انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وقتی هر چیزی سرجای خودش قرار بگیره

وقتی هر چیزی سرجای خودش قرار بگیره

#1
به نظرتان وقتی تکنولوژی جدیدی وارد می شود ولی قبل از آن فرهنگ درست استفاده از آن آموزش داده نشده و جا نیفتاده است چه اتفاقی می افتد؟...


با یک مثال شاید بیشتر متوجه شوید اگر یک اره برقی را به یک انسان اولیه ی غارنشین بدهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟بله، نتیجه ناگوار خواهد بود هم برای انسان غارنشین داستان ما، هم برای اطرافیانش …

حکایت تکنولوژی های ارتباطی هم در جامعه ی ما همین داستان و همین روال را طی کرده است .چه آن وقتها که به تازگی گوشی های بلوتوث دار و فیلمهای موبایلی به بازار وارد شده بود و چه حالا که ایرانیان عزیز در عرصه های شبکه های اجتماعی (حمله به پیج های بازیکنان فوتبال ،پیجهای هنرمندان و …)خودنمایی می کنند .

برکسی پوشیده نیست که قبل از استفاده از هر تکنولوژی جدیدی ابتدا باید فرهنگ استفاده از آن جا افتاده باشد و اگر تکنولوژی همزمان با فرهنگ جامعه پیش نرود نتایج زیان بار خواهد بود ،من به راستی به بانوان جامعه ی خویش حق میدهم که حتی در فضای مجازی هم احساس ناامنی کنند.روزانه حجم زیادی از این دست هرزمطالب بر روی فضای مجازی دست به دست میشود و نتیجه ی آنها نه تنها آبروریزی بلکه متلاشی شدن زندگی های زیادی است که هرازچندگاهی فجایعی از این دست در جراید مطبوعاتی کشور نقش می بندد.

شاید ورود فضای مجازی برای ایران زودهنگام بود و شاید ضعف از نبود الگوی درست بود ولی هر چه که بود این است که اکنون کشور ما باید به فکر استفاده ی درست از شبکه های اجتماعی باشد و این بار چالشی ایجاد شود که چگونه می توان از فضای مجازی درست استفاده کرد ؟

روایت واگیر شدن جوامع امروز به شبکه های اجتماعی یکی از نادرترین روایات تاریخ است چیزی که قابل مقایسه با هیچ جنگ واختراعی نبوده است ،جنگی که در آن هم فاتحان و هم مغلوبان سرخوش از به دست آوردن غنیمتی هستند که ارزشش را دارد “ارتباط” .بله ارتباطات سریع و کم هزینه و شاید حتی بتوان گفت رایگان، غنیمتی بود که سالها انسان در پی آن بود و اکنون آن را دارد و اگر بتوان به عمق این مطلب که ارتباط با دنیا چه مزیتهای با ارزشی دارد پی برد شاید به فکر استفاده ی درست از آن بیفتیم و اینکه می توان چه دنیای ویژه ای با آن ساخت .ماه پیش فیسبوک اعلام کرد که تنها شبکه ی اجتماعی فیسبوک ۱٫۳۲ میلیارد کاربر ماهانه دارد که ۳۰ درصد کاربران آن تنها بر روی گوشی های همراه فعال هستند.

و همین بازخورد فزاینده از محبوبیت شبکه های اجتماعی برای تجّار باهوش کشورهای پیشرفته تبدیل به یک منبع درآمد عالی شده است و فضایی برای بازخورد و نشر ایده های خلاقانه ی هزاران انسان باهوش پدید آورده است . در حالی که در کشور ما اوج فعالیت شبکه های اجتماعی ،اعلام حضور در چالشی گاهاً خنده دار باشد . در مقاله ی آینده سعی بر آن خواهیم داشت که در مورد مزیتهای تک تک شبکه های اجتماعی و اینکه با چه فعالیت هایی می توان از آنها به بهترین نحو استفاده کنیم سخن خواهیم راند .
برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
وقتی هر چیزی سرجای خودش قرار بگیره - توسط minikar - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳, ۱۲:۰۵ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان