انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکل در شناساندن فایل های xml به جاوا (در برنامه اندروید)

مشکل در شناساندن فایل های xml به جاوا (در برنامه اندروید)

#2
سلام.
ابتدا یک فایل پشتیبان (backup) از پروژه اندروید خود تهیه کنید (یک فایل zip) که خیالتان راحت باشد که حداقل از این بدتر نمیشه (البته این مشکل، یک مشکل رایج است و بنده بارها با آن مواجه شده ام و مشکل برطرف شده). در کل، خود بنده برای پروژه های اندرویدی که می سازم، با انجام هر مرحله مهم (مثلا ساخت یک بخش مهم جدید)، حتما یک فایل zip از کل پروژه تهیه می کنم تا اگر در مراحل بعدی مشکلی پیش آمد، راه برگشت داشته باشم. ولی برای این مشکل شما، راه حل هایی وجود دارد، پس خیلی نگران نباشید.
دیگر فایل xml جدید نسازید (منظورم اینه که مشکل از فایل های xml نیست، بلکه مشکل در شناسایی یا ساخت کلاس R می باشد که مشخصات فایل های xml در آن ذخیره شده).
در فایل هایی که خطا در آنها ایجاد شده، در همان ابتدای کدها که برخی package ها را وارد (import) کرده ایم، ببینید کد زیر وجود دارد یا نه :

کد پی‌اچ‌پی:
import android.R

اگر وجود داشت، حتما باید حذف شود (در این حالت، یک کلاس R اشتباه را به جای کلاس R مورد نظرمان شناسایی می کند).
بعد از حذف آن، اگر خطا برطرف شد که هیچ، اما اگر همچنان فایل های xml را نمی شناخت، باید ببینیم که آیا کلاس R صحیح، وارد (import) شده است یا نه (چون شناسایی بر اساس این کلاس می باشد)(البته برای برنامه های اندروید دارای چند package). نگاهی به خط های مربوط به import ها بیندازید و ببینید که چه کلاسی به عنوان کلاس R وارد شده است (عبارت کامل آن را چک کنید که باید نام package اصلی برنامه اندروید شما در ابتدای آن باشد)(البته این برای مواقعی است که چندین package داشته باشید، اگر تنها یک package داشته باشید، نیازی به import کردن کلاس R نیست و خود به خود آن را می شناسد). کلیدهای Ctrl و Shift و O (حرف او ، نه صفر)، را به صورت همزمان بزنید و ببینید که کلاس R صحیح وارد می شود یا خیر (برای مواردی که برنامه اندروید، چند package دارد). در کل اگر برنامه اندروید شما، چند package دارد، نکته گفته شده در آخر کلید زیر را بخوانید (در مورد یک خطای رایج) :

کلید شماره 2670

فرض کنیم که مراحل بالا را انجام دادید و مشکل همچنان باقی ماند، بنابراین باید دوباره پروژه اندروید را Clean کرده و سپس همین مراحل بالا را چک کنید. قبل از Clean کردن پروژه اندروید، حتما نکات توضیح داده شده در کلید زیر را بخوانید :

کلید شماره 358

اگر خطا همچنان باقی ماند، متن خطاها و همچنین کدهای مربوط به import کردن package ها را بیان کنید تا بررسی کنم. همچنین بفرمایید که برنامه اندروید شما، تنها یک package دارد یا چند package .

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mahsa71


پیام‌های این موضوع
RE: مشکل در شناساندن فایل های xml به جاوا (در برنامه اندروید) - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸, ۱۰:۴۶ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان