انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خواندن اطلاعت از پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

خواندن اطلاعت از پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
سیستم عامل اندروید این اجازه را به ما نمی دهد که با کدنویسی، کلیه فایل ها و پوشه های زیرمجموعه فایل apk مربوط به برنامه اندروید را تغییر بدهیم (حداقل تا به امروز چنین استانداردی را داشته است). پس اگر قرار است که فایلی داشته باشیم که نیاز به تغییر دادن آن است، باید آن را در حافظه داخلی یا حافظه خارجی کپی کنیم و بعد با بعد نسخه کپی شده را تغییر داده و با آن کار کنیم.
در مورد خواندن از پایگاه داده، باید از کلمه SELECT استفاده شود. اگر بخواهیم که ردیف هایی برگردانده شوند که یک ستون آنها، برابر مقداری خاص است، باید کلمه WHERE را هم به کار ببریم. به عنوان مثال (تنها query را ذکر میکنم) :

کد پی‌اچ‌پی:
SELECT FROM myTable WHERE myColumn myValue

myTable برابر نام جدول، myColumn برابر نام ستون و myValue برابر همان مقداری است که می خواهیم مقدار ستون همانند آن باشد (دقیقا مثل آن، اگر بخواهیم حاوی آن باشد، باید کلمه LIKE را به کار ببریم، البته با ساختاری متفاوت که مثال هایی از آن در انجمن کلیدستان موجود است).
دقت شود که اگر مقدار myValue  از جنس عدد باشد (یعنی نوع ستون آن را از جنس عدد انتخاب کرده باشیم)، خود عدد نوشته می شود :

کد پی‌اچ‌پی:
SELECT FROM sqlite_master WHERE type 7

ولی اگر ستون از جنس متن (کاراکتر) باشد، باید دو علامت ' در دو طرف مقدار بنویسیم، مثل این کد (query) :

کد پی‌اچ‌پی:
SELECT FROM sqlite_master WHERE type 'name'

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ramtin2080


پیام‌های این موضوع
RE: خواندن اطلاعت از پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید) - توسط admin - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹, ۰۳:۵۷ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان