انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارایه کنترلی (افزودن محتوا به لایه گرافیکی)(در برنامه نویسی اندروید)

ارایه کنترلی (افزودن محتوا به لایه گرافیکی)(در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
اگر قصد دارید که با عناصر استاندارد خود اندروید برای عکس و متن (یعنی ImageView و EditText) کار کنید، با استفاده از کلید زیر، عناصر را به لایه گرافیکی اضافه نمایید :

کلید شماره 324

مشخصات عناصر اضافه شده به لایه گرافیکی را در یک آرایه یا لیست آرایه ای ذخیره کنید (یا به شکل های دلخواه دیگر). شیوه ساخت id برای عنصرها، باید به یک شکل کلی باشد، مثلا با پیشوند ثابت و پسوند عددی متغیر (یعنی my_imageview_1 و my_imageview_2 و ...).
می توان کلیدهایی تعیین کرد که با اشاره بر روی آنها، مراحل مربوط به انتخاب عکس برای ImageView اجرا شود (یا اصلا با اشاره بر روی خود ImageView ، که منطقی تر است).
برای متن هم می توان از همان عنصر EditText استفاده کرد.
و مقادیر نهایی (عکس انتخاب شده یا متن تایپ شده) را هم در آخر دریافت کنید (در هنگام خروج از Activity یا زدن دکمه Save)، مثلا برای دریافت عکس نمایش داده شده در یک ImageView :

کلید شماره 3121

-----------------------

فقط نکته مهم این است که چون تعداد دلخواهی عکس یا متن پی در پی خواهیم داشت، شما با اضافه شدن هر عنصر به لایه گرافیکی، باید لیست عنصرهای موجود که در یک آرایه (یا لیست آرایه ای یا به هر شکل دیگر) تعریف شده را بروزرسانی کنید (با ترتیب اصلی) و اطلاعات متناسب با هر عنصر را هم به روشی دلخواه ذخیره کنید. بخش اصلی کنترل، همین قسمت مدیریت عناصر و ترتیب و محتوای آنها می باشد.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط sadeq460


پیام‌های این موضوع
RE: ارایه کنترلی (در برنامه نویسی اندروید) - توسط admin - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶, ۰۵:۳۰ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان