انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانلود تعدادی فایل از اینترنت و ذخیره در حافظه خارجی (در اندروید) (دانلودر حرفه ای)

دانلود تعدادی فایل از اینترنت و ذخیره در حافظه خارجی (در اندروید) (دانلودر حرفه ای)

#9
(۱۳۹۳/۱۰/۰۳, ۰۳:۱۷ ب.ظ)'admin' نوشته: من پروژه اندروید موجود در لینک زیر را توصیه می کنم (البته ابتدا توضیحات بنده را تا انتها بخوانید بعد به سراغش بروید) :

https://github.com/JiboStore/DownloadProvider

یکی از دغدغه های من، داشتن سیستم دانلودی با امکانات کامل بود، ابتدا خودم بر اساس راهنمایی های مختلف، شروع به کدنویسی کردم ولی متوجه شدم که هرچقدر هم که برنامه نویس زمان بگذارد، باز هم ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید و خیلی از راهنماهای موجود در اینترنت یا غلط بودند یا ناقص بودند و اکثر مواردی هم که ناقص بودند، به گونه ای کدنویسی شده بودند که افزودن امکانات جدید به آنها دشوار بود. بنده راهنماها را کامل کنار گذاشتم و به سراغ سیستم هایی رفتم که می دانستم توسعه دهندگان آنها زمان زیادی را صرف برطرف کردن مشکلاتشان کرده اند.
پروژه ای که بنده معرفی کردم، خالی از اشکال نیست، ولی حداقل از سایر پروژه های اندرویدی که بنده تست کردم، بهتر بود. یعنی ممکن است هنوز هم مجبور باشید تغییرات مورد نظرتان را به آن اعمال کنید. اتفاقا شیوه کدنویسی این پروژه به شکلی است که ممکن است برای یادگیری نحوه عملکرد آن، به زمان زیادی نیاز داشته باشید.

برخی امکانات :
1- قابلیت stop و pause و resume
2- ذخیره اطلاعات دانلود ها (آدرس URL و ...) در database (پس تاریخچه ای از دانلود ها و وضعیت آنها خواهیم داشت)
3- دانلود فایل ها با استفاده از service (با بستن برنامه اندروید، دانلود ادامه می یابد و متوقف نخواهد شد)
4- نمایش لیست تاریخچه دانلود ها (دانلودهای کامل شده، دانلود های pause شده، دانلود های در حال دانلود به همراه نمایش میزان پیشرفت دانلود در یک ProgressBar)
5- نمایش میزان پیشرف دانلود، هم در یک Activity شامل لیست همه دانلود ها و هم در Notification (در Notification ، میزان پیشرفت دانلود با ProgressBar نمایش داده می شود)

این موارد امکانات این پروژه اندروید بود، اما نقطه ضعف هایی نیز دارد :
1- بخش نمایش در Notification کمی ضعیف است.
2- اگر بر روی یک دانلود تکراری اشاره کنید، آن را به صورت یک فایل جدید دانلود می کند (البته این مورد ممکن است برای سایر دوستان نقطه ضعف باشد، ولی به نظر من همین شیوه بهتر است، زیرا مثلا شاید نسخه جدید فایل در همان آدرس قبلی قرار داده شده باشد، بنابراین نیازی به چک کردن تکراری بودن آدرس URL فایل نیست)

موارد دیگری هم بود که فعلا حضور ذهن ندارم.



 

سلام خدمت شما دوست عزیز 
ممنون از این پروژه دانلودر 
بنده یه اپ میخوام بسازم که فایل های صوتی رو دانلود کنه که حجم اپ زیاد نشه 
اپ بنده به این شکل که مثلا یه لیست ویو داره و تعدادی موزیک که دکمه دانلود و پخش داره 
این پروژه رو خروجی گرفتم یه ادیت تکست داره که لینک رو  اونجا وارد میکنی و دانلود میشه حالا چه کار کنم که به جای کپی کردن لینک در ادیت تکست با زدن روی دکمه دانلود دانلود شروع بشه ؟
ممنون میشم راهنماییی کنید 
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: دانلود تعدادی فایل mp3 از ادرس های اینترنتی و ذخیره در حافظه خارجی - توسط emohammad - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵, ۰۱:۲۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان