انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارتباط با سرور(در برنامه نویسی اندروید)

ارتباط با سرور(در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
در مورد مقایسه آن با روش های دیگر (از نظر میزان زمان اجرا) نمی توانم نظر بدهم (من از روش شما تاکنون استفاده نکرده ام بلکه بیشتر با json کار می کنم)، اما نکاتی را که معمولا در این موارد خود بنده رعایت می کنم، در اینجا می نویسم (فقط برای مورد شما نیست و به طور کلی برای سایر کاربران تذکر می دهم) :

1- برای انتقال اطلاعات متنی پیچیده (یعنی مقدار تعداد زیادی متغیر را می خواهیم از طریق متن دریافت کنیم)، از ساختارهای استانداردی مثل json استفاده کنید (کلید شماره 2651). اینگونه می توانید با کلاس های (Class) مرتبط با پردازش متن با ساختار json ، مقدار متغیرها را در آرایه ها (Array) یا لیست آرایه ای (ArrayList) ذخیره کنید (بعد هم این مقادیر را در database برنامه اندروید ذخیره می کنید). در غیر این صورت، باید کدهای زیادی برای استخراج مقدار متغیرها از متن دریافت شده بنویسیم که منطقی نیست (البته این مورد را به صورت کلی گفتم و برای مورد شما، نمی توانم بگویم کدام روش سریعتر است).
این بخش مربوط به دریافت متن هم در کلاس های json parser انجام می شود (که متن از خروجی صفحه دریافت شده و بعد یک JSONObject به ما داده می شود که بعد اطلاعات را به صورت آرایه از آن استخراج می کنیم).

2- اگر برای انتقال مقدار زیادی اطلاعات به صورت همزمان است، تعداد زیادی درخواست به یک صفحه نفرستید، بلکه تنها یک درخواست بفرستید که خروجی صفحه، شامل تمامی آن مقادیر به صورت متن به شکل json باشد.

3- در سمت سرور، انتخاب ردیف ها (rows) حتما در خود query باشد، نه اینکه همه ردیف ها با query انتخاب شود و بعد در یک حلقه for ، با شرط هایی ردیف های مورد نظر انتخاب شوند (زیرا همین حلقه for زمان زیادی را تلف می کند، در صورتی که انتخاب ردیف تنها باید در query باشد).

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط داش بهروز ، sohrabjam


پیام‌های این موضوع
RE: ارتباط با سرور(در برنامه نویسی اندروید) - توسط admin - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸, ۱۰:۰۰ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان