اي که بتواند سطح بيروني شيشه را در خود حل کند ، استفاده شود چرا که حل شدن پوسته ي روي شيشه در شيشه وپديده ي مات شدن را حاصل مي کند اسيد فلئوريدريک (hf )از جمله اسيدها وموادي است که بر شيشه اثرگذار است وشيشه در مقابل آن مقاومت ندارد .به عبارت ديگر بهتر است چنين بگوييم که اين اسيد ،تنها اسيدي است که قابليت جذب شيشه را به طور کامل در خود دارد يعني باعث خوردگي وحل شدن شيشه مي شود .البته بايد به اين نکته توجه داشت که کار کردن با اين اسيد علاوه بر انکه کار مشکلي به نظر مي رسد .در بردارنده خطراتي نيز هست .به همين جهت در اکثر کارگاههايي که عمل مات کردن شيشه انجام مي شود ، از ماده ي دگري به نام محلول «آمونيم هيدروژن فلوريد » ويا مواد مشابه ديگري استفاده مي شود که خطر کمتري را با خود به همراه دارند .

حتما قبل از اين که به سراغ خريد برچسب هاي شيشه مات کن برويد راجع به آن ها تحقيق کنيد و ببينيد آيا نوعي که قصد خريد آن را داريد با جنس پنجره شما سازگاري دارد يا نه؟ شايد به نظرتان کمي عجيب باشد ولي بايد بدانيد که اين برچسب هاي شيشه مات کن  اگر از جنس مناسبي تهيه نشوند مي توانند باعث شوند تا هزينه گزافي بابت تعويض پنجره هاي خانه تان را بپردازيد. حتي لازم است انواع پنجره در ساختمان، از قاب هاي چوبي تا upvc را نيز بشناسيد تا بدانيد براي هر کدام از اين پنجره ها چه نوع برچسب شيشه مات کني مناسب است. بعضي از اين برچسب هاي شيشه مات کن در اثر تابش نور خورشيد دچار تغيير رنگ مي دهند و اگر از نوعي باشند که ديگر قابل کندن نباشند حسابي دچار دردسر خواهيد شد، پس حتما راجع انواع آن اطلاعات کافي را به دست بياوريد.
براي مات کردن شيشه از روش هاي ديگري نيز مانند شن پاشي ويا بي فلور آلومينيوم همراه سولفات دو پتاس وسولفات دو سود استفاده مي کنند براي مات کردن شيشه از روش هاي ديگري نيز استفاده مي شود مثلاً براي مات کردن وسايل شيشه اي ، آنها را به مدت کوتاهي ،حداکثر دو يا سه دقيقه ، در محلول شيميايي قرارداده وسپس از محلول خارج مي کنند بعد آنها را با آب سرد شستشو مي دهند که باعث مات شدن شيشه مي شود سطح ششه هاي مات به دليل خورندگي هايي که اسيد برروي آن ايجاد مي کند داراي فرورفتگي وبرجستگي هاي فراواني مي شود که اگرچه ظاهراً نمودار نيست ولي با مشاهده ي ذره اي از آن در زير ميکروسکوپ با به کمک ذره بين هاي بسيار قوي ، مي توان هزاران ناهمواري را بر روي آن مشاهده نمود.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹, ۱۰:۵۴ ق.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹, ۰۱:۲۹ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط rasamweb - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶, ۰۳:۵۱ ب.ظ
شیشه مات کن بسیار زیبا در طراحی داخلی - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷, ۱۱:۵۷ ق.ظ
نحوه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰, ۰۱:۳۶ ب.ظ
دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱, ۰۱:۴۷ ب.ظ
نورپردازی آشپزخانه و اتاق خواب - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵, ۱۲:۰۷ ب.ظ
دکوراسیون شیک آشپزخانه - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹, ۱۲:۴۵ ب.ظ
اصول تمیز کردن دیوارهای منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰, ۱۲:۱۳ ب.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳, ۱۲:۲۴ ب.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹, ۰۱:۰۱ ب.ظ
نقش نورپردازی در دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰, ۰۲:۰۵ ب.ظ
طراحی بسیار زیبای فضای حیاط - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱, ۱۱:۰۴ ق.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲, ۰۱:۲۸ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰, ۱۱:۵۹ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان