انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
به کاربرد عکس (imageview) در متن کتاب در اندروید

به کاربرد عکس (imageview) در متن کتاب در اندروید

#4
منظورم تنها استفاده از فایل های HTML می باشد (به عنوان ساده ترین روش). یعنی دیگر کاری با پایگاه داده SQLite نداریم.

-----------------------------------------------------------

اگر قرار باشد حتما از پایگاه داده SQLite استفاده کنیم، کار سختتر می شود و در این حالت، کاری با فایل های HTML نداریم، بلکه باید پاراگراف های مختلف از متن را در ردیف های (rows) مختلف از جدول پایگاه داده، ذخیره کنیم. عکس ها هم در پوشه های drawable قرار می گیرند تا در ImageView نمایش داده شوند. برای هر داستان، باید یک آرایه (Array) یا لیست آرایه ای (ArrayList) بسازید که در آن، شماره های متناظر با متن ها و عکس ها که به ترتیب در داستان قرار می گیرند، ذخیره شده باشد. مثلا یک ساختار دلخواه :

کد پی‌اچ‌پی:
img-1 txt-1 txt-2 img-

فرض کنید آرایه از جنس رشته باشد، هر عنصر آن را می خوانیم و ابتدا سه حرف اول آن را چک می کنیم که ببینیم عکس (به اختصار img) می باشد و یا متن (به اختصار txt) و با خواندن عدد بعد از علامت - هم به شماره متناظر با آن می رسیم (دقت شود که تعداد رقم عدد متغیر است، مگر اینکه آن را به صورت 0001 شروع کنید). شماره متنها، همان شماره ردیف (row) در جدول پایگاه داده می باشد و شماره عکس ها هم، متناظر با پسوند عددی آنها می باشد (مثلا آنها را به صورت myImage_1.png و myImage_2.png و ... و myImage_999.png نامگذاری می کنیم).

بعد بر اساس آن، بر اساس اینکه متن داریم یا عکس، از عنصر ImageView یا TextView باید استفاده کنید. مسلما چون تعداد عناصر در داستان های مختلف، متفاوت است، پس باید دو عنصر ImageView یا TextView را با کدنویسی java بسازیم، نه با تعریف در فایل xml (کلید شماره 324).
بنده این روند را برای کسانی شرح دادم که حتما قصد دارند که از HTML استفاده نکنند و هر طور شده از همان ساختارها و عنصرهای عادی برنامه نویسی اندروید بهره ببرند. ممکن است شخص دیگری، یک روند ساده تر برای این منظور به ذهنش برسد.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط esikley


پیام‌های این موضوع
RE: به کاربرد عکس (imageview) در متن کتاب در اندروید - توسط admin - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱, ۰۹:۱۸ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان