انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مکان های دیدنی جهان!

مکان های دیدنی جهان!

#8
چرا سفر موجب بی نظیر شدن شما می شود؟

مردم همواره از من می پرسند که سفر چگونه مرا تغییر داده است. اگر من به گذشته خود قبل از شروع سفر بنگرم و آنرا با شخصیت حال خود مقایسه نمایم باید بگویم که سفر مرا انسانی بهتر و کاملتر نموده است. اکنون من بانشاط تر از بیست و پنج سالگی ام هستم که اولین بار عازم سفر به دور دنیا شدم.
[عکس: 1AGSMcf5.jpg]
به عبارت ساده تر، اکنون بی نظیر شدن بیشتری از آنچه می خواستم دارم.
در واقع، من فکر می کنم که سفر موجب ابهت بیشتر همه افراد می شود. ما سفرهای خود را بهتر از زمان شروعشان به پایان می رسانیم. من این را از روی خودپسندی یا خودخواهی نمی گویم بلکه به این دلیل می گویم که معتقدم سفر نه تنها انسانیت شما را بهتر می کند بلکه شما را بانشاط تر نیز می نماید. همه انسانها به اطرافشان تمایل دارند و می خواهند اطرافشان را بگردند.
چگونه و چرا سفر موجب ابهت شما می شود؟ اجازه دهید تا این راهها را برشماریم:
اجتماعی تر - سفر، غرق شدن یا شنا کردن در جاده هاست. یا دوستیابی شما بهتر می شود و یا سفر را به تنهایی به پایان می برید در حالی که هر شب روی یک بالش گریه می کنید. شما یاد می گیرید که از بین غریبه ها دوست پیدا کنید و با افراد جدید، گفتگوی مناسبتری داشته باشید. هنگامی که من برای اولین بار به سفر رفتم، درون گرا بودم و گفتگوی نامناسبی با افراد غریبه داشتم. اما اکنون طوری با خوشرویی با غریبه ها صحبت می کنم که انگار سالها بهترین دوستانم بوده اند.
بهتر از لحاظ مکالمه - سفر نه تنها موجب گفتگوی مناسبتر شما با غریبه ها می شود بلکه باعث می شود تا مکالمه بهتری داشته باشید. همیشه پس از صحبت با مردم سؤالات مشابهی به ذهن می رسد. حتی شما خودتان شروع به گمانه زنی می کنید. پس از مدتی برای شما مهم نیست که افراد از کجا آمده اند، به کجا می روند، چه مدت در سفرند و .... سؤالاتی که واقعاً اطلاعاتی در مورد افراد به شما نمی دهند. توانایی شما در گفتگوی کوتاه و نحوه پرسیدن سؤالات مورد علاقه تان بهتر خواهد شد، سؤالاتی که مهم هستند و اطلاعات بیشتری در مورد افراد به شما می دهند.
مطمئن تر - شما به دور دنیا سفر کرده اید، از کوه اورست بالا رفته اید، در دیوار بزرگ مرجانی غواصی کرده اید، با آن دختر زیبای فرانسوی در پاریس خورده اید و آشامیده اید، بسوی شهرهای ناشناخته کشتی و هواپیما رانده اید و بر ترس از ارتفاع غلبه نموده اید. خلاصه کارهای باابهتی انجام داده اید. با این حال چگونه می توانید بی پرواتر نباشید؟ چگونه می توانید از توانایی هایتان مطمئن نباشید؟ شما با انجام چنین کارهایی احساس اطمینان بیشتری در توانایی خود جهت دستیابی به آنچه در ذهن دارید، خواهید یافت.
سازگارتر - شما با پروازهای از دست رفته، اتوبوسهای کند، تغییر جهت های اشتباه، تأخیرها، غذای خیابانی بد، و غیره و غیره مواجه شده اید. پس از مدتی یاد می گیرید چگونه برنامه های خود را با تغییر موقیعیتها سازگار نمایید. ازکوره در نمی روید، عصبانی نمی شوید، درست آن چیزی را تغییر می دهید که در حال انجامش هستید. زندگی به سمت شما توپ می اندازد و شما توپها را به بیرون از پارک می زنید. چرا؟ زیرا شما چنان ابهتی دارید.
ماجراجوتر - وقتی نسبت به توانایی خود در انجام هر کاری مطمئن می شوید، هر کاری را انجام خواهید داد. با اینکه غذای ادویه دار دوست ندارم، هفته گذشته در تگزاس و آستین، تندترین فلفل دنیا و مقداری عصاره خالص چاشنی خوردم. چرا؟ زیرا مایل بودم. در زندگی چه هدفی غیر از بیرون زدن از محدوده آسودگیها وجود دارد؟ دهانم تا مدتی می سوخت اما من این کار را باز هم انجام می دهم.
[عکس: onRilqTxyLAjU.jpg]
آسانتر گذشتن - تمام اشتباهاتی که انجام داده اید؟ اشتباهات نیز کار دیگری برای شما انجام داده اند. آنها موجب شده اند که شما آسانتر از کنار مسائل بگذرید و آسوده تر باشید. چرا؟ زیرا با تمام آن خطاها مواجه شده اید و نگرانشان نیستید. اکنون شما هم جهت جریان حرکت می کنید زیرا سفر به شما آموخته است که اشتباهات در آخر حل می شود و دلیلی برای استرس وجود ندارد.
باهوش تر - غیر از اینکه در پاتوقی بنشینید و ذهنتان غرق در نوشیدنیهای خنک باشد، سفر چیزهایی در مورد جهان به شما می آموزد. شما با مردم، تاریخ، فرهنگ و وقایع محرمانه جاهایی آشنا می شوید که بعضی ها فقط تصوراتی در موردشان دارند. خلاصه شما درک بهتری از رفتار مردم خواهید داشت. این آن چیزی است که نمی توان با کتاب خواندن آموخت و تنها می توان در سفر تجربه کرد.
کمتر مادی گرا - در سفر شما می آموزید که نیاز اندکی به مواد و اجناس دارید. می فهمید که تمام اجناس کم ارزشی که در مراکز خرید می فروشند، در رسیدن به یک زندگی واقعاً شاد، تا حدی بدون استفاده اند. در بازگشت به خانه، خود را فردی قانع می یابید زیرا می فهمید که چه چیزی برای زندگی نیاز دارید و چه چیزی نیاز ندارید. به قول معروف، بیشتر از آنکه شما صاحب چیزی باشید، آن چیزها صاحب شما هستند.
شادتر - سفر به آسانی یاد می دهد که چگونه شاد باشید. شما آسوده تر و مطمئن تر خواهید شد و دنیا را  جایی روشنتر می بینید. در این صورت چگونه می توان در زندگی، شاد نبود؟
به افراد مشهور و موفق دنیا بیاندیشید. این افراد چه تعداد از این خصوصیات را دارند؟ تعداد زیادی را. چرا؟ زیرا برون گرایی، شوخ طبعی، اجتماعی بودن، شاد بودن، اطمینان و هوش، خصوصیاتی هستند که افراد را در زندگی روزمره، موفق تر می کنند.
سفر، افراد را بهتر می کند. وقتی شما چیزهای بیشتری در مورد جهان و مردم آن بیاموزید، مرزهای خود را گسترده تر می کنید و برای چیزهای نو می کوشید، فردی بازتر، برون گرا و باابهت می شوید. تمام افرادی که مطلعم سفر کرده اند بخاطر سفر، افراد بهتری هستند. با وجود تمام راههایی که سفر می تواند شما را باابهت تر نماید، دلیلی وجود ندارد که برای ماجراجویی بعدی خود برنامه ریزی نکنید، چه سفر به دور دنیا باشد و یا فقط یک تعطیلات کوتاه دوهفته ای در مکزیک.
شما می توانید در خانه بمانید، در حالی که آرزو کنید در جایی ناآشنا باشید، سرگرمی داشته باشید و کار نشاط آوری انجام دهید.

#تور ارمنستان



منبع: چرا سفر موجب بی نظیر شدن شما می شود؟
پاسخ


پیام‌های این موضوع
مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۱:۵۷ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۲:۰۰ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط atena9568 - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵, ۰۲:۵۳ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۲:۰۶ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۲:۰۷ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶, ۰۹:۳۷ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶, ۰۹:۴۸ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷, ۰۸:۳۰ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷, ۰۸:۴۱ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷, ۰۸:۴۸ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱, ۱۱:۱۵ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱, ۱۱:۳۹ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱, ۱۱:۵۳ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴, ۰۱:۲۷ ق.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴, ۰۱:۳۱ ق.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴, ۰۱:۳۹ ق.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵, ۱۰:۵۹ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵, ۱۱:۰۳ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵, ۱۱:۰۹ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷, ۱۰:۲۲ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷, ۱۰:۲۸ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷, ۱۰:۳۵ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط atena9568 - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵, ۱۱:۰۴ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان