انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چیدمان باتن ها (Buttons) و تغییر اندازه آنها در صفحه نمایش های مختلف (در اندروید)

چیدمان باتن ها (Buttons) و تغییر اندازه آنها در صفحه نمایش های مختلف (در اندروید)

#8
(۱۳۹۴/۰۱/۱۱, ۰۹:۵۴ ب.ظ)'foad.pezeshkian' نوشته: اول اینکه شما و بقیه برنامه نویسان واسه برنامه خودشون از این روش ، یعنی if استفاده میکنند؟؟؟!
دوم این که این اعدادی که برای سایز دادید رو چجور پیدا کنم که دقیق باشه؟چون خودتون گفتید که اعداد رو مثال زدید!
 

 

معمولا برای مواردی که با روش های مرسوم، نمی توان به نتیجه مطلوب رسید، این روش به کار می رود. یعنی در واقع ایشان دقیق ترین روش را شرح دادند (سایر روش ها دقت این روش را ندارند)، البته منظورم بدون استفاده از حالت بندی است (یعنی دیگر شرط های if را نداشته باشیم). شاید شخصی همین دقیق ترین روش را بخواهد و کدنویسی آن برایش مهم نباشد، اما شخص دیگری همان روش های نقریبی را ترجیح بدهد و نخواهد درگیر این کدنویسی ها شود. در واقع سلیقه ای است.
وقتی اندازه صفحه نمایش گوشی را به دست آورید، می توانید اندازه مورد نظرتان برای آن عنصر خاص را به صورت درصدی از اندازه مربوط به کل صفحه نمایش (عرض و طول) به دست آوردید (بدون شرط if و حالت بندی). مثلا 50 درصد یا ... . حالا ایشان برای این روش، حالت بندی نیز انجام داده اند، یعنی تعیین کرده اند که مثلا برای یک بازه خاص از نظر اندازه، یک اندازه مشخص برای عنصر قرار داده شود (در صورت تمایل می توان بخش های شرطی را برداشت تا در همه گوشی ها، درصد مشخصی به اندازه عنصر اختصاص داده شود).
فکر کنم اعدادی که برای بازه بندی شرط های if به کار برده اند، همان اعداد استاندارد مربوط به دسته بندی صفحه های نمایش بر اساس اندازه باشد (یعنی بر اساس همان استاندارد دسته بندی صورت گیرد).

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط foad.pezeshkian ، داش بهروز


پیام‌های این موضوع
RE: چیدمان باتن ها (Buttons) و تغییر اندازه آنها در صفحه نمایش های مختلف (در اندروید) - توسط admin - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱, ۱۰:۰۷ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان