انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانلود و اشتراک فایل صوتی در برنامه اندروید

دانلود و اشتراک فایل صوتی در برنامه اندروید

#2
سلام. 
در مبحث زیر، نحوه دانلود یک فایل از یک آدرس اینترنتی (یک URL) شرح داده شده است :

http://www.kelidestan.com/android/android-96.php

بنابراین ابتدا گزینه دانلود فایل به کاربر نمایش داده می شود. 
برای تشخیص اینکه آیا فایل دانلود شده است یا نه، می توان از دو روش استفاده کرد.
روش اول، استفاده از SharedPreferences است که با آن می توانید مثلا اگر 100 فایل دارید، 100 متغیر تعریف کنید که تا زمانی که فایل دانلود نشده، مقدار 0 و هنگامی که فایلی دانلود می شود، به متغیر متناظر با آن، مقدار 1 را بدهید. برای آشنایی با SharedPreferences ، مبحث زیر را بخوانید (البته ابتدا روش دوم را هم بخوانید و بعد هر کدام که به نظرتان بهتر است، از آن استفاده کنید) :

http://www.kelidestan.com/android/android-88.php

اما روش دوم این است که چک کنید که در پوشه ای که برای ذخیره فایل های صوتی در نظر گرفته اید، فایل موجود است یا نه، اگر وجود نداشت، گزینه دانلود نمایش داده شود و اگر وجود داشت، گزینه های پخش فایل صوتی، فعال باشد. خوبی روش دوم این است که تنها به وجود داشتن فایل وابسته است، اما در روش اول که از  SharedPreferences استفاده می کنیم، اگر کاربر برنامه را uninstall کرده و دوباره نصب کند، اطلاعات  SharedPreferences از دست می رود و با وجودی که فایل ها در حافظه خارجی (External Storage) وجود دارند، اما برنامه دوباره گزینه دانلود را نمایش می دهد.

برای پخش فایل صوتی، مبحث زیر را بخوانید (برنامه ای برای پخش فایل های صوتی با دو گزینه پخش و توقف) :

http://www.kelidestan.com/android/android-69.php

در زمینه ارسال فایل با bluetooth ، به زودی یک آموزش در سایت می نویسم که در مورد به اشتراک گذاری عکس است (فقط با bluetooth  نخواهد بود و با برنامه های دیگر گوشی نیز می توانید فایل را به اشتراک بگذارید)، فکر می کنم برای سایر فایل ها نیز مفید خواهد بود. در آن از Intent استفاده کرده ام. هر زمان که آن مبحث را در سایت قرار دادم، لینک را در همین موضوع خواهم نوشت (همین امروز و فردا، ان شاء الله).  

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط moralschool


پیام‌های این موضوع
RE: دانلود و اشتراک فایل صوتی در برنامه اندروید - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴, ۱۲:۵۰ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان