انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 توصیه برای تور ارمنستان

5 توصیه برای تور ارمنستان

#1
5 توصیه برای تور ارمنستان

ارمنستان، یکی از کهن ترین و منحصر به فردترین کشور ها در منطقه قفقاز می باشد. بر خلاف مناطق کوچک ش، این کشور، دارای چیزهای زیادی برای عرضه به مهمانان خارجی است: مناظر زیبا و کوهستانی، مناظر باستانی، غذاهای خوشمزه، مناظق هیجان انگیز برای دوستداران فعال تعطیلات! ما همچنین باید به مهمان نوازی و مهربانی مردمان محلی که به گرمی به استقبال مهمانان خارجی خود می روند، توجه داشته باشیم. بنابراین جای تعجب نسیت بسته های ، روز به روز مشهور می شود. اگر بهارمنستان به عنوان یک مقصد توریستی علاقمند شده اید، با برخی از نکات که می تواند در طول تعطیلاتتان مفید باشد، آشنا شوید.

[عکس: p1.jpg]

برای تور ارمنستان چه چیزی برداریم؟
 

پاسخ به این سوال، بستگی به فصل و هدفی که به خاطر آن به می روید، دارد. تنها این را در نظر داشته باشید که تابستان در ارمنستان، خصوصا در پایتخت آن، گرم و نسبتا خشک است با میانگین دمای 28 الی 35 درجه ی سلسیوس و روزهای بارانی کمی دارد. به همین خاطر، بهتر است که لباس های مناسب راحت برای روزهای گرم ارمنستان با خود بردارید. گرچه، اگر تصمیم دارید که در تابستان، از حومه ی ارمنستان دیدن کنید، این را در نظر داشته باشید که دما در آنجا، پایین تر از پایتخت است و در غروبها، نیاز به لباس های گرم دارید.
زمستان، در ارمنستان، از منطقه ای تا منطقه ای دیگر متفاوت است. در پایتخت، دما خیلی سرد نیست، با این حال در برخی مواقع، پوشیده از برف می شود. دامنه ی دما از 2 + درجه تا 10 – درجه است. در حومه شهر و پاتوق های اسکی، آب و هوا خیلی سرد است طوریکه بدون داشتن لباس گرم در زمستان، به هیچ وجه زمان زیادی نیم توانید آنجا بمانید. مطبوع ترین فصل در ارمنستان، آغاز پاییز است، چرا که آب و هوا معتدل، خوشایند، و گرم است و روزهای بارانی کمی نیز دارد. در بهار، باید برای آب و هوای متغیر و باران های گهگاهی آماده باشید. بنابراین، وسایل و لباس های مناسب آماده کنید. نکته مرتبط با سبک پوشش در ارمنستان این است که ارامنه، مشابه اروپایی ها لباس میپوشند. به همین خاطر هیچ نگرانی و یا توصیه ای در مورد پوشش وجود ندارد.

[عکس: p2.jpg]

در تور ارمنستان چه چیزهایی را ببینیم؟
ارمنستان، یک جای دوست داشتنی برای دوستداران گردشگری فرهنگی است و جای تعجب هم ندارد: این کشور، با تاریخ کهن 3500 ساله اش، جاذبه های تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد بسیاری دارد که آنجا در برخی مواقع «موزه ی تحت آسمان آبی» نامیده می شود. بسیاری از مناظر آنجا، با مسیحیت ارتباط دارد: صومعه ها و کلیساهای باستانی، با معماری شگفت انگیزشان و سنگ های صلیبی منحصر به فردشان.
توصیه می کنیم که در میان مناظر مذهبی، بازدید صومعه ی خور ویراپ را همراه با نمای فوق العاده زیبایش به روی کوه آرارات، همچنین بازدید از گغارد را که به خاطر معماری سنگی شگفت انگیزش معروف است، از دست ندهید. همین طور،بازدید از تاتو، که بهترین نمونه از معماری قرون وسطی است، بازدید از هاقپات و ساناهین، که در لیست میراث جهانی یونسکو می باشد، و همچنین ، مرکز مذهبی همه ی ارامنه را از دست ندهید.
ارمنستان، نه تنها با شاهکارهای معماری اش، بلکه با زیبایی طبیعت منحصر به فردش، مردم را شگفت زده می کند. بنابراین، اگر می خواهید، آرامش بگیرید و احساس هماهنگی با طبیعت داشته باشید، دیدن از مناطق طبیعی زیر را توصیه می کنیم: در وهله اول، باید اشاره کنیم که دریاچه ی لاجوردی سوان، زیبایی آن، همه را علاقمند می کند. آن، یکی از مرتفع ترین دریاچه های آب شیرین در جهان و بزرگترین دریاچه در قفقاز است. غیر ممکن است که به تحسین از مناظر زیبای اطراف این دریاچه شامل «تپه های پوشیده شده با جنگل، صخره های سنگی، مراتع مرتبط با علفزارهای مرتفع »نپردازید. اتفاقی نیست که مسافران، تور ارمنستان را انتخاب می کنند، سعی کنید این مکان زیبا و فراموش نشدنی را از دست ندهید. سوان، بهترین انتخاب برای کسانی است که تعطیلات ساحلی را ترجیح می دهند و تمایل به شنا، حمام آفتاب، شرکت در بازیهای فعالانه، و داشتن لحظات خوب دارند.
برای کسانی که می خواهند، در دامان طبیعت استراحت کنند و سلامت خود را بهبود بخشند، بهترین انتخاب، شهری دنج از جرموک است که اب های معدنی آن خاصیت درمانی دارند و آسایشگاه های با کیفیت بالایی دارند.
سفر در سراسر ارمنستان، بدون کاوش در قلب آن – شهر باستانی ایروان- کامل نخواهد بود. ایروان با اتمسفر گرم و نرم ش، معماری منحصر به فردش، موزه های آموزشی، و کافه ها و رستوران هایش که به خوبی طراحی شده اند، حیرت آور است. از مرکز این شهر با میدان جمهوری با شکوه ش، اپرا و تئاتر باله اش، و خیابان مدرن شمالی اش، دیدن کنید و در یکی از رستوران های ملی آن لحظات خوبی داشته باشید و غذاهای ملی مثل تولما، حوروواتز، هاریسا، سفارش دهید. قدم زدن در شب، در حوالی چراغ های خودمانی و فواره های آواز خوانش قدم بزنید. احساسات و ادراکات مثبتی به دست خواهید آورد.

[عکس: p3.jpg]

در تور ارمنستان چه کار کنیم؟
 آیا می دانید که ارمنستان، نه تنها به خاطر گردشگری فرهنگی اش معروف است بلکه مقصدی عالی برای دوستداران سفرهای ماجراجویانه است؟ مناظر کوهستانی ارمنستان، برای ورزشهای سنگین متفاوت، خیلی مطلوب است و دارای شرایط خوبی برای چتر بازی، کوهنوردی و ورزش اسکی و برف بازی، صخره نوردی، کوه پیمایی و دیگر ورزش ها است.
مشهورترین پیست اسکی ارمنستان، تساخکادزور است که تجهیزاتی عالی و مسیرهای اسکی ای که به خوبی توسعه یافته اند را عرضه می کند. طناب راهی که روی دامنه ی کوه تقنیز ساخته شده، خداکثر ایمنی را برای گردشگران تصمین می کند. یکی از مورد علاقه ترین مکان ها برای چتر بازی، روستای کوچک کنواگیوق است که در نزدیکیدریاچه ی سوان و کوه هاتیس قرار دارد. به هر حال، تورهای چتربازی در ارمنستان، روز به روز، شهرت کسب می کنند.
مقصد مورد علاقه برای کوه پیمایی، کوه آراگاتس است، - بلندترین کوه در ارمنستان (4090 متر)

[عکس: p4.jpg]

در تور ارمنستان چه چیزی بخریم؟
خرید سوغاتی، که یاد آور سفر خواهد بود، یک آیین مهم برای هر گردشگری است که به دیدن هر کشور خارجی ای می رود.بنابراین، پس از سفر به ارمنستان به عنوان سوغاتی و یا یک هدیه برای دوستان و خویشان، چه چیزی به خانه ببرید؟ پاسخ به این سوال آسان است اگر بدانید که چه چیزی نمادهای ملی ارمنستان است، و این کشور، در میان سایر کشورها به چه چیزی مشهور است. بدون شک می توانیم کوه آرارات، زرد آلو را به عنوان نماد زندگی در این لیست بگنجانیم و کنیاک، فرش، دودوک و جواهرات به عنوان گنیجینه ملی در این لیست جای می گیرند.
بهترین گزینه برای خرید سوغاتی، نمایشگاه در فضای آزاد «ورنیسیج»است که درهای آن با مهمان نوازی تمام هر آخر هفته، باز است و حجم وسیعی از کارهای صنایع دستی منحصر به فرد و سوغاتی ها را ارائه میدهد. در آنجا می توانید نقاشی، طلا و جواهرات، کارهای چوبی، آهنربا، آلات موسیقی، سوغاتی های ملی، فرش، لباس های محلی، سنگهای نیمه قیمتی و نادر و چیزهای منحصر به فرد بسیار دیگری را بیابید.
همچنین ارمنستان، به خاطر محصولات ملی خوشمزه، شیرینی و میوه های خشک ش، مشهور است. ایا می خواهید چیزهایی از این دست بخرید؟ بازار مشهور «GUM» را در تقاطع ماشتوتز و خورناتسی دیدن کنید.

[عکس: p5.jpg]

در تور ارمنستان چگونه ارتباط برقرار کنیم؟
ارامنه، مردمانی بسیار مهربان و خوش قلبی هستند که به گرمی از گردشگران استقبال می کنند و تلاش می کنند که تا جایی که ممکن است در آنها حس راحتی در ارمنستان ایجاد کنند. هر گردشگری، پس از آنکه سفری در سراسر ارمنستان داشت، به برخورد گرم مردم ارمنستان اشاره می کند. بنابراین، به هیچ وجه، برای برقراری ارتباط در ارمنستان هیچ دشواری ای وجود ندارد. و این مهم است که اشاره کنیم که ساکنین ایروان، فرمانی عالی از زبان روسی دارند و صحبت کردن نسل جوان آنها، به زبان انگلیسی بد نیست. به همین خاطر، اگر هر سوالی داشتید، می توانید به راحتی به آنها نزدیک شوید، آنها از کمک کردن به شما خوشحال می شوند. با اینحال، در خارج از ایروان، ممکن است برخی دشواری ها در رابطه با موانع زبان وجود داشته باشد، چرا که همه ی ساکنین استانی به انگلیسی صحبت نمی کنند.





منبع: 5 توصیه برای تور ارمنستان
پاسخ


پیام‌های این موضوع
5 توصیه برای تور ارمنستان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵, ۰۹:۰۰ ب.ظ
RE: 5 توصیه برای تور ارمنستان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵, ۰۹:۰۴ ب.ظ
RE: 5 توصیه برای تور ارمنستان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵, ۰۹:۰۸ ب.ظ
RE: 5 توصیه برای تور ارمنستان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵, ۰۹:۳۲ ب.ظ
RE: 5 توصیه برای تور ارمنستان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵, ۰۹:۳۶ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان