انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی شیک و زیبا

طراحی شیک و زیبا

#3
اصول مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه زیبا و منحصربفرد بسیار کمک میکند. بیشتر زندگی در آشپزخانه جریان دارد. صرفنظر از اینکه سبک زندگی ما چقدر می تواند متفاوت باشد، بیشتر فعالیت های ما حول محور آشپزخانه است: آشپزی، آماده کردن یک اسنک، خوردن صبحانه یا سه وعده غذایی با دوستان یا خانواده. ما در آشپزخانه تعامل با دیگران را می آموزیم و با خانواده و دوستان برای نوشیدن قهوه یا آبمیوه جمع می شویم، در کنار طراحی دکوراسیون آشپزخانه قابل ذکر است ، آشپزخانه مکانیست که نیاز به  طرحی هم زیبا و هم کاربردی باشد. این مسئله دو چالش از باید ها و نباید ها در طراحی آشپزخانه ایجاد می کند. مهم نیست که سبک طراحی آشپزخانه چه باشد، سازماندهی و چیدمان برای طراحی آشپزخانه کاری ضروری است.
مانع دسترسی به مثلث آشپزخانه نشوید.

متخصصان از سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال به عنوان مثلث آشپزخانه یاد می کنند، در این سه ناحیه بیشترین فعالیت صورت می گیرد و نیازمند طراحی دقیق و دسترسی بدون مانع است. از بین این سه ناحیه، در سینک ظرفشویی بیشترین فعالیت صورت می گیرد و باید راه دسترسی آسان به یخچال و اجاق گاز را داشته باشد، پیشخوان های آشپزخانه نیز همین طور هستند.سینک ظرفشویی باید نزدیک به لوله کشی باشد، اما اغلب آشپزخانه ها طوری طراحی می شوند که سینک ها درست در بالای لوله کشی یا در نقطه نامناسبی قرار گرفته اند. به جای اینکه در طراحی آشپزخانه مرتکب اشتباه شوید، از یک لوله کش بخواهید محل تخلیه فاضلاب و لوله ها را جا به جا کند تا سینک ظرفشویی در بهترین محل قرار بگیرد.میزان شیک و لوکس بودن آشپزخانه در تایین میزان کیفیت دکوراسیون داخلی منزل ما بسیار تاثیر گذار است.
چیدمان مناسب وسایل در آشپزخانه

همیشه در آشپزخانه‌ها جنگ به راه است؛ جنگ بین فضا و ترکیب. هر چه باشد آشپزخانه محل نگهداری وسایل زیادی است که باید با دقت و ظرافت کافی در جای مناسب‌شان قرار بگیرند. اما گاهی داشتن یک آشپزخانه مدرن و امروزی با دکوراسیون خاص، خودش ممکن است فضای زیادی را هدر دهد. این وسط کسی برنده میدان است که بتواند بین فضا و دکوراسیون تعادل برقرار کند؛ اتفاقی که این روزها کمتر به چشم می‌خورد. آشپزخانه‌های امروزی یا به خواست صاحبخانه یک اتاق جادار برای هر نوع وسیله‌ای هستند یا آن‌قدر شیک و مدرنند که اصلا به آشپزخانه شباهتی ندارد. تقریبا تمام طراحی‌های آشپزخانه‌ها دارای فضای تلف شده است اما با طرح‌ریزی کافی و درست می‌توان این فضا را به کمترین حد ممکن رساند. اگر آشپزخانه کوچک باشد، برای داشتن فضای بیشتر، کابینت‌های بزرگ بالا را می‌توانید بلندتر کنید با طاقچه‌های کناری که با دید خاصی که دارند زیاد بودن فضای‌های ذخیره را بگیرند. بالای یخچال هم همیشه از یاد می‌رود. استفاده نکردن کامل از فضای بالای یخچال، باعث می‌شود یک فضای ذخیره‌سازی برای وسایل بزرگ آشپزخانه یا فصلی از دست برود. بهترین کار این است که در کابینت‌های با قفسه‌بندی‌های خاص جا برای وسایل باز کنید. کابینت‌های ساده بدون دسته‌بندی خاص کمتر از میزان مورد نیاز جا برای چیدن وسایل دارند. یادتان باشد فضاسازی کنید نه انبار!

صرفنظر از اندازه یا نقشه­ آشپزخانه (آشپزخانه L مانند، آشپزخانه تنگ و کوچک، آشپزخانه U شکل یا آشپزخانه به سبک جزیره)، مجموع کل تمام گامها در مثلث کاری نباید از 10 فوت کمتر و از 25 فوت بیشتر شود. اگر مجموع گامها در مثلث کاری خیلی کم باشد، افراد به همدیگر برخورد خواهند کرد و اگر خیلی زیاد باشد، آماده کردن غذا کار خسته کننده ای خواهد شد
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹, ۱۰:۵۴ ق.ظ
اصول مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰, ۱۲:۵۱ ب.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹, ۰۱:۲۹ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط rasamweb - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶, ۰۳:۵۱ ب.ظ
نحوه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰, ۰۱:۳۶ ب.ظ
دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱, ۰۱:۴۷ ب.ظ
نورپردازی آشپزخانه و اتاق خواب - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵, ۱۲:۰۷ ب.ظ
دکوراسیون شیک آشپزخانه - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹, ۱۲:۴۵ ب.ظ
اصول تمیز کردن دیوارهای منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰, ۱۲:۱۳ ب.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳, ۱۲:۲۴ ب.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹, ۰۱:۰۱ ب.ظ
نقش نورپردازی در دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰, ۰۲:۰۵ ب.ظ
طراحی بسیار زیبای فضای حیاط - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱, ۱۱:۰۴ ق.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲, ۰۱:۲۸ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰, ۱۱:۵۹ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان