انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی نهایی برای سفر ارزان

راهنمایی نهایی برای سفر ارزان

#2
نکات بسته بندی چمدان

برخی مسافرین، برای یک آخر هفته ی طولانی، وسایلی به اندازه ی دو هفته برای خود بر می دارند، برخی دیگر، وسایل خیلی کمی را بر می دارند و چیزهای مهم را از قبیل پاسپورت یا وسایل بهداشتی شان را فراموش می کنند. مسافرین زرنگ، بین این دو، تعادلی خوب برقرار می کنند و تنها آن چیزهایی را که بدان نیاز دارند بر می دارند.- البته با کمی کمک گرفتن از لیست راهنمای بسته بندی جاده ای مورد آزمایش قرار گرفته شده ی ما!

[عکس: UbDl3BIRTRK07.jpg]

1- روش بسته بندی
هنگامی که لباس هایتان را جمع می کنید، نیازی نیست که به طور منظم و جداگانه، مثل زمانی که در کمد بودند، آنها را بسته بندی کنید. اگر این کار را انجام دهید، هنگامی که لباس ها فشرده شوند، حجم شان افزایش می یابد. در زیر روشهای جایگزین دیگری برای اینکار آمده است:
2- لوله کردن لباس های خود
کوهنوردان، به شدت از این روش استفاده می کنند. روش لوله کردن، به خوبی در مورد شلوار، دامن، و لباس های ورزشی، کاربرد دارد. جای صورت پیراهن را به پایین بگذارید، آستین هایش را به عقب تا کنید و پس از آن، پیراهن را از پایین به بالا لوله کنید.
3- لباس ها را باهم لوله کنید
دو تا لباس یا بیشتر را باهم بردارید. به عنوان مثال، یک شلوار و نیمی از یک جفت دیگر را در بالای آن دیگری بگذارید.یکی از آنها را از بالا به طرف پایین تا کنید و دیگری را از پایین به طرف بالا تا بزنید. این کار به هریک از دو جفت، در جایی که آن را تا کرده بودید، یک لایه می دهد. این کار باعث می شود که در تا کردن آن کمتر احتمال ایجاد چین و چروک باشد.
4- روش بقچه کردن
این روش ابتکاری در بسته بندی که ما آن را از جودیت گیلفورد، بنیانگذار بنگاه  آسان، و نویسنده ی کتاب « بسته بندی» ، آموخته ایم، اکنون مورد علاقه ی ما قرار گرفته است. توضیح این روش بدون نمایش دادن آن، کمی سخت است اما ما به بهترین شکل این کار را خواهیم کرد.
1- برای انجام این کار، باید چمدان هایتان را باز کنید و سطح آن را صاف کنید. همچنین شما به یک هسته ی مرکزی مستطیل شکل، صاف و نرم و کیسه مانند با ابعاد حداقل 2/1 یا 4/3 اندازه ی چمدان تان نیاز دارید. این کیسه، می تواند یک کیسه پر از لباس زیر یا چیزی دیگر باشد.
2- از ژاکت ورزشی تان و یا لباس هایی که بیشتر از همه احتمال چروک شدنشان وجود دارد، شروع کنید. با یقه یا بند شلوار صاف، آن را در لبه ی پایین کیسه قرار دهید و روی بقیه ی پوشاکی که در طرف دیگر کیسه وجود دارد، پارچه بکشید. لباسی دیگر بردارید و آن را در مکانی مخالف قرار دهید و هر دو تا لباس را درآن کیسه، صاف و مرتب کنید و باقی مانده ی مکان ها را بپوشانید. اگر شما، شلوار یا لباس باریک دیگری دارید، همین کار را برای آنها در سمت باریک کیسه انجام دهید. تناوب را در چیدن اقلام تان حفظ کنید، و کار بسته بندی را با بسته بندی مقاوم ترین لباس ها در برابر چروک، خاتمه دهید.
3- هنگامی که کار تمام می شود، لوازم اصلی را در وسط قرار دهید. حالا شما باید لباس هایتان را حول محور مرکز، تا کنید و هریک را در جهت مخالف قرار می دهید. اگر شما چیزی را بیش از دو بار تا کنید، و بیش از حد گوشه های کیسه را بپوشانید، در زیرِ بقچه ای که در حال درست کردنش هستید، چین ایجاد می شود.
4- آنچه که در آخر درست می شود، بقچه ای از تمامی لباس های شماست که شبیه یک بالش به نظر می رسد، شما می توانید آن را در یک تکه پارچه بچینید. این بقچه، کاملا فشرده است و فضای مفیدی در چمدانتان را به هدر نمی دهد. علاوه بر این، به خاطر شیوه ای که لباس ها در آن تا می شوند، خیلی کم چروک می گردند.
5- برای پیدا کردن لباسی که در بقچه تان است، بقچه را صاف بگذارید و گره آن را باز کنید تا به لایه ای که می خواهید برسید. چیزی را که می خواهید بردارید و مجددا بقیه را تا بزنید. اگر هر لایه را به درستی تا بزنید، هر لایه، یک بقچه ی مستقل می شود.
5- لیست بسته بندی های تعاملی
دستمال کاغذی
برای اقلام ظریف، از دستمال کاغذی استفاده کنید. اقلام ظریف را بخوابانید و روی آن دستمال کاغذی بکشید. درون آنها را با دستمال کاغذی پر کنید. در حین اینکه وسایل ظریف را می بندید، از لایه های اضافی استفاده کنید، سپس آن را به طور کامل در داخل دستمال و اطراف آن بپیچانید. این روش، در اولین باری که می خواهید کار بسته بندی را انجام دهید، به اندازه ی کافی مناسب است، اما اگر بخواهید مجددا کار بسته بندی را انجام دهید، برایتان سخت می شود. ما از این روش، تنها برای بسته بندی لباسهای شب استفاده می کنیم، چرا که نمی خواهیم آن ها در هم فشرده شوند.
توصیه هایی برای افرادی که هوایی سفر می کنند
نمیتوانید ، مایع یا مواد ژلاتینی را بسته بندی کنید، مگر اینکه آنها ، در ظروف شخصی با حجم 100 گرمی یا کمتر و در یک کیسه ی زیپ دار تمیز، پلاستیکی با اندازه ای حدود یک لیتر، به ازای هر مسافر قرار گیرند.
هر ظرف بزرگتر از مایعات و مواد ژلاتینی، باید در چمدان های بازرسی شده تان قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر به قسمت سوالات و جواب های رایج امنیت فرودگاه مراجعه کنید.
  • از محدودیت تعداد و اندازه ی کیسه هایی که می توانید با خود به هواپیما ببرید آگاه باشید. اکنون، بسیاری از هواپیما های مسافربری، به ازای هر چمدان بازرسی شده، هزینه ای را دریافت می کنند و یا حداکثر وزن مجاز برای کنترل چمدان ها را کاهش داده اند.
  • چمدان های بازرسی شده تان را به جز قفل های مورد تایید TSA، با چیز دیگر قفل نکنید. به عبارتی دیگر، اگر چمدان شما برای بازرسی رندومی انتخاب شود، آژانس داران مجبورند، برای باز کردن چمدان تان، قفل آنرا بشکنند.
  • چمدان تان را خیلی پر نکنید. در این صورت، اگر چمدان تان برای بازرسی انتخاب شود، زمان زیادی از بازرسان می برد تا چمدان شما را ببندند که این کار باعث می شود احتمال گم شدن اجناس تان زیاد شود و آن ها چین و چروک بخورند.
  • تمامی فیلم های پردازش شده تان را با خود ببرید. چرا که تجهیزات بازرسان برای بازرسی چمدان ها می تواند به فیلم هایی که پردازش نشده اند آسیب بزند.
  • همه ی وسایلی را که دوست ندارید توسط افراد غریبه، لمس شوند، در کیسه های پلاستیکی تمیز بگذارید.
  • کتاب ها و سایر اسنادتان را روی هم دیگر دسته نکنید، به جای اینکار، آنها را در سراسر کیسه ی خود پخش کنید.
  • قبل از سفر بعدیتان، لیستی را که باید آنها را حتما بسته بندی کنید را به همراه لیست بسته بندی های تعاملی ما ترکیب کنید.
  • همواره به یاد داشته باشید که سفرهایی که به شهرهای مرطوب مانند دبی و استانبول می کنید با سفرهایی که به کشورهای کوهپایه ای مانند می کنید متفاوت بوده و باید برای هرکدام لوازم مرتبط با آنها را جمع آوری کنید.






منبع: نکات بسته بندی چمدان
پاسخ


پیام‌های این موضوع
راهنمایی نهایی برای سفر ارزان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸, ۱۰:۵۸ ب.ظ
RE: راهنمایی نهایی برای سفر ارزان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸, ۱۱:۰۵ ب.ظ
RE: راهنمایی نهایی برای سفر ارزان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸, ۱۱:۱۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان