انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغییر رنگ بندی هر item از ListView ، در برنامه نویسی اندروید

تغییر رنگ بندی هر item از ListView ، در برنامه نویسی اندروید

#1
سلام.
یکی از دوستان، عکس زیر رو فرستاده بودند و پرسیده اند که چگونه باید مثل عکس زیر، رنگ بندی های مختلف برای هر item از ListView تعیین کنیم :

   

ما قبلا ساخت ListView سفارشی را در کلید زیر شرح داده ایم :

کلید شماره 843

اکنون تنها موردی که باید تغییر داده شود، نحوه تعیین رنگ بندی پس زمینه هر item است. فرض کنید که قصد داریم تعداد 8 رنگ را تعیین کنیم، یعنی item های از شماره 1 تا 8 (شمارش معمولی، نه اشاره به item ها)، با آن 8 رنگ نمایش داد شوند و از item شماره 9 دوباره رنگ ها تکرار شوند.
بنابراین یک لیست می سازیم و کد رنگ مربوط به آن 8 رنگ را در آن ذخیره می کنیم، یعنی آرایه ای از جنس رشته (String) که کد رنگ ها در 8 عنصر آن ذخیره شده است. نام آن را برابر myColors  در نظر می گیریم.
در Activity که ListView را نمایش داده ایم، یک متغیر را به صورت public تعریف می کنیم و مقدار اولیه آن را هم برابر 0 در نظر می گیریم. فرض کنید نام متغیر را برابر myNumber در نظر گرفته ایم. 
در میان کدهای مربوط به ساخت هر item از ListView (منظورم همان قسمتی است که معمولا می گوییم که در ImageView ها و TextView ها و سایر عناصر موجود در هر item ، چه منابعی (مقادیری) نمایش داده شوند)، بر اساس عدد ذخیره شده در myNumber  ، یک رنگ را از آرایه myColors  فراخوانی کرده و رنگ پس زمینه item را مطابق آن تعیین می کنیم (در واقع، متغیر myNumber  ، شماره عنصری از آرایه که باید فراخوانی شود را به ما می دهد، همچنین دقت کنید که شماره عنصر ها، از عدد 0 شوع می شود، نه از عدد 1). بعد از تغییر رنگ پس زمینه item ، مقدار myNumber  را یک واحد افزایش می دهیم (برای مرحله بعدی)، اما دقت کنید که باید یک شرط بگذاریم که اگر مقدار قبلی آن برابر عدد 7 بوده، دیگر تبدیل به 8 نشود، بلکه باید دوباره مقدار 0 در آن قرار داده شود، زیرا تنها 8 رنگ را در آرایه داریم (این شرط گذاری، با if انجام می شود).

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط mkhv1378 ، s.saeid


پیام‌های این موضوع
تغییر رنگ بندی هر item از ListView ، در برنامه نویسی اندروید - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱, ۱۱:۳۶ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان