انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از تصاویر آپلود شده بر روی دیتابیس اینترنتی (در برنامه نویسی اندروید)

استفاده از تصاویر آپلود شده بر روی دیتابیس اینترنتی (در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
1- ابتدا توصیه می کنم که در مورد قرار دادن تصاویر در database خوب تحقیق کنید. یعنی دوست ندارم وقتتان را روی آن بگذارید، بعد متوجه بشوید که اشتباه بوده و قرار دادن تصاویر به همان شکل سنتی بهتر است. بنده یک جانبه نظر نمی دهم (به همین دلیل گفتم تحقیق کنید) ولی به نظرم اگر database را درگیر منابع نکنید، بهتر است (به هر حال روی سرعت پاسخگویی database ، پردازش و ... اثر می گذارد). منظورم از منابع، مواردی مثل عکس، آهنگ، فیلم و ... است که آنها را به صورت فایل جداگانه می توانیم داشته باشیم. 
مثلا سایت های بزرگ که با حجم بزرگی از اطلاعات سر و کار دارند، منابع خود را در ((هاست دانلود)) قرار می دهند. یعنی دو هاست دارند، یکی ((هاست اصلی)) که ساختار و کدهای سایتشان در آن قرار دارد و دیگری ((هاست دانلود)) که تنها منابعی چون عکس و فیلم و ... را بر روی آن قرار می دهند و قرار نیست که در آن کد خاصی اجرا شود یا اطلاعات در پایگاه داده ذخیره شده باشد. قیمت هاست دانلود نیز معمولا برای این موارد مناسب تر است. پس ابتدا در این مورد خوب تحقیق کنید.

2- اگر قرار است که تا زمان دانلود عکس، عکس دیگری به جای آن نمایش داده شود، بهتر است که یک عکس ثابت (تنها یک لوگو) و موجود در خود برنامه اندروید باشد. مثلا در فروشگاه های اندروید، در لیست ابتدایی، عکس های کوچی از لوگوی برنامه نمایش داده می شود که باید از اینترنت دانلود شود، بنابراین تا هنگامی که عکس کامل دانلود نشده، یک عکس لوگوی کوچک را به جای آن نمایش می دهند. با کلیک روی برنامه، در صفحه بعد هم به همین شکل است و فقط باید عکس بزرگتری ار لوگو دانلود شود که تا آن زمان، یک عکس به طور موقتی نمایش داده می شود.
در کلید زیر که در مورد دانلود و cache کردن عکس ها است، همین روند نمایش یک عکس موقتی تا زمان دانلود کامل عکس (و بعد نمایش آن) اجرا می شود :

کلید شماره 2777

3- اگر قرار است که عکس ها در database ذخیره شوند، ابتدا باید به رشته (متن) تبدیل شوند (اطلاعات معادل عکس)، اما اگر قرار نیست با database سر و کار داشته باشیم، باید تبدیل به رشته و این موارد را کنار بگذارید. با بررسی کدهای ذخیره سازی عکس در database ، این مورد را متوجه می شوید.
4- json و xml هر متنی را از شما دریافت می کنند و از این بابت مشکلی نیست، فقط باید حواستان به کاراکترهای معنی دار برای آن روش ها باشد. به عنوان مثال، کلید زیر را ببینید :

کلید شماره 2901

5- هیچ اجباری برای استفاده از روش json نیست، فقط هنگامی که تعدادی اطلاعات ساختاریافته را می خواهیم دریافت کنیم، روش json ، کار ما را آسان تر می کند. البته خود بنده سعی می کنم که حتی اگر قرار است تنها یک متن (یک متن تکی و بدون مقادیر جداگانه و ساختاریافته) را از یک صفحه php دریافت کنم، باز هم آن را با روش json طراحی کرده و با آن متن را دریافت نمایم تا اگر در آینده تصمیم داشتم که مثلا از آن صفحه php ، علاوه بر آن متن، یک متن جداگانه دیگر را نیز دریافت کنم، خیلی مجبور نشوم که کدها را بازنویسی کنم و چون قبلا روش json به کار رفته، تنها کافی است که در طراحی صفحه، یک گره (node) دیگر را اضافه کرده و در برنامه اندروید نیز، اعلام کنم که اطلاعات یک گره با این نام را از متن دریافت شده، استخراج نماید.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط O.M.I.D


پیام‌های این موضوع
RE: استفاده از تصاویر آپلود شده بر روی دیتابیس اینترنتی (در برنامه نویسی اندروید) - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰, ۰۲:۳۴ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان