انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساخت برنامه اندروید برای پخش چند آهنگ به همراه seekbar

ساخت برنامه اندروید برای پخش چند آهنگ به همراه seekbar

#4
(۱۳۹۳/۰۱/۱۶, ۰۵:۴۵ ب.ظ)'leadstar71' نوشته: یعنی بدون ساخت listview امکان نداره؟
اگه امکان نداره از این روش کمکم کنید لطفا
 

 

بله امکان دارد و اینکه پیشنهاد دادم از ListView استفاده کنید، گفتم شاید یک برنامه جامع مورد نظرتان است، اما اگر یک برنامه اندروید ساده می سازید که تنها چند آهنگ را در کنار هم، برای پخش قرار می دهد، نیازی به ListView نیست. بگذارید بیشتر توضیح بدهم :
استفاده از  ListView به ما این امکان را می دهد که لیست های سفارشی داشته باشیم و در حالت های مختلف که تعداد مواردی که می خواهیم نمایش بدهیم (یعنی تعداد item ها در ListView) متغیر است، دیگر نیازی به نوشتن کدهای جدید نیست و همچنین تغییر ویژگی های یک عنصر خاص، در کل ListView ، بسیار ساده است (مثلا اگر 100 تا item داریم که در هر کدام یک Button وجود دارد، شما تنها کد یک Button که به عنوان عنصر هر ردیف آرایه تعریف شده است را باید تغییر بدهید، ولی در حالت عادی، اگر 100 تا جداگانه تعریف کرده باشیم، باید کدهای همه آن 100 تا Button را ویرایش کرده و تغییر بدهید). مثلا شما اگر بدون استفاده از ListView همین موضوع مورد نظرتان را بخواهید بسازید، آنگاه برای 3 آهنگ، باید سه تا دکمه پخش، سه تا دکمه توقف و سه تا seekbar در لایه گرافیکی Activity (یعنی در فایل xml) تعریف کنید و وظیفه هر کدام را هم در کدهای java در Activity ، بنویسید. اگر کل کدنویسی مورد نظرتان همین بوده، از همان مباحثی که گفتم می توانید این موارد را بنویسید و نیازی به ListView نیست. اما فرض کنیم که شما یک برنامه جامع می خواهید بسازید که مثلا در دسته های مختلف، آهنگ های زیادی را برای دانلود و پخش قرار بدهید و تعداد آهنگ دسته های مختلف هم متفاوت باشد، خوب برای این برنامه، تعریف کردن همه آن عناصر، به صورت جداگانه و بدون استفاده  ListView کاملا دشوار و غیر حرفه ای است و توسعه نسخه های بعدی برنامه نیز کاملا سخت و پیچیده می شود. اما اگر شما یک  ListView بسازید و آن را برای مورد خودتان طراحی کنید، آنگاه برای دسته های مختلف، تنها یک سری اطلاعات را باید به آن بدهید. شما خود  ListView را به صورت یک کلاس (Class) می سازید که ورودی های آن، مواردی مثل لینک دانلود آهنگ ها، عنوان آهنگ ها ، تعداد کل آهنگ های آن دسته و ... است. سپس برای دسته های مختلف، اطلاعات لازم را به آن کلاس (Class) می دهید تا لیست را برایتان بسازد.
اینگونه موارد نیاز به کدنویسی زیاد و صرف وقت دارد. باید مواردی مثل ساخت  ListView را تمرین کنید، همچنین همان موارد مربوط به پخش و توقف آهنگ و همچنین به کار بردن  seekbar را ابتدا به طور جداگانه یاد بگیرید و سپس کدهای آنها را با یک  ListView ادغام کنید.
این مواردی که گفتم، آن چیزی است که به ذهن اینجانب می رسد و می توانید از سایر افراد نیز مشورت بگیرید.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: پخش چند آهنگ به همراه seekbar - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶, ۰۵:۱۰ ب.ظ
RE: ساخت برنامه اندروید برای پخش چند آهنگ به همراه seekbar - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶, ۰۹:۳۰ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان