انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مکان های دیدنی جهان!

مکان های دیدنی جهان!

#7
آنتالیا به چه چیزی مشهور است ؟

با توجه به زیبایی های طبیعی و بقایای تاریخی ، میتوان گفت آنتالیا پایتخت گردشگری کشور ترکیه است. آنتالیا که یکی از بزرگترین شهرستان های ترکیه است مرکز توریستی و تجاری ترکیه محسوب میشود. این شهر زیبا سالانه میزبان میلیون ها توریست بومی و خارجی است . آنتالیا به تابستان های طولانی ، آفتاب مطبوع و ساحل های پاک و با امکانات مشهور است و به همین دلیل محبوب ترین مقصد سفر های تابستانی در ترکیه است.
در این مقاله بهترین مکانهای دیدنی آنتالیا ، بهترین غذاهای آنتالیا و در کل هرآنچه که آنتالیا به آن مشهور است راجمع آوری کردیم امیدواریم که از آن در  لذت ببرید.
آبهای تمیز و لاجوردی ، خلیج های زیبا و محسور کننده ، پلاژهای با ماسه های نرم و تمیز ، بناهایی که تکه ای از تاریخ باشکوه روم و بیزانس هستند ، شهر های باستانی شگفت انگیز ، جنگل های سرسبز با درختان کهن و... تمام این شگفتی ها در یک شهر زیبا جمع شده.
اگر کنجکاو هستید که این شهر زیبا به چه چیزی مشهور است ادامه مطلب را از دست ندهید. برای شما شماری از بهترین مکان های دیدنی آنتالیا را تهیه کردیم که در سفر به آنتالیا نباید از دست بدهید.
کاله ایچی (Kaleiçi) : این مکان در مرکز شهر آنتالیا  قرار دارد و نماینده قسمت تاریخی شهر محسوب میشود. با کوچه های باریک و خانه های تاریخی و چوبی کاله ایچی از اولین مکان هایی است که با ذکر نام آنتالیا به ذهن خطور میکند.
آبشار دودّن (Düden Şelalesi) : این آبشار زیبا در 10 کیلومتری شهر قرار دارد .مکانی آرام بخش و زیبا ، بازدید کنندگان این آبشار شگفت انگیز را به تکه از بهشت تشبیه میکنند ، پیشنهاد میکنیم حتما از آن دیدن کنید.
پلاژ کونیا آلتی (Konyaaltı Plajı):بسیاری از تصاویر مربوط به آنتالیا در اینترنت همین پلاژ است و این مکان به عنوان نماد آنتالیا درآمده. خط ساحل کونیا آلتی یکی از طولانی ترین خط ساحل های آنتالیا ست و کیلومترها طول دارد. این ساحل فقط مورد علاقه توریست های خارجی نیست و بسیاری از مردم بومی آنتایا نیز زمان استراحت خود را در این مکان ها میگذرانند.
تاتر آسپندوس (Aspos Tiyatrosu): شهر باستانی آسپندوس که تقریبا 2000 سال پیش تاسیس شده یکیاز مهم ترین و قدیمی ترین شهرهای باستانی آنتالیا و حتی ترکیه است. تاتر آسپندوس یکی از نماد های آنتالیاست و به دلیل این که کاملا سالم و پابرجاست امروزه هم میزبان بسیاری از کارهای هنری و مراسم فرهنگی میباشد.
واما غذاهای آنتالیا ، منو غذایی آنتالیا بسیار شبه غذاهای کلاسیک مدیترانه ای است. مواد اولیه ای که در سفره آنتایا بیشتر با آن برخورد میکنید شامل مرکباتی که در منطقه پرورش میابند ، موز ، بادام زمینی ، کنجد ،سویا ، لوبیا سبز ، کدو و بادمجان و سبزیجات دیگر میباشد.
از مشهور ترین غذاهای محلی آنتالیا میتوان به سوپ هولوکلو ،پیاز با سس سیر ، زرده (دسری مانند شعله زرد) ، سالاد تورُس ، کباب تاندیر ، دسر موز به سبک فنیقی و بسیاری غذاهای دیگر اشاره کرد.
از دیگر غذاهای بین المللی که میتوان در آنتالیا دید شامل : حموس و ماست و سیر به عنوان مزه و هشت پا  ،کالاماری ، صدف و قزل آلا و کلا غذاهای دریایی و مرباهای مرکبات مثل پرتغال و لیمو گریپ فروت و ترنج است




منبع: آنتالیا به چه چیزی مشهور است ؟
پاسخ


پیام‌های این موضوع
مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۱:۵۷ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۲:۰۰ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط atena9568 - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵, ۰۲:۵۳ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۲:۰۶ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵, ۰۲:۰۷ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶, ۰۹:۳۷ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶, ۰۹:۴۸ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷, ۰۸:۳۰ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷, ۰۸:۴۱ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷, ۰۸:۴۸ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱, ۱۱:۱۵ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱, ۱۱:۳۹ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱, ۱۱:۵۳ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴, ۰۱:۲۷ ق.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴, ۰۱:۳۱ ق.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴, ۰۱:۳۹ ق.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵, ۱۰:۵۹ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵, ۱۱:۰۳ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵, ۱۱:۰۹ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷, ۱۰:۲۲ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷, ۱۰:۲۸ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط tripvc4 - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷, ۱۰:۳۵ ب.ظ
RE: مکان های دیدنی جهان! - توسط atena9568 - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵, ۱۱:۰۴ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان